2025-06-23, 09:10
Medlem
Rattatatatas avatar
Jag har senaste tiden uppmärksammat i mitt sociala flöde (ansiktsboken) många tjejer som önskar hyra boende i någon av våra storstäder, detta i sig är inget konstigt men det som däremot sticker ut är att de flesta av dessa ser ut som rena sexannonser, tjejerna är lättklädda, putar med både läppar och bröst och står i utmanande positioner.

Någon annan som reagerat på detta?

Är det annonser för bordeller eller är det riktiga önskemål om boende och om så är fallet, hur fan kan man lägga/bjuda ut sig själv på detta vis? Har man tänkt sig att betala hyran "in natura" eller vad är det frågan om?
Citera
2025-06-23, 09:21
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Jag har senaste tiden uppmärksammat i mitt sociala flöde (ansiktsboken) många tjejer som önskar hyra boende i någon av våra storstäder, detta i sig är inget konstigt men det som däremot sticker ut är att de flesta av dessa ser ut som rena sexannonser, tjejerna är lättklädda, putar med både läppar och bröst och står i utmanande positioner.

Är det annonser för bordeller eller är det riktiga önskemål om boende och om så är fallet, hur fan kan man lägga/bjuda ut sig själv på detta vis? Har man tänkt sig att betala hyran "in natura" eller vad är det frågan om?

Jag har reagerat på liknande, fast tvärtom.
På Blocket hyrs ibland rum ut, och annonsbilden är en säng...
Och ja, jag har även sett dessa anknäbbsbrudar med djupt dekolletage som söker boende.
Citera
2025-06-23, 09:24
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:

Det där är väl ingen ny grej, åtminstone uppfattar jag det så.

Det är riktiga önskemål om att få hyra något i innerstan till överkomligt pris. Vet flera brudar som på 90-talet gärna hyrde av snuskgubbar.

Har själv hyrt ut för längesen, brudar som kontaktade mig var inte heller sällan ganska horiga.
Citera
2025-06-23, 09:24
Medlem
Citat:

Jag tror helt enkelt att det har blivit så skevt att dessa kvinnorna inte kan tänka sig att posta en bild på sig själva när de inte ser ut sådär. Deras egenvärde är kopplat till antalet likes och ifall främlingar kan tänka sig att ligga med dom.
Citera
2025-06-23, 09:38
Medlem
Snusfris avatar
Citat:

Svara och se vad dom erbjuder.
Citera
2025-06-23, 09:39
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Skulle tippa på att det många gånger är ett vinnande koncept för dessa små liv.
Finns säkert väldigt många gubbsjuka herrar eller knullsuga incels som sitter på lediga boenden i någon form och som går igång på den skiten.
Citera
2025-06-23, 09:47
Medlem
Bifoxs avatar
Jag har inga sociala medier, så har inte sett det själv, men hört om det.
Jag tror precis som du, att tjejerna tror att det är lättare att få svar om de framhäver sig på det här viset. Aaa sen plus att det kanske är deras vanliga face uttryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Skulle tippa på att det många gånger är ett vinnande koncept för dessa små liv.
Finns säkert väldigt många gubbsjuka herrar eller knullsuga incels som sitter på lediga boenden i någon form och som går igång på den skiten.
Citera
2025-06-23, 09:56
Medlem
PederBergmans avatar
Skulle jag hyra ut ett rum skulle jag hellre vilja ha en helt vanlig (typ en 4 av 10) som pluggar och tar det seriöst. Helst inte dricker alls.

Det eller en medelålders tant.
Citera
2025-06-23, 10:01
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag tror helt enkelt att det har blivit så skevt att dessa kvinnorna inte kan tänka sig att posta en bild på sig själva när de inte ser ut sådär. Deras egenvärde är kopplat till antalet likes och ifall främlingar kan tänka sig att ligga med dom.

Precis, dessa tjejer vet inte hur man lägger upp en bild på sig själv som ser normal ut. De lever sina liv i en värld där flest likes vinner, och att landa ett kontrakt som inneboende är ingen skillnad mot att landa en karl. Det ska putas med munnen och tuttarna ska pressas upp mot kameran, kanske vinner man mot tjejen som inte putade med munnen och pressade upp tuttarna när det i slutändan ska väljas mellan kanidater A och B
Citera
2025-06-23, 10:57
Medlem
Blocket var mycket mer extremt på detta innan.

När man gick in och sökte efter en hyresgäst var det två kategorier som stod ut och som var ganska vanliga.

1. Annonser där unga personer sökte hyreslägenhet där de på ett väldigt roligt sätt försökte beskriva hur tråkiga de var - dvs de försökte få det att låta som att de skulle vara den perfekta hyresgästen - festar inte, väldigt lugna, bara pluggar/jobbar.

2. Annonser från tjejer/kvinnor med väldigt suspekta bildval.

Nu verkar det vara mycket mer upprensat så jag tror Blocket nekar en del annonser.

https://www.blocket.se/annonser/hela...=3020&r=0&st=h

Citat:
Ansvarsfull beteendevetare söker boende

Citat:
Jag varken röker eller snusar, har inga husdjur och på fritiden tränar jag, vistas i naturen och umgås med mina vänner.

I samma annons är det inte mindre än 3 bilder på personen. Varför behövs det 3 bilder på personen för att avgöra om det är en passande hyresgäst eller inte?
Citera
2025-06-23, 13:44
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Det är väl en rätt sorglig utveckling vi ser tack vare bostadsbrist och desperation. Kvinnor som väljer att sälja ut sig för att slippa hamna på gatan.
Genuint hemskt är det. Tack vare taskiga familjerelationer i Sverige får de väl inte bo hemma hos föräldrarna heller.
Folk har berättat för mig att många gör vad som helst nu för tiden bara för att ha någonstans att bo.
Ska vi ha det såhär i Sverige 2025?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in