2026-05-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
https://gofile.io/d/PcsMW5

B 8571-25 Dom Attunda Tingsrätt

Tackar 🙏🏻
Citera
2026-05-19, 17:47
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför skulle det vara konstigt med en kvinna som av någon anledning eller flera hatar sin svärmor? Det är ofta konflikter med just svärmödrar men händelseförloppet här har gått helt överstyr.

Den där "svärdottern" känns inte som ett lämpligt val av partner för någon människa överhuvudtaget.

BO var inte heller nöjd med sonens val av hustru och kämpade som du skriver för att bröllopet inte skulle bli av.

Skönt dock att det blev livstids fängelse för det gifta paret, frun utvisas också på livstid eftersom hon är medborgare i annan land.

Källa: Aftonbladet https://share.google/dOY02o6urXHilLFfl

Det "konstiga" i mitt svar är hur M snabbt har kunnat bygga upp ett våldsamt hat mot sin svärmor, eftersom de i praktiken inte har känt varandra särskilt väl – inte träffats tillräckligt många gånger för att det ska vara den vanliga konflikten mellan svärmor/svärdotter som vi ofta hör talas om (och som det finns många skämt om). Personen jag svarar på förstår inte anledningen till att en kvinna i Indien kan hata en barnläkare i Sverige så intensivt, och det är det jag försöker förklara.

PS: Förresten, jag håller helt med dig. Om min son hade hamnat med en kvinna som M, hade det förmodligen slutat i ytterligare en svärdotter/svärmor-som-inte-står-ut-för-varannan-historia. Å andra sidan har jag ingen son som G, så jag kommer nog att överleva.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Senast redigerad av Marielyst 2026-05-19 kl. 18:02.
Citera
2026-05-19, 17:47
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Vad innebär livstids fängelse med utvisning? Att man blir utvisad den dagen man eventuellt släpps fri? Eftersom livstid oftast inte innebär livstid?
Det gäller att komma ihåg att på juridikens fikonspråk så betyder utvisning något annat än vad det gör i mediespråket och bland inlägg på Flashback. När en domstol skriver att någon har blivit utvisad, då är det som om domstolen har sagt att personen inte ska vara här. Att sen verkställa utvisningen är en senare fråga. Du kan jämföra med dödsstraff. Att bli dömd till döden är verkligen inte samma sak som att bli avrättad. Och att bli utvisad är inte heller samma sak som att utvisningen verkställs. Att bli utvisad är motsvarigheten till att bli dömd till döden, i min liknelse. Det vill säga, det är domstolsbeslutet, inte verkställandet av domstolens beslut, som är själva utvisningen.

Det kan finnas alla möjliga skäl till att utvisa personer även fast inte utvisningen kan verkställas. Ett exempel är att personen ska sitta i finkan här i Sverige ett tag innan det kan bli tal om att låta dem lämna landet.
Citera
2026-05-19, 19:08
Medlem
När tror ni att man kan få höra några ljudupptagningar från rättegången? Och var?
Citera
2026-05-19, 19:17
Medlem
Va bra att de båda dömdes. Det gick inte att skylla på varandra som de trodde och bli frikända.
Citera
2026-05-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
När tror ni att man kan få höra några ljudupptagningar från rättegången? Och var?

Håll koll på Prime crime och Rättegångsappen på Youtube. De brukar kunna lägga ut...
Citera
2026-05-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Det "konstiga" i mitt svar är hur M snabbt har kunnat bygga upp ett våldsamt hat mot sin svärmor, eftersom de i praktiken inte har känt varandra särskilt väl – inte träffats tillräckligt många gånger för att det ska vara den vanliga konflikten mellan svärmor/svärdotter som vi ofta hör talas om (och som det finns många skämt om). Personen jag svarar på förstår inte anledningen till att en kvinna i Indien kan hata en barnläkare i Sverige så intensivt, och det är det jag försöker förklara.

