2025-06-24, 16:47
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Mitt liv är också piss,jag mår skit och tänker på döden varje jävla dag. Blir så jävla besviken över att vakna upp varje jävla morgon till ett nytt helvete.

Tråkigt att höra vad du genomlider.... Kan dock säga att senaste veckan har jag börjat tänka i liknande banor. Men vill samtidigt inte kasta in handduken än heller.....
Citera
2025-06-26, 01:16
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Tråkigt att höra vad du genomlider.... Kan dock säga att senaste veckan har jag börjat tänka i liknande banor. Men vill samtidigt inte kasta in handduken än heller.....
Kämpa på vännen,det finns en lösning för många,jag hoppas att du tillhör en av dom👍❤
Citera
2025-06-26, 01:39
Avstängd
Pungsvings avatar
Sluta inbilla dig saker.
Citera
2025-06-26, 11:05
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Kämpa på vännen,det finns en lösning för många,jag hoppas att du tillhör en av dom👍❤

Säger samma till dig, kämpa på så gott det går!! <3 Och jag hoppas du hittar inre frid snart. Stor kram till dig.
Citera
2025-06-28, 22:16
Medlem
Huruvida någons ”perfekta liv” är en fasad, en missuppfattning från betraktarens sida eller om det faktiskt är perfekt är väl inte så relevant egentligen. För det är deras liv, inte ditt.
Vad som är relevant är att Du ägnar mycket tid åt att betrakta andra människor. Inte vet jag varför du gör det. En gissning är att du inte har tillräckligt mycket på gång själv. Du har mycket tid över. Ta inte det som något angrepp för tid över är det många som har. Jag själv just nu t.ex eftersom jag är här och skriver.

Men när du börjar fokusera på andra så har du trampat in på fel väg. Det spelar ingen roll vad andra gör eller varför. För det enda som påverkar ditt liv är dig själv. Åtminstone vid normala förhållanden utan krig, massvält, sjukdom osv.

Rannsaka dig själv. Gör något. Det behöver inte vara stort. Det borde rentav inte vara stort. Jag har åstadkommit flera saker som var/är stora för mig, men det var aldrig direkt på det. Stora saker föranleds av små. Och en massa små saker jag gjort ledde aldrig till nåt stort. Men inte ångrar jag dem för det. Nåväl, ett par ångrar jag, ibland. Och gemensamt för dem saker jag ångrar är att det inte är pengarna eller energin jag önskar tillbaks. Utan tiden det spåret tog ifrån mig.

Kanske är det där du är? Du har inget i bagaget utom spår som aldrig ledde någonstans och du önskar du kunde börja om och att du kunde välja rätt. Men du vet fortfarande inte vad som är rätt för dig.

Inga lätta frågor att svara på. En sak har jag lärt mig. Ingen människa växer utan att utmanas. Om inga utmaningar kommer din väg så får du försöka hitta dom själv.
Citera
2025-06-28, 22:40
Medlem
Storstark68s avatar
Jag har bytt jobb vart 4e år eftersom jag avskyr tristess och behöver träffa nya människor. Ångesten och livsledan bekämpar jag med fysisk träning så att kroppen värker nästan varje dag. Jag måste även resa bort några gånger per år för att byta miljö och må gott på hotell och roliga uteställen. Ibland måste jag kröka några dagar men det får aldrig ta över livet. Jag hoppas att du hittar några utvägar att må bättre men det kräver nya idéer och ansträngning. Hjärnan vill ha utmaningar annars blir man seg och uppgiven.
Citera
2025-06-29, 05:15
Medlem
Vad som är perfekt för dej är inte perfekt för andra!
Allt är relativt, du blir inte lycklig om du skulle ha allt det du upplever du ser hos alla dessa perfekta människor!

Man måste inte skratta som andra, jag skrattar när jag upplever den glädjen, det roliga. Eller om jag läser , ser något! Det är lycka för mej, likaså att jag står rakryggad i mina val, värderingar och tycke!
Jag ger mej själv det, jag har investerat i mej själv, jag har fått lära mej vad som är viktigt, vad livet inte gav mej ger jag mej själv genom att vara nöjd, tillfredsställd och i symbios!
Jag bestämmer om jag vill nåt, när jag vill!
Jag träffar personer när jag vill, är jag inte i fas gör jag aldrig det för jag vet att den energin, tiden jag tar av mej själv och andra i den situationen är helt meningslös!
Jag kanske inte har viktiga människor i mitt liv under många år , det särgar men att vara i en dålig relation tex till föräldrar, barn och vänner när tiden är fel ger inget!

