Citat:
Ja det har du rätt i, det är svårt att tro att de använde droger hela tiden, det kostar väl en del och de verkar ju inte haft några pengar om det nu faktiskt är motivet?
Så hur tänkte de egentligen, hur är det möjligt om de inte var fullkomligt känslomässigt avtrubbade av droger, att ett nygift par bär sig åt såhär makabert?
Hur kunde M spela med i det här? Eller rättare sagt driva på det? Blir man sån av weed? Full av hat av weed eller känslomässigt avtrubbad av weed? Hon kanske är galen på riktigt? Jag vet inte hur man ska tänka nu faktiskt, jag har ju tänkt att G hetsade A och M mot varandra men tänk om det inte var hans avsikt? Tänk om han var så förvirrad och inte visste vem av dom två han skulle lyssna på? Tänk om M ställde ultimatum och eller tvingade honom? Vem vet?
Så hur tänkte de egentligen, hur är det möjligt om de inte var fullkomligt känslomässigt avtrubbade av droger, att ett nygift par bär sig åt såhär makabert?
Hur kunde M spela med i det här? Eller rättare sagt driva på det? Blir man sån av weed? Full av hat av weed eller känslomässigt avtrubbad av weed? Hon kanske är galen på riktigt? Jag vet inte hur man ska tänka nu faktiskt, jag har ju tänkt att G hetsade A och M mot varandra men tänk om det inte var hans avsikt? Tänk om han var så förvirrad och inte visste vem av dom två han skulle lyssna på? Tänk om M ställde ultimatum och eller tvingade honom? Vem vet?
G beskriver ju sitt drog-användande och missbruk väldigt ingående i sina inlägg på Flashback, bilaga 203, Flashbackkonton. Han har koll på vad han kan blanda och inte, vad som ger minnesluckor etc.
Weed är bara förrätten. G och M får låna en lgh inne i Sthlm city vid ett tillfälle. Det är en släkting till A kusin som lånar ut. G och M ska få testa storstadslivet, där röker de på ordentligt enligt A kusin.
Bilaga 203, sidan 112 har en intressant kommentar till analysen av G mobil och de konton han använt.
Citat; Av historiken i chatten med M (totalt 2649 meddelanden) framgår hur G byter ”hatobjekt” - från styvfar, till biologisk far till hans egen mor A. Han ger dem ungefär samma attribut - samtliga har behandlat honom illa och dras med missbruksproblematik…slut citatet.
G är välformulerad och lite vädjande i alla meddelanden där han skriver om hur illa utsatt han varit. Där fungerar minnet perfekt, och M som naturligtvis är sympatisk tillbaka. Hon har ju inte möjlighet att ifrågasätta eller på något sätt konfrontera personerna. Tvärtom kan hon ju kontra med sin egen uppväxt och far som lämnade hemmet.
Även denna tråd nämns i Fup, angående påståenden om A alkoholmissbruk. Polis gör en särskild analys av de inköp som A gjort sista halvåret (?). Det är bara maken C som handlar på systemet, ca 50 ggr på ett år, genomsnitt på drygt 200:- per köp.
A har däremot betalat restaurangbesök som hon gjort med flera av de hon är nära. Bröllpslunchen t.ex och hämtmat, Donken et.
När stämningsansökan kom tyckte jag att båda två var blivande livstidare, kanske ändrat min gissning lite men troligen inte.