2026-03-18, 22:30
Medlem
Alltså vilket hiskeligt fall.
Och att sonen började skära i mamman medan hon ännu levde.

Aktbil. 185

s. 492
Och hon låg i soffan då och då började han skära hennes hals från baksidan på nacken och hon vaknade och då sa Gustaf till mig att jag ska hålla henne, och teven var på så man kunde inte höra någonting. Han fortsatte bara, han lyssnade inte på mig och jag höll henne. Ja men hon var väldigt tungt för mig egentligen så jag kunde inte hålla henne kvar. Så då försökte han hålla henne. Och jag var jätte orolig att kanske grannarna ska höra någonting, så jag sa till honom släpp henne men han var inte beredd att lyssna på mig.

s. 493
FL1: Och vad, vad.. hur uppfattar du då vad är det Gustaf ber dig om hjälp med?
Mayurri: Men han hade kniv i sin egen hand så han hade, han sa till mig att håll henne.
FL1: Okej och hur uppför sig Anna hur… vad är det du uppfattar att du ska göra?
Mayurri: Ja men hon försöker resa sig från soffan, han sa till mig att jag ska hålla henne kvar så att han kan fortsätta skära hennes hals. Men när hon kom ner från soffa så egentligen då kunde jag inte hålla henne kvar så jag bara lämnade.

Och hon är mest rädd för att behöva städa upp efter styckningen och att grannarna ska höra..
Citera
2026-03-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Nu har jag läst hela FUP:en. Det är så tragiskt, det här är ju två personer som mår enormt dåligt och det eskalerar ju tillsammans.

Om det stämmer som M skriver i sina dagboksanteckningar att de båda två planerat och försökt döda Anna vid så många olika tillfällen, de försöker men misslyckas, försöker igen och igen, att familjen inte märkt att nåt är konstigt om Anna typ somnar hela tiden när de lägger droger i kaffe, smoothie, mat mm. Nähä, det gick inte idag heller, vi bjuder hit henne på middag i morgon igen!🙈

Och när de planerade att kväva henne med en kudde när de var på besök på Resarö, både systern och Claes var ju hemma, hur hade de tänkt att det skulle se ut? Kväva henne i familjens hem när alla var hemma, hur korkad får man vara? Det känns verkligen som att de aldrig har talat om vad som ska ske efter dödstillfället. Verkar inte vara så noga VAR det ska ske nånstans, bara att det ska göras typ. Då blir allt bra.

Jag har inte orkat igenom den på långa vägar än, ta in allt tokigt de berättar och hur de pratar får en inte att må särskilt väl, de känns så kalla och likgiltiga bara under förhören, men det är ju inget mot vad de gjort? Och tanken att de kan ha varit eller måste ha varit stenade på typ benzo under händelsen hjälper inte ett dugg ett tänka längre, för i häktet och under förhören har de inte tillgång till det? Och M verkar helt exalterad av att stå i rampljuset för ett mord, man kan nästan tro hon är stolt och känner sig duktig? Och G kämpar för att inte minnas eller så minns han ingenting på riktigt, vilken tur att han kan använda orden; jag har inget att säga mer om det - smidigt att vara kylig eller tur med minnesförlust?

Ja fy fanken, finns det människor som inte har något luktsinne? M klagade ju på stanken och att hon inte stod ut, tror det var flera dagar innan de tog ut kroppen?
Men G, är det möjligt att han saknar luktsinne? Han som borrade och skar, han borde väl känt hur det luktade då åtminstone?
Citera
2026-03-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kom inte dragandes med att det är tragiskt och att mördarna mår dåligt. Det är ondskefullt! Många människor mår dåligt men de dödar inte folk för det. G och M är verkligen mänsklighetens avskrap.