Trivs du inte på jobb? Byt eller skärp till dej!
Du har ett liv, du väljer hur du förvaltar den tiden!
Det är inte rätt mot dej själv att du gör så mot dej själv mer!
Du har en jobbig tonårstid, du har ärr, du brottas med svårigheter!
Du är vuxen nu, du måste välja ditt liv, hur du ska leva!
Är du inte skyldig dej det?
Du kan inte påverka det som varit men framtiden är din att bestämma!

Det som har varit är definitivt, du kan inte ändra på det! Du måste acceptera, förlåta för
DIN skull och gå vidare!!
Ska samma saker ta din energi, och ditt liv ifrån dej?!
Din lycka ÄR INTE som andras !!!

Du behöver läka , förstå, acceptera och inse att du är inte ansvarig för din sorg och vad andra gjort kan du aldrig styra över! Man kan aldrig bestämma över andra!
Men du kan det om dej själv!!!

Gå vidare, att va bitter är okej, ta i tu med det! Konfrontera det du behöver, men du kan aldrig förvänta dej att andra ger , säger och förstår dej!
Du innehar makten att ge dej ett avslut oavsett mottagande!! Där ger du dej själv ett avslut, ett vägval och sen är det över!!

Är du ensam är det inte pga avsaknaden av andra människor!
Ensamheten är enbart din, och du måste lösa det!

Du är den enda relationen du ska ha hela livet och du behöver vårda den!!
Ta itu med dej själv , lär känna dej själv och inse hur fantastiskt det är att trivas och släppa allt annat!

Jag tänker aldrig på sånt, det betyder inget för mej! Jag vet att jag alltid har mej själv och det är det enda jag behöver i slutändan!

Jag blir inte lycklig av det andra här och väljer!

Jag väljer mej 🙏🏻

Jag vill bara ruska om dej och ge dej bilder över hur du kunnat må och leva! Men resan är din att följa, och det kommer ge dej enormt mycket i dej själv när du en dag blickar tillbaka ☺️
Citera
2025-06-29, 06:06
Medlem
Säg upp dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Ja jag mår dåligt, ja jag kanske är bitter, men jag mår skit rent psykiskt. Vantrivs på mitt arbete och jag ser konstant glada människor överallt som gör roliga saker.

Vad ska jag göra för att få ett lika perfekt liv som mina medmänniskor? 🥺
Citera
2025-06-29, 07:30
Medlem
sluskjohans avatar
Ingen har ett perfekt liv för i helvete. Om du vill vara lycklig så skaffa god fysik hälsa, ansvar och se till att ha någorlunda bra ekonomi och relationer, då kommer dom mentala hälsa bli bättre. Tyvärr så går dom flesta hem efter jobbet och gör inte så mycket. Jag går hem efter jobbet och spelar xbox och jag är relativt glad. Har du kompisar så börja fråga om dom vill hitta på saker på helgerna.
Citera
2025-06-29, 07:50
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Huruvida någons ”perfekta liv” är en fasad, en missuppfattning från betraktarens sida eller om det faktiskt är perfekt är väl inte så relevant egentligen. För det är deras liv, inte ditt.
Vad som är relevant är att Du ägnar mycket tid åt att betrakta andra människor. Inte vet jag varför du gör det. En gissning är att du inte har tillräckligt mycket på gång själv. Du har mycket tid över. Ta inte det som något angrepp för tid över är det många som har. Jag själv just nu t.ex eftersom jag är här och skriver.

Men när du börjar fokusera på andra så har du trampat in på fel väg. Det spelar ingen roll vad andra gör eller varför. För det enda som påverkar ditt liv är dig själv. Åtminstone vid normala förhållanden utan krig, massvält, sjukdom osv.

Rannsaka dig själv. Gör något. Det behöver inte vara stort. Det borde rentav inte vara stort. Jag har åstadkommit flera saker som var/är stora för mig, men det var aldrig direkt på det. Stora saker föranleds av små. Och en massa små saker jag gjort ledde aldrig till nåt stort. Men inte ångrar jag dem för det. Nåväl, ett par ångrar jag, ibland. Och gemensamt för dem saker jag ångrar är att det inte är pengarna eller energin jag önskar tillbaks. Utan tiden det spåret tog ifrån mig.

Kanske är det där du är? Du har inget i bagaget utom spår som aldrig ledde någonstans och du önskar du kunde börja om och att du kunde välja rätt. Men du vet fortfarande inte vad som är rätt för dig.

