2025-06-23, 15:59
Medlem
Hej jag har en Huawei mobil som jag använt till whatsapp för att ta emot bland annat syndiga videos från okända damer ute i världen. Nu skulle jag vilja föra över dessa videos till ett usb-minne. Men när jag kopplar in mobilen i min laptop så hittar den inte några filer i mobilen men i galleriet finns det en massa videos, den hittar för övrigt inte ens galleriet. Stöter även på problem om jag försöker koppla mobilen till min Samsung tv, den hittar inte några videos där heller, kan inte heller streama från mobilen till tv:n. Är Huawei paria och spärrat för andra enheter som inte är Huawei? Eller behöver jag en kabel avsedd speciellt för Huawei?
Senast redigerad av Leif-o-billy 2025-06-23 kl. 16:01.
Citera
2025-06-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hej jag har en Huawei mobil som jag använt till whatsapp för att ta emot bland annat syndiga videos från okända damer ute i världen. Nu skulle jag vilja föra över dessa videos till ett usb-minne. Men när jag kopplar in mobilen i min laptop så hittar den inte några filer i mobilen men i galleriet finns det en massa videos, den hittar för övrigt inte ens galleriet. Stöter även på problem om jag försöker koppla mobilen till min Samsung tv, den hittar inte några videos där heller, kan inte heller streama från mobilen till tv:n. Är Huawei paria och spärrat för andra enheter som inte är Huawei? Eller behöver jag en kabel avsedd speciellt för Huawei?
Du behöver drivrutiner för Huawei så att Windows hittar mobilen.
Senast redigerad av byrokrat 2025-06-23 kl. 16:44.
Citera
2025-06-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Du behöver drivrutiner för Huawei så att Windows hittar mobilen.
Menar du att jag måste installera dessa på laptopen? Jag har en mapp som heter "whatsapp" men den är tom
Citera
2025-06-23, 18:06
Medlem
Kopplade nyss in min gamla P20 Pro i en dator den aldrig varit inkopplad i, den dök upp direkt som HUAWEI P20 PRO och det går att öppna alla mappar i utforskaren, bara att klicka på Filöverföring via USB på luren efter att du satt i USBkabeln.
Citera
2025-06-23, 18:30
Medlem
Testa följa detta: https://consumer.huawei.com/en/support/driver-list/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här