Jag menar att det är tragiskt att ingen har förstått hur dåligt de mådde och vad de höll på med, att det gick så här långt, detta borde ju ha kunnat stoppas! Nån borde ju ha märkt nåt?!
Citera
2026-03-19, 00:15
Medlem
Gs pappa är dömd för något övergrepp mot barn och ska tydligen ha hängts ut på dumpen, därav Gs hat mot honom. Någon som vet vilket nummer på dumpen?
Citera
2026-03-19, 01:14
Medlem
precixs avatar
Läst hela FUP och konversationerna... herregud. M verkar ju sakna verklighetsförankring och G verkar ju vara så blåst en människa kan vara utan att förlora sitt förmyndarskap. Anna försökte verkligen ta hand om G och gav honom mycket mer än vad en son ska kunna förvänta sig och så ska han ha mer?! G är så jävla äcklig som väljer en galning över sin mamma, ställer galningen mot mamman hela tiden och sedan dödar henne. Alltså KRÄKS. Han är verkligen ett riktigt jävla avskum. Fattar ni att hans mamma åkte dit för rattfylla med 0.75 och han gråter om att hon försökte döda honom??? Hahaha
Citera
2026-03-19, 07:21
Medlem
Citat:
Jag menar att det är tragiskt att ingen har förstått hur dåligt de mådde och vad de höll på med, att det gick så här långt, detta borde ju ha kunnat stoppas! Nån borde ju ha märkt nåt?!

Folk döljer sånt bra om de inte är psykotiska. Syns det på YT tycker du?
Citera
2026-03-19, 07:55
Medlem
Citat:

De var vuxna. Det är svårt att "märka" att någon skickar mängder med sjuka SMS till pojkvännen om att döda osv. De är uppenbart dubbelnaturer.
Citera
2026-03-19, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Folk döljer sånt bra om de inte är psykotiska. Syns det på YT tycker du?

Jag kan inte se någonstans att de mådde dåligt varken psykiskt eller fysiskt, det man känner är att de är giriga och tycker de har rätt att kräva och funkar inte det, då har de rätt att döda?
Jag har inte läst nånstans i förhören nånting som tyder på någon ånger eller dåligt samvete eller att någon av dom har skuldkänslor?
G är väl utbildad, tom högskolestudier, varför försörjer han inte sig själv? Bortskämd och curlad, får pengar ändå, eller missköter han sina jobb pga drogerna, vad gick fel bara där?

Och hur mår dom är väl en ganska bra fråga ändå, eftersom man uppfattar dom sakna ansvar för vad de gjort, de verkar fullkomligt likgiltiga, det M förmedlar är besynnerligt då hon verkar vara överförtjust och exalterad, som om hon är stolt över vad de åstadkommit men verkar samtidigt vara naiv och tro att bara för att hon säger att G gjorde det så kommer hon komma undan? Räknade M med att G skulle åka dit och hon skulle bo i hans lägenhet tills han blir en fri man? Frågan känns relevant eftersom hon samtidigt verkar likgiltig för att G döms för mord, som att även det ingår i M plan eller tror hon att de ska bli friade båda två? Eller hur ska man tolka M och det hon faktiskt berättar i förhören och skriver i dagboken? Är hon galet farlig eller riktigt naiv och korkad?

Hur som helst så blir man berörd på ett negativt sätt, jag tror inte att någon tycker synd om någon av dom, men man är ju inte likgiltig när man läser fup, är man inkännande och medkännande är det oundvikligt men som sagt, jag tror ändå inte att de mått dåligt pga Anna eller hennes beslut att dra in pengar, de planerade väl att döda henne innan dess så är väl knappast motivet? Det märkligaste är väl ändå att Anna valde att sova där, hon visste om hur infekterat det var? Var hon inte rädd, eller skulle hon bevisa att hon inte var rädd fastän hon bör varit det? Eller var hon bara rädd att M skulle skada G? Varför utmanade hon ödet när hon strypt pengarna till G? För visst var hon orolig för G, hon bad även andra ha koll på G, så visst var hon väldigt orolig? Varför var hon inte orolig att något kunde hända henne själv? Som förälder tänker man kanske alltid på sina barns bästa i alla lägen, beskyddarinstinkten kommer alltid först, vilken otrolig lej**mamma hon måste varit om hon ignorerade alla varningssignaler som hotade hennes egen säkerhet? Men hon anade nog aldrig att G skulle kunna skada henne på något sätt, jag hoppas de båda två sätts i förvaring, för allt verkar ju hittills gått jättebra enligt både G och M planer?
Citera
2026-03-19, 08:32
Medlem
Citat:
De var vuxna. Det är svårt att "märka" att någon skickar mängder med sjuka SMS till pojkvännen om att döda osv. De är uppenbart dubbelnaturer.
Fast det där är ett mycket stort frågetecken? G springer mellan mamma och M och skvallrar på dom, frågan är om han är ambivalent och försöker få hjälp att lösa problemet för att han inte klarar detta själv, eller om han medvetet eldar på konflikten?
Och frågan är om han inte tom avslöjade för sin mamma om M mordplaner på hans pappa? Kan detta i så fall gjort BO säker på att hon kunde lita på G, att hon inte såg vad som väntade henne själv?