Inga lätta frågor att svara på. En sak har jag lärt mig. Ingen människa växer utan att utmanas. Om inga utmaningar kommer din väg så får du försöka hitta dom själv.

Tack för ett mycket klokt svar Baedsoffa! Jag tar till mig det du skriver. Önskar dig en fortsatt fin dag.
Citera
2025-06-29, 07:51
Citat:
Ursprungligen postat av Babbisbabbelina
Vad som är perfekt för dej är inte perfekt för andra!
Allt är relativt, du blir inte lycklig om du skulle ha allt det du upplever du ser hos alla dessa perfekta människor!

Man måste inte skratta som andra, jag skrattar när jag upplever den glädjen, det roliga. Eller om jag läser , ser något! Det är lycka för mej, likaså att jag står rakryggad i mina val, värderingar och tycke!
Jag ger mej själv det, jag har investerat i mej själv, jag har fått lära mej vad som är viktigt, vad livet inte gav mej ger jag mej själv genom att vara nöjd, tillfredsställd och i symbios!
Jag bestämmer om jag vill nåt, när jag vill!
Jag träffar personer när jag vill, är jag inte i fas gör jag aldrig det för jag vet att den energin, tiden jag tar av mej själv och andra i den situationen är helt meningslös!
Jag kanske inte har viktiga människor i mitt liv under många år , det särgar men att vara i en dålig relation tex till föräldrar, barn och vänner när tiden är fel ger inget!

Trivs du inte på jobb? Byt eller skärp till dej!
Du har ett liv, du väljer hur du förvaltar den tiden!
Det är inte rätt mot dej själv att du gör så mot dej själv mer!
Du har en jobbig tonårstid, du har ärr, du brottas med svårigheter!
Du är vuxen nu, du måste välja ditt liv, hur du ska leva!
Är du inte skyldig dej det?
Du kan inte påverka det som varit men framtiden är din att bestämma!

Det som har varit är definitivt, du kan inte ändra på det! Du måste acceptera, förlåta för
DIN skull och gå vidare!!
Ska samma saker ta din energi, och ditt liv ifrån dej?!
Din lycka ÄR INTE som andras !!!

Du behöver läka , förstå, acceptera och inse att du är inte ansvarig för din sorg och vad andra gjort kan du aldrig styra över! Man kan aldrig bestämma över andra!
Men du kan det om dej själv!!!

Gå vidare, att va bitter är okej, ta i tu med det! Konfrontera det du behöver, men du kan aldrig förvänta dej att andra ger , säger och förstår dej!
Du innehar makten att ge dej ett avslut oavsett mottagande!! Där ger du dej själv ett avslut, ett vägval och sen är det över!!

Är du ensam är det inte pga avsaknaden av andra människor!
Ensamheten är enbart din, och du måste lösa det!

Du är den enda relationen du ska ha hela livet och du behöver vårda den!!
Ta itu med dej själv , lär känna dej själv och inse hur fantastiskt det är att trivas och släppa allt annat!

Jag tänker aldrig på sånt, det betyder inget för mej! Jag vet att jag alltid har mej själv och det är det enda jag behöver i slutändan!

Jag blir inte lycklig av det andra här och väljer!

Jag väljer mej 🙏🏻

Jag vill bara ruska om dej och ge dej bilder över hur du kunnat må och leva! Men resan är din att följa, och det kommer ge dej enormt mycket i dej själv när du en dag blickar tillbaka ☺️

Du har så rätt i det du skriver, och jag vet att det krävs en förändring från min sida. Ibland har jag bara så oerhört svårt att finna motivationen till att förändra, men det måste som sagt till något, annars riskerar jag att bli en bitter gammal gubbe.
Citera
2025-06-29, 07:52
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Ingen har ett perfekt liv för i helvete. Om du vill vara lycklig så skaffa god fysik hälsa, ansvar och se till att ha någorlunda bra ekonomi och relationer, då kommer dom mentala hälsa bli bättre. Tyvärr så går dom flesta hem efter jobbet och gör inte så mycket. Jag går hem efter jobbet och spelar xbox och jag är relativt glad. Har du kompisar så börja fråga om dom vill hitta på saker på helgerna.

Nä jag vet ju det innerst inne, men sen kommer den här lilla rösten som säger "se hur perfekt X och Y har det, och här sitter du och har minsann inte lyckats med något". Får försöka släppa de här tankarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in