2025-06-29, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Du har så rätt i det du skriver, och jag vet att det krävs en förändring från min sida. Ibland har jag bara så oerhört svårt att finna motivationen till att förändra, men det måste som sagt till något, annars riskerar jag att bli en bitter gammal gubbe.

Men motivationen är valbar, antingen gör man det eller så måste man acceptera och finna sej i valet och därmed basta!

Fan kom igen, du har ursäkt efter ursäkt och i min värld betyder det Svensson gnäll och en ändå okej och trivsam livskvalité och det handlar mer om att gnälla!

Man ska inte tycka kolla den och kolla den, du påverkar ditt liv och din kvalitet genom att störa dej på andra, du tillåter det och finner dej i det bittra istället för att ta tag i ditt!

Då är man kanske inte redo, vilket är okej!
Allas vägar är skapta för just dej!
Alla gör inte toppen karriär, vinner pengar, blir kändis, får 20 barn, är pryd , nykterist, tjänar samhället på ett extra ordinärt sätt!

Jag vill aldrig nånsin ha det andra haft/har!
Allt som hänt, de val jag gjort, m händelser är mina , enbart för mej! Det är i kriserna vi växer, det är problemen som ger oss möjligheten till lösningar för att utvecklas, lära och växa i sej själv

Det är det som ger dej lyckan och lugnet man söker och alla bör sträva efter!
Lycka handlar om sitt värde, värderingar och förståelse och viljan att se helheten och se andras perspektiv och förutsättningar 🙏🏻
Citera
2025-07-01, 22:21
Medlem
jävlar vad du skriver rappt och snyggt. och tack för påminnelsen om att vi är fler som låtsaslever

Citat:
Ursprungligen postat av Hundskit89
Jag är en sån där som folk ler mot på jobbet. En sån som folk ropar hej till på håll, som alltid verkar ha något på gång. Någon som ser ut att må bra. De bjuder med mig på lunch, frågar hur helgen var. Någon avundas kanske mitt utseende, någon annan mina resor. Vissa tänker nog att jag har det perfekta livet. Bra jobb, fina bilder, ett leende i rätt ögonblick.

Men ingen vet att det första som möter mig varje morgon inte är ljuset, det är en tomhet. En stum, iskall närvaro som viskar ”Varför vaknade du igen?” Jag kliver upp ändå. Jag duschar, klär på mig, åker till jobbet. Jag gör allt man ska. Jag ler, jag svarar artigt, jag skrattar på rätt ställen. Jag har blivit expert på det där, att se levande ut.

Varje kväll när jag lägger mig hoppas jag att det är sista gången. Att något bara ska ta slut av sig självt, stilla och tyst. Inga rop, inget drama. Bara tystnad.

Men istället vaknar jag. Igen och igen och igen.

Folk ser det de vill se. De ser yta. Ett leende. Ett liv. De ser någon som “har allt” och tänker att jag borde vara lycklig. Men ingen frågar vad som händer när leendet inte längre behövs. När lampan släcks och jag är ensam med det där hålet i bröstet som aldrig verkar vilja fyllas.

Varför skulle de fråga? Ingen vill höra. Ingen vill bära någon annans mörker. Alla vill att man ska må bra, men ingen orkar veta om man inte gör det.

Så jag håller masken. Jag spelar spelet. För det är lättare så. Ingen misstänker något. Ingen ser hur nära jag är kanten. Det är nästan vackert i sin grymhet, hur mycket smärta en människa kan dölja i ett leende.

Jag är där, varje dag. Bland er, och ingen av er har en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in