Citat:
Ursprungligen postat av
Dafwid
Du har så rätt i det du skriver, och jag vet att det krävs en förändring från min sida. Ibland har jag bara så oerhört svårt att finna motivationen till att förändra, men det måste som sagt till något, annars riskerar jag att bli en bitter gammal gubbe.
Men motivationen är valbar, antingen gör man det eller så måste man acceptera och finna sej i valet och därmed basta!
Fan kom igen, du har ursäkt efter ursäkt och i min värld betyder det Svensson gnäll och en ändå okej och trivsam livskvalité och det handlar mer om att gnälla!
Man ska inte tycka kolla den och kolla den, du påverkar ditt liv och din kvalitet genom att störa dej på andra, du tillåter det och finner dej i det bittra istället för att ta tag i ditt!
Då är man kanske inte redo, vilket är okej!
Allas vägar är skapta för just dej!
Alla gör inte toppen karriär, vinner pengar, blir kändis, får 20 barn, är pryd , nykterist, tjänar samhället på ett extra ordinärt sätt!
Jag vill aldrig nånsin ha det andra haft/har!
Allt som hänt, de val jag gjort, m händelser är mina , enbart för mej! Det är i kriserna vi växer, det är problemen som ger oss möjligheten till lösningar för att utvecklas, lära och växa i sej själv
Det är det som ger dej lyckan och lugnet man söker och alla bör sträva efter!
Lycka handlar om sitt värde, värderingar och förståelse och viljan att se helheten och se andras perspektiv och förutsättningar 🙏🏻