2025-07-09, 11:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Håller helt med! Hon kanske har undanhållit mordvapen, ljugit för att skydda MGM eller försvårat utredningen på något sätt EFTER mordet kan jag tänka mig. Tror inte heller hon varit med och planerat eller utfört mordet.
Fast då hade hon väl varit häktad för skyddande av brottsling och inte för mord.
Citera
2025-07-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Just bröllopet reser en hel del frågor. På hennes IG finns foton från flera familjefester (födelsedagar etc) där man slagit på stort. Det kan förstås vara så att ett större kalas planerades längre fram i tiden, t.ex. i Indien. Men det kan också vara ett tecken på en destruktiv parrelation som bygger på en gemensam känsla av "vi mot hela världen".

Ja allt verkar ha hänt lite för fort, frågan är om de båda eller bara en av dom varit mer pådrivande?
När man ser på YouTube, där är hon väldigt bestämd med att tex MGM tex ska laga mat och han skakar på huvudet, det betyder ju iofs inte per automatik att hon skulle driva på ett mord men hon kan väl varit lika övertygad som han om att de skulle gifta sig, även om hennes familj inte skulle ha samtyckt? Men du kan ha rätt, de kan ha planerat en jättefest i Indien men hennes anhöriga borde väl ha hyllat deras giftemål när det ägde rum? Mycket känns så himla märkligt
Citera
2025-07-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jasså jag trodde det skiljde någon dag på häktningarna, hon på lördagen den 28:e och han en dag tidigare?
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2025/juni/en-person-begard-haktad-misstankt-for-mord-i-danderyd/

Båda två är reg på samma häktningsframställan med varsin sida. Kanske MGM var lättare att publicera officiellt då hans id med personnummer var lätt att verifiera.

Hennes var ju mer osäkert då hon inte har de uppgifterna reg och dessutom saknar adress i häktningsframställan.

Hade missat att det stått att de anhållits för människorov först.

Tycker båda två verkar ha någon diagnos som man säger, eller att de delar på samma diagnos.
Citera
2025-07-09, 12:43
Medlem
Citat:
MGM och MGK var anhållna för människorov redan innan BO hittades på torsdagen. Vem som anmälde henne försvunnen är förmodligen maken. Vad jag förstått anmäldes hon väl saknad på missing people att hon setts sista gången den 16 juni runt 00. Polisen uppgav att hon bragts om livet nånstans mellan den 12 och 17 juni tror jag det var.

Om det betyder att hon var anmäld som saknad redan den 12 juni vet vi inte, och inte heller vet vi vem/vilka som såg henne runt midnatt den 16 juni.
Det där hade jag missat att dom anhölls för människorov innan. Det öppnade ju upp för en helt annan verktygslåda än ett försvinnande.
Om man får gå händelserna i förväg så gissar jag nog att MGM döms för mord o MGK släpps efter rättegången.
Citera
2025-07-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Båda två är reg på samma häktningsframställan med varsin sida. Kanske MGM var lättare att publicera officiellt då hans id med personnummer var lätt att verifiera.

Hennes var ju mer osäkert då hon inte har de uppgifterna reg och dessutom saknar adress i häktningsframställan.

Hade missat att det stått att de anhållits för människorov först.

Tycker båda två verkar ha någon diagnos som man säger, eller att de delar på samma diagnos.

Jag tror det var dagen före BO hittades, som de anhölls för människorov?

Du kan ha rätt i att båda kan ha diagnos..du vet uttrycken: maka söker kaka, lika barn leka bäst osv…det ligger kanske en del i det?

Hon kanske trotsade alla nära och kära och körde sitt race men gå så långt som att gifta sig utan att först bo tillsammans en tid..just det känns ju väldigt dramatiskt, men å andra sidan kanske man inte gör så i Indien? De kanske gifter sig direkt och i unga år och är helt normalt där? Någon som vet något om traditioner i Indien och hur deras normer fungerar där?

Tillägger: ja det har du rätt i, det kanske blev problem pga att hon inte är bosatt här i Sverige, mycket troligt!
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-09 kl. 13:27.
Citera
2025-07-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Det där hade jag missat att dom anhölls för människorov innan. Det öppnade ju upp för en helt annan verktygslåda än ett försvinnande.
Om man får gå händelserna i förväg så gissar jag nog att MGM döms för mord o MGK släpps efter rättegången.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RzMO0O/uppgifter-par-anhallet-misstankt-for-mord-pa-anhorig

Det står förvisso att de ”en tid före” varit anhållna för människorov. Men har för mig jag läst att de var anhållna för människorov dagen före att BO hittades men hittar inte det nu. Jag kan minnas fel eller tolkat fel. Enligt Aftonbladets ”en tid” kan väl betyda flera dagar också?

Rättar mig själv: det står inte att de varit anhållna ”en tid” för människorov. Det står att hon varit saknad en tid. Det var en stor skillnad, sorry!
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-09 kl. 14:10. Anledning: Skrivit fel
Citera
2025-07-09, 16:04
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RzMO0O/uppgifter-par-anhallet-misstankt-for-mord-pa-anhorig

Det står förvisso att de ”en tid före” varit anhållna för människorov. Men har för mig jag läst att de var anhållna för människorov dagen före att BO hittades men hittar inte det nu. Jag kan minnas fel eller tolkat fel. Enligt Aftonbladets ”en tid” kan väl betyda flera dagar också?

