2026-04-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja det har du rätt i, det är svårt att tro att de använde droger hela tiden, det kostar väl en del och de verkar ju inte haft några pengar om det nu faktiskt är motivet?
Så hur tänkte de egentligen, hur är det möjligt om de inte var fullkomligt känslomässigt avtrubbade av droger, att ett nygift par bär sig åt såhär makabert?
Hur kunde M spela med i det här? Eller rättare sagt driva på det? Blir man sån av weed? Full av hat av weed eller känslomässigt avtrubbad av weed? Hon kanske är galen på riktigt? Jag vet inte hur man ska tänka nu faktiskt, jag har ju tänkt att G hetsade A och M mot varandra men tänk om det inte var hans avsikt? Tänk om han var så förvirrad och inte visste vem av dom två han skulle lyssna på? Tänk om M ställde ultimatum och eller tvingade honom? Vem vet?

G beskriver ju sitt drog-användande och missbruk väldigt ingående i sina inlägg på Flashback, bilaga 203, Flashbackkonton. Han har koll på vad han kan blanda och inte, vad som ger minnesluckor etc.
Weed är bara förrätten. G och M får låna en lgh inne i Sthlm city vid ett tillfälle. Det är en släkting till A kusin som lånar ut. G och M ska få testa storstadslivet, där röker de på ordentligt enligt A kusin.

Bilaga 203, sidan 112 har en intressant kommentar till analysen av G mobil och de konton han använt.

Citat; Av historiken i chatten med M (totalt 2649 meddelanden) framgår hur G byter ”hatobjekt” - från styvfar, till biologisk far till hans egen mor A. Han ger dem ungefär samma attribut - samtliga har behandlat honom illa och dras med missbruksproblematik…slut citatet.

G är välformulerad och lite vädjande i alla meddelanden där han skriver om hur illa utsatt han varit. Där fungerar minnet perfekt, och M som naturligtvis är sympatisk tillbaka. Hon har ju inte möjlighet att ifrågasätta eller på något sätt konfrontera personerna. Tvärtom kan hon ju kontra med sin egen uppväxt och far som lämnade hemmet.

Även denna tråd nämns i Fup, angående påståenden om A alkoholmissbruk. Polis gör en särskild analys av de inköp som A gjort sista halvåret (?). Det är bara maken C som handlar på systemet, ca 50 ggr på ett år, genomsnitt på drygt 200:- per köp.
A har däremot betalat restaurangbesök som hon gjort med flera av de hon är nära. Bröllpslunchen t.ex och hämtmat, Donken et.

När stämningsansökan kom tyckte jag att båda två var blivande livstidare, kanske ändrat min gissning lite men troligen inte.
Citera
2026-04-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasa123
Jag kan inte se bilderna? Vara svart?

Mitt tack gällde Fup som var länkad, 🖤 symbol såklart för det som tråden handlar om
Citera
2026-04-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
En sak jag inte bli klok på är varför paret först släpat ner det enormt stinkande byltet i porten till allas beskådning.. dragit en skrinda mitt på dagen, en solig varm junidag, med byltet omgärdat av en svärm spyflugor, genom ett villakvarter och till träsket närmare 1,5 km! bort.
As bil stod ju parkerad i närheten. De hade kunnat ta upp skrindan till lägenheten, hivat upp byltet, och så ner och lastat in i bilen som G parkerat utanför porten, och vid en tidpunkt då de flesta människor ligger och sover.

Det finns ingen annan förklaring till det eller en massa andra konstiga saker de gjorde och inte gjorde, än att de är mycket korkade båda två.
Citera
2026-04-05, 22:59
Medlem
Citat:
Det är förmodligen den farmen som hennes mamma visar upp i flera videos, för de bor och verkar ha flera hus (arbetarbostäder ?) och dessutom har hennes mamma lagt upp video från Dubai på balkongen och visar utsikt där hon skrivit att det är deras lägenhet, dessutom verkar pappan vara regissör? Mitt intryck är att de inte är direkt fattiga alla fall?

De verkar inte funnits någon plan att komma undan med mord så klantiga som de burit sig åt men det verkar de ändå trott konstigt nog? Den enda planen verkar vara att G ska bli fri från sina förövare, för att kunna må bra enligt M, för G var det nog pengar som var största anledningen och därför hittade på lögner för att få med M på sina planer tror jag?

Jag lovar kolla fup igen om jag hittar det om att M skulle få besök av sin pappa, som jag tydligen missförstått eftersom ingen annan verkar sett det?

Hur har du hittar M: föräldrars namn? Är detta på Facebook, filmerna/bilderna du nämner från farmen och Dubai?
Citera
2026-04-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
G:s styvfar C uppger i förhör att G saknar körkort och därför aldrig har kört A:s bil. På en annan plats (kommer inte ihåg exakt var) i FUP finns information om att M inte kan köra bil. Därför kunde paret inte använda A:s bil som transportmedel.

Du frågar om ett testamente. Jag tror att det gäller arvet efter C:s mor, som dog för några år sedan. Här betalade C ett arvsförskott på 300 000 kronor till vart och ett av sina barn/styvson. G:s andel förvaltades av A, och det är dessa pengar som G var oenig med sin mor om.

