2026-03-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag kan inte se någonstans att de mådde dåligt varken psykiskt eller fysiskt, det man känner är att de är giriga och tycker de har rätt att kräva och funkar inte det, då har de rätt att döda?
Jag har inte läst nånstans i förhören nånting som tyder på någon ånger eller dåligt samvete eller att någon av dom har skuldkänslor?
G är väl utbildad, tom högskolestudier, varför försörjer han inte sig själv? Bortskämd och curlad, får pengar ändå, eller missköter han sina jobb pga drogerna, vad gick fel bara där?

Och hur mår dom är väl en ganska bra fråga ändå, eftersom man uppfattar dom sakna ansvar för vad de gjort, de verkar fullkomligt likgiltiga, det M förmedlar är besynnerligt då hon verkar vara överförtjust och exalterad, som om hon är stolt över vad de åstadkommit men verkar samtidigt vara naiv och tro att bara för att hon säger att G gjorde det så kommer hon komma undan? Räknade M med att G skulle åka dit och hon skulle bo i hans lägenhet tills han blir en fri man? Frågan känns relevant eftersom hon samtidigt verkar likgiltig för att G döms för mord, som att även det ingår i M plan eller tror hon att de ska bli friade båda två? Eller hur ska man tolka M och det hon faktiskt berättar i förhören och skriver i dagboken? Är hon galet farlig eller riktigt naiv och korkad?

Hur som helst så blir man berörd på ett negativt sätt, jag tror inte att någon tycker synd om någon av dom, men man är ju inte likgiltig när man läser fup, är man inkännande och medkännande är det oundvikligt men som sagt, jag tror ändå inte att de mått dåligt pga Anna eller hennes beslut att dra in pengar, de planerade väl att döda henne innan dess så är väl knappast motivet? Det märkligaste är väl ändå att Anna valde att sova där, hon visste om hur infekterat det var? Var hon inte rädd, eller skulle hon bevisa att hon inte var rädd fastän hon bör varit det? Eller var hon bara rädd att M skulle skada G? Varför utmanade hon ödet när hon strypt pengarna till G? För visst var hon orolig för G, hon bad även andra ha koll på G, så visst var hon väldigt orolig? Varför var hon inte orolig att något kunde hända henne själv? Som förälder tänker man kanske alltid på sina barns bästa i alla lägen, beskyddarinstinkten kommer alltid först, vilken otrolig lej**mamma hon måste varit om hon ignorerade alla varningssignaler som hotade hennes egen säkerhet? Men hon anade nog aldrig att G skulle kunna skada henne på något sätt, jag hoppas de båda två sätts i förvaring, för allt verkar ju hittills gått jättebra enligt både G och M planer?

Vilken mamma tror att ens egen son har för avsikt att mörda en? Som mor kan man nog vara oerhört naiv. Men sonen måste ju vara psykopat, även flickvännen. Omöjligt annars att utföra en sådan kallblodig avrättning.
Citera
2026-03-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilken mamma tror att ens egen son har för avsikt att mörda en? Som mor kan man nog vara oerhört naiv. Men sonen måste ju vara psykopat, även flickvännen. Omöjligt annars att utföra en sådan kallblodig avrättning.

Exakt hon agerade förmodligen utifrån beskydsrinstinkt som vilken förälder som helst, vilken mardröm hon vaknade upp till, det är så sanslöst att läsa om vad hon utsattes för och hur likgiltiga de framstår, helt bisarrt? De bör väl genomgått sinnesundersökning, för friskt är det väl inte?
Citera
2026-03-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är man så här störd, så förblir man singel eller så hittar man en lika störd partner som står ut med en och kanske eldar på det störda. Det är min teori.

Så tänker jag med, de bör ha upptäckt att de dansade i samma takt och sinne, så vidrigt?
Citera
2026-03-19, 10:43
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Jag fattar fortfarande inte hur de har klarat av att bo med ett förruttnat lik så länge med tanke på den VIDRIGA stanken alla grannar beskrev i trapphuset. Grannarna höll ju på att kräkas bara av att vara där nån minut! Och damen som mötte dem ute med vagnen sa ju att det var en massa flugor runt säcken och att det luktade även utomhus. Hur många dygn har de bott med liket?! Det borde vara omöjligt att klara av det!!

Jag håller helt med dig, för jag förstår inte heller hur de kunde leva med stanken av ett ruttnande lik i flera dagar. Den här lukten är väldigt speciell, söt, kväljande och genomträngande, och man kan inte kamouflera den. Jag jobbade på rättsmedicinska institutionen i 6 år, så jag känner igen lukten mycket väl.