Sms konversation mellan G och M när G satt i förrådet och BO och M var ensamma uppe i lägenheten på kevringevägen, och M skrev till G att BO pratade i telefon med ”honom” så menade hon väl G pappa? Handlade inte den konflikten om mordplanerna på G pappa? Eller vad handlade det om eftersom G svarade att han också hade pratat med ”honom”?
Visst var väl ”honom” faktiskt densamme som G pappa? Men jag kan ju missförstått, det kanske handlade om något helt annat? Jag gissade bara att det handlade om mordplanerna för jag såg aldrig någonstans vad konflikten den gången faktiskt handlade om?
Citera
2026-03-19, 08:58
Medlem
Citat:

Tror du att de mådde dåligt? Eller att G mådde så dåligt egentligen? Jag tycker han verkar vara en egoist med alldeles för stor offerkofta?
Varför bodde han kvar i lägenheten och tog emot så mycket pengar av sin mamma? Varför tog han inte ett aktivt val och försörjde sig själv om hans mamma orsakade sånt psykiskt lidande?
I mina ögon ville han bara att alla skulle tycka synd om honom, både hans vänner och M tyckte rysligt synd om G, särskilt M som blev hatisk mot båda hans föräldrar? Frågan är ju om G förstod vad han orsakade och faktiskt ville se båda sina föräldrar döda? Eller om han inte vågade sätta stopp gör detta M planerade för då hade han varit tvungen att stå för att han själv spelat ut sina föräldrar? Oavsett vilket så är det knappast några förmildrande omständigheter som gör någon av dom oskyldiga på något sätt? För vad än G lurade i M så borde G kunnat förhindra detta? Varför gjorde han inte det? G visste i månader och hade lätt kunnat bli av med M bara han velat det? Han sa under förhören att han gjorde sitt val och gjort är gjort, och det är väl det närmaste i sanning man kan få från honom skulle jag tro, även om han aldrig kommer erkänna mord, men han visste vad som väntade sina föräldrar, om han är lättlurad så hade han kunnat förhindra mord så han är ju farlig oavsett om endast M är hjärnan bakom planen? De två tillsammans blev katastrofalt farliga, hade de varit lika farliga om de varit singlar eller i förhållande med helt andra personer, det är iofs helt omöjligt att svara på men man kan inte låta bli att undra?
Citera
2026-03-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Fast det där är ett mycket stort frågetecken? G springer mellan mamma och M och skvallrar på dom, frågan är om han är ambivalent och försöker få hjälp att lösa problemet för att han inte klarar detta själv, eller om han medvetet eldar på konflikten?
Och frågan är om han inte tom avslöjade för sin mamma om M mordplaner på hans pappa? Kan detta i så fall gjort BO säker på att hon kunde lita på G, att hon inte såg vad som väntade henne själv?

Sms konversation mellan G och M när G satt i förrådet och BO och M var ensamma uppe i lägenheten på kevringevägen, och M skrev till G att BO pratade i telefon med ”honom” så menade hon väl G pappa? Handlade inte den konflikten om mordplanerna på G pappa? Eller vad handlade det om eftersom G svarade att han också hade pratat med ”honom”?
Visst var väl ”honom” faktiskt densamme som G pappa? Men jag kan ju missförstått, det kanske handlade om något helt annat? Jag gissade bara att det handlade om mordplanerna för jag såg aldrig någonstans vad konflikten den gången faktiskt handlade om?

Är man så här störd, så förblir man singel eller så hittar man en lika störd partner som står ut med en och kanske eldar på det störda. Det är min teori.
Citera
2026-03-19, 09:45
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Är man så här störd, så förblir man singel eller så hittar man en lika störd partner som står ut med en och kanske eldar på det störda. Det är min teori.

Ligger nog mycket i det. Fyhelvete vilka galningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in