(Google Translate fra dansk tl svensk)

Otroligt generöst av C måste man säga. Särskilt som han var så irriterad på att G var så osjälvständig och att A gav G för mycket pengar.Det hade ju varit generöst nog av C att testamentera pengar till G efter sin död eftersom det inte var hans egen son. Men till och med innan sin död. Och de hade ju inte den bästa relationen.
Citera
2026-04-05, 23:06
Medlem
Citat:
Men ingen kan ju svara på varför paret inte tog upp skrindan till lägenheten eller varför de gick ut på dagen och inte på natten, det är ju omöjligt?

De är otroligt korkade, det är svaret på alla frågor!
Citera
2026-04-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De skriver också:
Den här nyhetsdokumentären skildrar ett fruktansvärt brott i en av Stockholms mest välmående förorter. Vad får en son att mörda och stycka sin egen mamma? En möjlig förklaring rullas upp under rättegången.
Jag försöker inte göra reklam för tv4, men noterar att det är spännande att de menar att rättegången kan ha gett en förklaring till vad som hände.

Raderat
Senast redigerad av PeterPelikan66 2026-04-05 kl. 23:41.
Citera
2026-04-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De skriver också:
Den här nyhetsdokumentären skildrar ett fruktansvärt brott i en av Stockholms mest välmående förorter. Vad får en son att mörda och stycka sin egen mamma? En möjlig förklaring rullas upp under rättegången.
Jag försöker inte göra reklam för tv4, men noterar att det är spännande att de menar att rättegången kan ha gett en förklaring till vad som hände.

Jag funderar också på kärnpunkten i den här historien: ”Vad kan få en son att mörda sin mamma?” Någonting måste ju fått honom att verkligen HATA A. Jag tror inte bara det var pengar jag tror det måste till något mer. Droger påverkar ju känslor så klart och kan få en att glömma eller inbilla sig saker som förstärks.

Men varför är alla här på FB så säkra på att G ljuger om att han blivit sexuellt utnyttjad som barn? Vi känner inte hans föräldrar. Hans biologiska pappa är ju dessutom dömd för något slags sexuellt utnyttjande av barn.
Det kanske visst stämmer att han har varit utsatt för det, det skulle ju kunna förklara hatet till att vilja mörda båda sina föräldrar.
Ett så starkt hat (som han dessutom visade när han fortsatte att galet skända A:s kropp fast hon redan var död) måste bero på någonting. Det finns knappt något värre en förälder kan göra mot sitt barn än utnyttja det sexuellt. Det händer i vårt samhälle, varför skulle det inte kunna vara så i det här fallet?

Jag menar absolut inte att det är en förmildrande omständighet för att mörda! Men jag undrar bara var det här hatet till sina föräldrar kommer ifrån, det är klart att det har hänt något, det kan inte bara handla om pengar. Hans pappa har ju dessutom bara skulder, G och M ville ju t om betala en lönnmördare för att döda pappan, så de skulle ju bara förlora pengar på det.
Citera
2026-04-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Att de inte gick ut på natten nämns i ett förhör, det är G som tror att om de då möter en enda person på natten skulle det vara större risk att det såg misstänkt ut. Bättre på dagen när det var mer ’normalt’ med fler i rörelse ute…besynnerligt resonemang men det är ju i linje med deras galna idéer om det mesta.

Den stora vagnen ser de efter att de varit på Biltema och inhandlat en väska till och den lilla transportvagnen. Den var ju väldigt liten och kan ju inte alls ha räckt till.
Men varför de inte tar med stora vagnen upp framkommer inte i de förhör jag ögnade igenom nu.
Förhör den 17/12 med G och förhör den 4/12 med M . Kanske orsaken är deras galna idéer och resonemang överlag.

Dessutom är huset byggt 1957-1961, hissar var inte så rymliga alltid på den tiden, en gissning bara iof.

Det var ju bara en slump att de såg vagnen när de gick förbi och kom på att de kunde använda den. Undrar hur de hade löst situationen med kroppen om de inte kommit på att vagnen fanns?
Citera
2026-04-05, 23:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Det var ju bara en slump att de såg vagnen när de gick förbi och kom på att de kunde använda den. Undrar hur de hade löst situationen med kroppen om de inte kommit på att vagnen fanns?
En del i taget med taxi till Brommatippen?
Citera
2026-04-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
En del i taget med taxi till Brommatippen?

Ja herregud vilken Kalkonfilm detta skulle kunna bli!🙈
Citera
2026-04-06, 00:07
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Otroligt generöst av C måste man säga. Särskilt som han var så irriterad på att G var så osjälvständig och att A gav G för mycket pengar.Det hade ju varit generöst nog av C att testamentera pengar till G efter sin död eftersom det inte var hans egen son. Men till och med innan sin död. Och de hade ju inte den bästa relationen.

Det är mycket generöst av C att betala pengar till sin styvson, men det är ett klokt beslut att han inte gör skillnad på mina/dina/våra barn, så att ingen ska känna sig utanför – och han säkerställer frid i huset i denna fråga. Att A disponerar över G:s andel visar hur lite föräldrarna litar på G när det gäller pengar. Dessutom hade A spenderat så mycket pengar på G och M (mat, restaurangbesök, resor, presenter) under loppet av några månader att det aktuella beloppet var förbrukat.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in