PS: Förresten, jag håller helt med dig. Om min son hade hamnat med en kvinna som M, hade det förmodligen slutat i ytterligare en svärdotter/svärmor-som-inte-står-ut-för-varannan-historia. Å andra sidan har jag ingen son som G, så jag kommer nog att överleva.

M ville väl liksom sin make få räkningarna betalda av mammsen. Att mamman skar ner på underhållet till desss två idioter hade hon säkert inte räknat med. Sedan trodde hon väl att han skulle få ut detta arv han gick och suktade efter, bara mamman var ur vägen, den dumma ungen! Hon hade dessutom blivit itutad olika historier om övergreppen som sonen gagggade om i förhören.

Vilka losers. M verkar både känslokall och korkad, precis som hennes make. Bara att försöka elda upp mamman i vardagsrummet så att golvet förstördes och att det stank rök säger sitt

Undrar hur mannen som ontet intet ont anandr jälpte dem.baxa liket känner sig idag

Snygga straff de fick för sin egoism och blodtörst.
Citera
2026-05-19, 20:34
Medlem
Sorglig historia. Så fostras en incel.

Bortklemad, pillertrillande, undvikande och manipulativ Incel som aldrig behövt lyfta ett finger men vill ha sex möter ung borderline-tjej som kände att hon kunde berätta för honom om sin våldsamma uppväxt för han var så lugn och lyssnade på henne. Han får in henne i missbruk. Hans vänner säger ju att han ville att de också skulle knarka.

Hemsk att BO är orolig för sin son på grund av den nya ”sjuka” flickvännen när hon i själva verket borde vara orolig för sitt eget liv.

Benzo kan ju verkligen få folk att göra sjuka saker.

Några funderingar!

Varför ser bilen ut som en soptipp?

Kan det finnas någon sanning i att styvpappan skrev ut mycket lugnande till BO?
Citera
2026-05-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Undrar just vad sonen gjorde för att försörja sig själv?

Var han på drogturne i Indien då han träffade sin fru möjligen?

Två onda och misslyckade individer, kaka söker maka!

Hans inget ont anande mor försörjde honom. Hon var orolig för honom. Det var synd om honom. Han hade varit mobbad. Han var ju så lugn, tyst och snäll som barn.

Själv beskriver han sig som en sociopat som saknar känslor.

De träffades online.
Citera
2026-05-19, 20:57
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess

Bortklemad, pillertrillande, undvikande och manipulativ Incel som aldrig behövt lyfta ett finger men vill ha sex möter ung borderline-tjej som kände att hon kunde berätta för honom om sin våldsamma uppväxt för han var så lugn och lyssnade på henne. Han får in henne i missbruk. Hans vänner säger ju att han ville att de också skulle knarka.

Hemsk att BO är orolig för sin son på grund av den nya ”sjuka” flickvännen när hon i själva verket borde vara orolig för sitt eget liv.

Några funderingar!

Det är välkänt att läkare själva riskerar att bli missbrukare. Att Anna inte reagerade starkare på de läkemedel som G och M upprepade gånger förgiftade henne med skulle kunna tolkas som att hon hade en viss tolerans. Familjen sa att hon tog något när hon var stressad och inte kunde sova. Alkohol nämndes.

Citera
2026-05-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess

Några funderingar!

Bilen ser nog ut som en soptipp för att ägaren varken fattar hur eller orkar hålla sina saker i ordning. Han saknar väl förmågan att värdesätta det hans mamma hade givit honom. Tecken på en bortskämd person med barnsligt tänk.
Citera
2026-05-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Bilen ser nog ut som en soptipp för att ägaren varken fattar hur eller orkar hålla sina saker i ordning. Han saknar väl förmågan att värdesätta det hans mamma hade givit honom. Tecken på en bortskämd person med barnsligt tänk.

Ah, fattade inte att det var hans bil. Trodde det var BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in