• 7
  • 8
2025-06-23, 20:18
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopGuy1
Till er som bor eller är/har varit i Amerika vad saknar ni mest från Sverige? Allt från godis,snacks och prylar. Och vad finns det för saker eller restauranger här i Sverige som inte finns i USA? För det finns ju grejer som finns i usa som ej finns i sverige. T.e.x Tacobell,Raising Cane’s, Wendys. Men idag finns ju dock typ allt snacks från USA att köpa i Sverige
Saknade bra restauranger. Merparten är långt ifrån de vi har i Sverige.
Om du inte väljer riktigt dyra restauranger.
Maten över lag är kass!

Annars finns väl lite samma saker som här. Var i USA för två år sedan.
Folk generellt är trevliga och hjälpsamma.
Var runt i mellanvästern i nästan en månad.
Väldigt lugn och avslappnad atmosfär, många lämnade grejer på sina pickup-flak obevakat. Verkar vara låg brottslighet.
Finns tom snus på alla mackar numera 😀
Citera
2025-06-23, 21:07
Medlem
Folkvett.
Citera
2025-06-23, 21:59
Medlem
Vettigt kaffe. Rena blasket.
Citera
2025-06-23, 22:03
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Att man röstar fram ett parti och president som bestämmer allting. Vårat system med en regering och flera olika partier som tycker olika är fullständigt piss. Blir mellanmjölk av allting med muppar som MP, V, C och L som ska vara med och bestämma.

Rensa ur träsket, behåll S, M och SD sen får svenska folket rösta fram vilket parti som ska bestämma.
Du har inte förstått frågan.
Citera
2025-06-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busgris
Du har inte förstått frågan.

Nej såg det sen.

Får vara saltlakris och snus då.
Citera
2025-06-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, inga trottoarer och inga övergångställen utan allt var optimerat för bilen. Givetvis så skiljer sig olika platser i USA för det är ett stort land, men generellt sett så är USA extremt fokuserat på att man rör sig runt sittande i en bil, medan i Europa så är det betydligt mer blandat.

Intressant! Tänkte faktiskt inte på det när jag själv var där
Citera
2025-06-27, 01:04
Medlem
carltellin88s avatar
Amerikanska städer är liksom inte trevliga att promenera i. I Europa brukar centrum vara uppbyggt runt torg utan mycket trafik. Men i USA är de flesta stora städer uppbyggda som ett rutnät och gatorna heter till och med 1, 2, 3, 4, 5, 6 ovs. Och i småstaäder är centrum Main street, dvs bara en gata.
Citera
2025-06-27, 01:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Svenska toaletter.. På en amerikansk toalett sitter man som en potatissäck plus att det är 25 liter vatten i den.

Annars är det kaffe och godis som USA inte ens kommer i närheten av vad vi har här.

Jag har bara sett de toorna på bild men de ser fasansfulla ut. Massor av vatten, stänker det inte? Riskerar män att dränka ormen? Varför sitter man som en säck?
Citera
2025-06-27, 14:00
Medlem
MMXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har bara sett de toorna på bild men de ser fasansfulla ut. Massor av vatten, stänker det inte? Riskerar män att dränka ormen? Varför sitter man som en säck?
Jo det stänker. Och ja den risken är rätt stor. Man sitter mycket närmre golvet på en amerikansk toalett än vad man gör på en svensk. Upplever det som att det är enklare att ha en mer uppriktig hållning på en hederlig Gustavsberg.
Citera
2025-06-27, 14:25
Medlem
Bilderberg78s avatar
Samma som i de fresta andra länder. Det löser jag genom att vara den som lagar maten till jul och liknande. Vi kan ta en kalkon, det vet de inte hur den ska kryddas .
Svartpeppar och salt, mycket brunsås kokad på skyn då jävlar.

Det gillar de när man bjuder från norr i USA ända mer till Chile gällande området jag har lagat svenskt recept för att slippa äta deras misshandel av en kalkon hela jävla december. Detta då latinos lever i storfamiljer. och var och en får en kalkon till jul från sitt jobb. Svensk julmat kan ni fatta att man alltid saknar nät man firar jul i ett annat land.
Citera
2025-06-29, 09:05
Medlem
Sun Rulers avatar
Förr hade jag sagt att jag saknade den svenska drickskulturen, den var inte fullt lika överdriven som sin amerikanska dito. Men i och med de nya kortläsarna i Sverige där dricksen skall också tryckas in så är det jämt skägg nästan.

Så då blir det nog bilberoendet, att inte kunna ströva omkring till affärer och annat. Givetvis finns det undantag men generellt sett.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in