Rättar mig själv: det står inte att de varit anhållna ”en tid” för människorov. Det står att hon varit saknad en tid. Det var en stor skillnad, sorry!
Om jag minns rätt så kan man anhållan ngn men måste inom x antal dagar, kanske tre (?), göra en häktningsframställan och begära ngn häktad annars så släpps dom.
I dagboksbladet står det bara datum o inte tider för häktningen men MGM häktades samma dag som Anna hittades men det framgår då inte om det är före eller efter.
Det jag tänkte på var om dom under anhållan erkände ngt och pekade ut platsen och sedan blev häktade. Jag gissar f ö på att MGK häktades efteråt pga att dom inväntade tolk.
Citera
2025-07-09, 16:10
Medlem
PeterNosters avatar
Lite väl lång tid för att få fram sanningen när man har två misstänkta för samma brott.
Brukar ju kunna vara svårt att hålla ihop en historia.
Vad händer?

Kan de vara oskyldiga?
Citera
2025-07-09, 16:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lite väl lång tid för att få fram sanningen när man har två misstänkta för samma brott.
Vad händer?

Kan de vara oskyldiga?
Vad menar du med första meningen?
Citera
2025-07-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vad händer?

Kan de vara oskyldiga?
Ja det brukar ju bli motsättningar, så det borde vara lätt. Någon skrev att man kanske behövt invänta tolk? Kan förstås ksnske vara svårt att boka tolk just när de vill förhöra MGK, å andra sidan pratar hon ju engelska men för att vara på säkra sidan att det inte blir några som helst missförstånd att skylla på efteråt, så krävs det kanske tolk som helt enkelt kan indiska?

Hade de båda två varit helt oskyldiga hade de väl släppts för längesen?

De sitter skäligen häktade på den högre misstankegraden, kan man ens sitta häktade på den högre misstankegraden utan några som helst bevis?
Högre misstankegraden kom dessutom snabbt, de hann väl aldrig ens bli häktade på sannolika skäl före de blev skäligen misstänkta?
Citera
2025-07-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Om jag minns rätt så kan man anhållan ngn men måste inom x antal dagar, kanske tre (?), göra en häktningsframställan och begära ngn häktad annars så släpps dom.
I dagboksbladet står det bara datum o inte tider för häktningen men MGM häktades samma dag som Anna hittades men det framgår då inte om det är före eller efter.
Det jag tänkte på var om dom under anhållan erkände ngt och pekade ut platsen och sedan blev häktade. Jag gissar f ö på att MGK häktades efteråt pga att dom inväntade tolk.

De var antingen anhållna eller häktade för människorov innan BO hittades. Det vore intressant att veta hur många dagar före det handlar om. Men så fort hon hittades blev i alla fall MGM häktad för mord, på fredagen. MGK häktades för mord dagen efter, alltså på lördagen. Någon skrev här att MGK:s häktning kan ha dröjt av anledningen att hon inte är bokförd i Sverige och att hon annars skulle blivit häktad samtidigt som MGM. Om det är på det viset, så får jag nog tänka om att hon inte är så oskyldig som hon verkar.

Jag tyckte först att hon verkade lite övermodig men naiv på samma gång, men ju mer jag sen tittade på hennes ig och YouTube, så verkar hon istället mer självsäker än MGM, han framstår mer och mer som bortkommen och tillbakadragen på något udda sätt. Frågan har därför blivit om hon är modig och framåt eller orädd och väldigt styrande på ett lite gränslöst sätt? Jag är osäker på vad jag ser och tänker idag, skenet kan bedra och man kan hinna lura sig själv flera ggr till om dom båda två? Jag vet inte vad jag ska tänka alls idag, men man ska se på allt från alla håll så är väl som det ska vara alla fall när man funderar kring dessa två. Men hoppas att vi snart får lite fakta från åklagare och media.
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-09 kl. 19:52.
Citera
2025-07-09, 21:56
Medlem
Citat:
Nej det är svårt att tro att hon planerat det, hon verkar ha en naiv syn på världen. Och när jag läste på hennes ig att hon var förvånad över att det fanns kängurur (tror det var kängurur) i Danmark, så tror jag hon är lättlurad på något sätt. Jag kan ju missförstått det vad hon menade förstås.
Jag tror att hon blivit förd bakom ljuset, antingen av sig själv för att hon litar blint på vad han sagt innan de häktades, och därför kan ha ljugit utan att hon ens förstått det. Eller för att hon litat på hand version, hon litar ju på honom annars hade hon inte gift sig med honom, eller hur. Jag tror det är panik under förhören. Tror inte att hon mår så bra, långt bort från sin familj dessutom. Men visst skenet kan ju bedra, hon skulle ju kunna lurat MGM från första början och planerat allt men skulle hon vågat det?

Jag tror också att hon är lite naiv. Vilken chock att vara nygift och ens make plötsligt mördar sin egen mamma och man blir själv häktad för mord i ett land där man inte känner någon eller förstår språket. Förmodligen var hennes enda ”vän” här förutom MGM hennes svärmor, snacka om att mu vara helt ensam i denna mardröm! Det är som en riktigt dålig film!

Nu vet vi ju inte hur delaktig hon har varit i mordet så klart, men det skulle inte förvåna mig om det visar sig att hon inte var närvarande under själva mordet. Att hon har blivit inblandad först efteråt när hon fått reda på vad som hänt och hjälpt honom gömma bevis eller annat brottsligt. Han kanske kom hem med blodiga kläder, eller själv berättade vad som hänt ute vid träsket om hon tex var kvar hemma i lägenheten ensam när det hände.

PS. Lägger nu till att jag nu läst att hon är skäligen misstänkt och troligen mer inblandad än beskrivet ovan.
Senast redigerad av PeterPelikan66 2025-07-09 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in