• 1
  • 2
2025-06-24, 19:41
Medlem
JerryCottons avatar
Om man tycker att flintastek, burkbea och pommes är det bästa som finns så uppskattar man nog inte hantverket som ligger bakom trestjärniga krogar.
Citera
2025-07-24, 23:22
Medlem
ekerilars avatar
Jag som är en vanlig arbetare, uppskattar inte den typen av mat/upplevelse som fine dining innebär. Att kosta på något sådant på mig skulle vara att kasta pärlor åt svin.
Citera
2025-07-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Hur skulle jag och alla andra som bara äter pizza och Thai en trestjärnig restaurang?
Skulle vi inte förstå att uppskatta den?

Du behöver göra lite research för att uppskatta en Michelinkrog.
* Vad förväntas av dig som gäst? Jag valde till exempel fel vin när vi tog en fördrink på en trestjärnig restaurang i Paris en gång. Sommelieren kunde inte titta på mig på hela kvällen utan att få små tics i mungipan.
* Hur interagerar du med personalen? På nåt finare ställe i Sverige kan du be personalen fälla ner en markis för att du får en massa jobbiga reflexer i ögonen. Gör du det i vissa länder så kommmer du bli den jobbiga vid bord 12, och bli behandlad därefter.
* Hur väl har du tränat lukt och smak? Jag är helt kass på att placera smaker, kan knappt skilja mellan fläskfilé och papaya. Det gör såklart att jag missar mycket av upplevelsen som mitt sällskap får.
* Hur fungerar du med andra gäster? Jag hade Micke Persbrandt bakom ryggen på mig på Mathias Dahlgren en gång för hur länge sen som helst. Han fick såklart all uppmärksamhet i hela rummet, och jag satt där och surade för att mitt sällskap satt och tjuvtittade på honom och glittrade med ögonen hela kvällen.

Jag tycker att du ska prova en enstjärnig krog nån gång. Eller ännu hellre en som är omnämnd som intressant av testpatrullerna. Och det är ytterst sällan du kommer äta prisvärt på ett sånt här ställe. Så kan du inte släppa vad notan kommer landa på medan du äter middagen så ska du nog hoppa över den här upplevelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in