Off topic: Jag skulle kunna tillbringa en hel förmiddag i obduktionsrummet bland ruttnande lik som stank starkt, men när jag kom tillbaka upp till vårt kontor i friskare luft var jag hungrig. Låter väldigt konstigt, men jag pratade med kollegor om det, och de kände likadant. Galet!

(Google Translate fra dansk til svensk)
Senast redigerad av Marielyst 2026-03-19 kl. 10:45.
Citera
2026-03-19, 11:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kom inte dragandes med att det är tragiskt och att mördarna mår dåligt. Det är ondskefullt! Många människor mår dåligt men de dödar inte folk för det. G och M är verkligen mänsklighetens avskrap.
Det här fallet påminner om styckmordet på Mikael Petterson i Karlskrona.
Där son och partner mördar för att få behålla lägenheten som de fått låna av pappan.
Helt iskalla. Inga tecken på skuld eller ånger.
Citera
2026-03-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Jag håller helt med dig, för jag förstår inte heller hur de kunde leva med stanken av ett ruttnande lik i flera dagar. Den här lukten är väldigt speciell, söt, kväljande och genomträngande, och man kan inte kamouflera den. Jag jobbade på rättsmedicinska institutionen i 6 år, så jag känner igen lukten mycket väl.

Off topic: Jag skulle kunna tillbringa en hel förmiddag i obduktionsrummet bland ruttnande lik som stank starkt, men när jag kom tillbaka upp till vårt kontor i friskare luft var jag hungrig. Låter väldigt konstigt, men jag pratade med kollegor om det, och de kände likadant. Galet!

Hur klarade du av stanken av ruttnande lik en hel förmiddag på jobbet varje dag i så många år, blev du van vid lukten?
Kanske de inte kände lukten när de faktiskt vistades i den? Fast när de varit ute och handlat och kom hem igen, då bör de väl känt stanken alla fall? Såvida de inte saknar luktsinne?
Citera
2026-03-19, 11:55
Medlem
Citat:
Exakt hon agerade förmodligen utifrån beskydsrinstinkt som vilken förälder som helst, vilken mardröm hon vaknade upp till, det är så sanslöst att läsa om vad hon utsattes för och hur likgiltiga de framstår, helt bisarrt? De bör väl genomgått sinnesundersökning, för friskt är det väl inte?
Borde ändå inte mamman blivit misstänksam om hon var och varannan gång hon träffade paret kände sig sömnig eller groggy?
Och gällande sinnesundersökning så ser ju utredarna att detta är planerat sen lång tid tillbaka.
Citera
2026-03-19, 12:14
Medlem
Citat:
Jag har inte orkat igenom den på långa vägar än, ta in allt tokigt de berättar och hur de pratar får en inte att må särskilt väl, de känns så kalla och likgiltiga bara under förhören, men det är ju inget mot vad de gjort? Och tanken att de kan ha varit eller måste ha varit stenade på typ benzo under händelsen hjälper inte ett dugg ett tänka längre, för i häktet och under förhören har de inte tillgång till det? Och M verkar helt exalterad av att stå i rampljuset för ett mord, man kan nästan tro hon är stolt och känner sig duktig? Och G kämpar för att inte minnas eller så minns han ingenting på riktigt, vilken tur att han kan använda orden; jag har inget att säga mer om det - smidigt att vara kylig eller tur med minnesförlust?

Ja fy fanken, finns det människor som inte har något luktsinne? M klagade ju på stanken och att hon inte stod ut, tror det var flera dagar innan de tog ut kroppen?
Men G, är det möjligt att han saknar luktsinne? Han som borrade och skar, han borde väl känt hur det luktade då åtminstone?
Jag har bara läst Ms förhör och tycker hon verkar naiv/korkad. Hon verkar tro att bara för att hon säger att G gjorde allt detta mot mamman och att hon hela tiden försökte avstyra G från att döda mamman så ska hon slippa undan/få lindrigare straff. Hon verkar inte fatta att hon genom att hämta en andra kniv, räcka kudden till G etc. gör sig skyldig.
Även genom att inte förhindra mordet på annat sätt än att avråda G så gör hon sig skyldig, det verkar hon heller inte förstå. Inte heller att utredarna förstår att hennes redogörelse till mångt och mycket är rent skitsnack.
Tror även hon försäger sig i nåt förhör där hon pratar om att hon inte kan ha fått såren på händerna av dådet eftersom hon hade tjocka handskar på sig..

