• 1
  • 2
2025-06-24, 11:44
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
God afton,

Jag startade "Gräva bort" södra Stockholm för att få en finare stad? för att diskutera om det går att gräva bort den delen av stan. I övrigt gav jag en historisk återblick på södra sidan för att man enklare ska förstå själva grundfrågan.

Några svar ned i tråden kommer Siegfrid utan läsglasögon och frågar vad som ska diskuteras. Jo, men förstår du, Siegfrid, för just folk av din kaliber fetstilade jag självaste diskussionsunderlaget för att undanröja alla tvivel om vad som ska diskuteras.

Jag pm:ar för att påpeka det tokiga i detta, och att jag även lagt tråden i rätt forumdel (som ju handlar om att gräva bort en stadsdel). Nu har jag inte hört något mer av moderatorn sedan han skulle samla till öråd och stöta frågan. Detta var häpnadsväckande fyra dagar sedan. En hantering väl värd svensk byråkrati, får man anstå.

Nåväl. Upp med min tråd igen, vänligen.

Gräva bort södra Stockholm? Med grävskopa? Tramsigaste TS på länge.
Citera
2025-06-24, 12:34
Medlem
nerdnerds avatar
"Gräva bort" bl a Söder, samtidigt som jättesatsningar pågår om nya Slussen och utbyggd t-bana med blå linjen från Kungsträdgården mot Hammarby Sjöstad (duh!) och vidare? Verkar inte särskilt genomtänkt, men visst, upp med tråden igen bara så sällar jag mig till dem som kommer kasta virtuella ruttna ägg och tomater på TS.
Citera
2025-06-25, 19:56
Medlem
Mr.RedHats avatar
Ditt diskussionsunderlag är lika tunt som den här trådstarten: (FB) Gräv bort Skåne?! och inte alls lika rolig som denna (FB) Jag känner att jag måste gräva ett hål..
Ditt skämt är alltså tjugo år försenat och dessutom har du haft minst femton år på dig att komma på ett bättre, roligare koncept. Trots detta lyckas ändå producera något undermåligt som varken var originellt, roligt eller ens intressant.

Du visar i alla fall på lite kreativitet. Så bättre kan du!
Citera
2025-06-25, 22:04
Medlem
Du började med lite skön rasism.

"Kulturskymning råder medan kriminaliteten antar mer och mer extrema uttryck. Varje gång det rapporteras om något extra bestialiskt/sjukt så är det tamigtusan alltid i söderförorterna."

Och du hade placerat den i Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur.

"Skulle man kunna göra sig av med södra sidan på något vis? Jag tror de flesta hade velat rösta bort söderförorterna, så kan de göra sin egen grej där borta."
Det där är en politisk fråga.

"På Söder talar nämligen alla skånska, östgötska och annat utomsocknes. Det huvudsakliga problemet, förutom de inflyttade Södermalmbornas präktighet, ligger ute i förorterna. Sodom och Gomorra."

Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur postade du alltså i.

Det var snällt av moderatorn att bara kasta den i papperskorgen.

Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
God afton,

Jag startade "Gräva bort" södra Stockholm för att få en finare stad? för att diskutera om det går att gräva bort den delen av stan. I övrigt gav jag en historisk återblick på södra sidan för att man enklare ska förstå själva grundfrågan.

Några svar ned i tråden kommer Siegfrid utan läsglasögon och frågar vad som ska diskuteras. Jo, men förstår du, Siegfrid, för just folk av din kaliber fetstilade jag självaste diskussionsunderlaget för att undanröja alla tvivel om vad som ska diskuteras.

Jag pm:ar för att påpeka det tokiga i detta, och att jag även lagt tråden i rätt forumdel (som ju handlar om att gräva bort en stadsdel). Nu har jag inte hört något mer av moderatorn sedan han skulle samla till öråd och stöta frågan. Detta var häpnadsväckande fyra dagar sedan. En hantering väl värd svensk byråkrati, får man anstå.

Nåväl. Upp med min tråd igen, vänligen.
Citera
2025-06-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tycker det är oklart vad som menas. Ska södra delarna.fysiskt grävas bort, ska kommungränser dras om, ska regionindelningen ändras? Eller är det en uppmaning till andra stockholmare att inte ha så mycket att göra med södra delarna?

Han kanske vill riva broarna mellan Uppland och Södermanland?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in