Angående stanken har psykopater enligt forskning sämre luktsinne..
Citera
2026-03-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Borde ändå inte mamman blivit misstänksam om hon var och varannan gång hon träffade paret kände sig sömnig eller groggy?
Och gällande sinnesundersökning så ser ju utredarna att detta är planerat sen lång tid tillbaka.
Det kan man förvisso tycka men hon ville nog inte se sig själv att hon kunde vara tilltänkt måltavla, och måste väl tyckt att hon hade kontroll på situationen eftersom G stod henne nära och berättade allt för henne? Så även om hon eventuellt anade oråd så slog hon förmodligen bort det, för hon sov ju liksom över hos dom, och det är ju det man undrar hur hon vågade om hon visste om mordplanerna på G pappa, hon tom sa till G att M är galen, enligt M, kan ju förvisso vara påhittat men är det sant så lurade ju G sin mamma väldigt mycket, många otäcka människor anser ju att man ska hålla sina vänner nära, men sina fiender närmre, och tänkte G så, då lurade han sin mor medvetet och välplanerat? Då blir det väl logiskt varför han sprang mellan sin mamma och M och skvallrade, då ingick väl även det i planen?
Citera
2026-03-19, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Han har en Facebook-profil under namnet G*staf E*lund (*=u och d). Hans profilbild visar paret.

Tack. Jag såg också foton i fup:en
Citera
2026-03-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag har bara läst Ms förhör och tycker hon verkar naiv/korkad. Hon verkar tro att bara för att hon säger att G gjorde allt detta mot mamman och att hon hela tiden försökte avstyra G från att döda mamman så ska hon slippa undan/få lindrigare straff. Hon verkar inte fatta att hon genom att hämta en andra kniv, räcka kudden till G etc. gör sig skyldig.
Även genom att inte förhindra mordet på annat sätt än att avråda G så gör hon sig skyldig, det verkar hon heller inte förstå. Inte heller att utredarna förstår att hennes redogörelse till mångt och mycket är rent skitsnack.
Tror även hon försäger sig i nåt förhör där hon pratar om att hon inte kan ha fått såren på händerna av dådet eftersom hon hade tjocka handskar på sig..

Angående stanken har psykopater enligt forskning sämre luktsinne..

M kan ju säga vad som helst i förhören för att skydda sig själv, och då tänker jag att det ingick också i hennes plan från början?
Det är ändå innan mordet som avgör, jag tror inte hon avrådde G nånstans i sms utan tvärtom, uppmanade frenetiskt, det var jätteviktigt för henne tänker man först, men M måste ju vetat om att det var viktigt för G, det är väl just därför G skriver delete när hon skriver något som kan bli bevis? Jag tror inte att han är oskyldig och blivit tvingad, det är hans föräldrar och hans barndom som plågar honom, enligt M, han spelar oförstående och trög? Det är ändå G hat som drivit M att pusha G, det går inte att komma ifrån annats hade han bett henne fara å flyga tänker jag, för precis som hans vänner sagt i tråden, G är inte korkad, och det tror inte jag heller att han är? Men vad vet jag, har ingen lyckats skaka fram hans betyg från skolan? Vad krävdes för att komma in på journalistlinjen egentligen och hur det gick för honom att fulllfölja studierna både på gymnasiet och högskola?
Senast redigerad av Onemisstake 2026-03-19 kl. 12:49.
Citera
2026-03-19, 13:02
Medlem
Citat:
M kan ju säga vad som helst i förhören för att skydda sig själv, och då tänker jag att det ingick också i hennes plan från början?
Det är ändå innan mordet som avgör, jag tror inte hon avrådde G nånstans i sms utan tvärtom, uppmanade frenetiskt, det var jätteviktigt för henne tänker man först, men M måste ju vetat om att det var viktigt för G, det är väl just därför G skriver delete när hon skriver något som kan bli bevis? Jag tror inte att han är oskyldig och blivit tvingad, det är hans föräldrar och hans barndom som plågar honom, enligt M, han spelar oförstående och trög? Det är ändå G hat som drivit M att pusha G, det går inte att komma ifrån annats hade han bett henne fara å flyga tänker jag, för precis som hans vänner sagt i tråden, G är inte korkad, och det tror inte jag heller att han är? Men vad vet jag, har ingen lyckats skaka fram hans betyg från skolan? Vad krävdes för att komma in på journalistlinjen egentligen och hur det gick för honom att fulllfölja studierna både på gymnasiet och högskola?
Tror ingen av dem är smart oavsett betyg eller utbildning.
Ja innan mordet avråder hon ju inte, utan tvärtom vilket ju utredarna ser.
Konstigt att ett par som ändå bor ihop måste skicka så många meddelanden om planeringen.
Kanske trodde båda att de är så smarta att de skulle komma undan med mordet, kunna resa jorden runt. De tyckte ju om att resa enligt deras YT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in