2025-06-22, 19:53
Medlem
Så kort... Det fanns ett avtal. Trump väljer att riva det avtalet. Trump försöker förhandla fram ett avtal som är sämre än det Obama var med och tog fram och när det inte funkar så väljer han att kriga mot Iran. Starkt... Vilket geni.
Citera
2025-06-22, 19:54
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du menar att Putin vill förstöra vänskapen med Trump? Vad tror du detta leder till i så fall? Putin har ju redan hjälpt Iran på vägen att utveckla kärnvapen som gentjänst för vapenleveranser. Trump visade att detta inte är okej.

Fast Trump känner sig nog redan sviken av Putin, så jag tror ändå att de är tillbaka på ruta ett.
Iran sände nyss en representant till Kreml för diskussion, jag tror att den diskussionen kommer bestå av ett bönande efter kärnvapen.
Citera
2025-06-22, 20:18
Medlem
Soneking1s avatar
Det var bara det som fattades fy fan för USA och Trump
Citera
2025-06-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Så kort... Det fanns ett avtal. Trump väljer att riva det avtalet. Trump försöker förhandla fram ett avtal som är sämre än det Obama var med och tog fram och när det inte funkar så väljer han att kriga mot Iran. Starkt... Vilket geni.
Dom fick 60 dagar.
Citera
2025-06-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Fast Trump känner sig nog redan sviken av Putin, så jag tror ändå att de är tillbaka på ruta ett.
Iran sände nyss en representant till Kreml för diskussion, jag tror att den diskussionen kommer bestå av ett bönande efter kärnvapen.
Hahaha!

En Putin som stöder Iran med kärnvapen skriver under sin och hela sin utvecklade familj med släkts dödsdom.

Ni är så enfaldiga
Citera
2025-06-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeCrush
"War on terror" är inte en krigsförklaring.
Jodå. I det fallet var det så.
Citera
2025-06-22, 20:41
Medlem
Jag är besviken, Trump blir ännu en president som bombat U-länder för judars bankers vinst skull
Citera
2025-06-22, 20:47
Medlem
Fojoss avatar
https://www.whitehouse.gov/articles/2025/06/president-trump-has-always-been-clear-iran-cannot-have-a-nuclear-weapon/

Du är efterbliven.
Citera
2025-06-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Så man måste förklara krig innan man inleder ett krig.
Vad fick dig till den tankevurpan?

Jag tror det kan vara den amerikanska konstitutionen, konstigt va?
Citera
2025-06-22, 20:49
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Hahaha!

En Putin som stöder Iran med kärnvapen skriver under sin och hela sin utvecklade familj med släkts dödsdom.

Ni är så enfaldiga

Putin gör det förstås i smyg, "Här får du, men säg inte att du fått den av mig".

"Enfaldiga"? Hittade du inget bättre?
Citera
2025-06-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag tror det kan vara den amerikanska konstitutionen, konstigt va?

Nu glömde jag läsa på om det men du har såklart en länk kring konstitutionen i USA.

Kan det också vara så att man bör göra det för att inte bryta mot FN rätt?
Citera
2025-06-22, 20:56
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
De hade kommit kommit ganska långt i anrikningen innan avtalet. En anrikning som saknar annan orsak än att skapa kärnvapen.
Men Trumps främsta motivation till att säga upp avtalet var pengar.
USA betalade miljarder varje år till Iran för att upprätthålla avtalet.
Och det faktum att Iran utökade anrikningen när avtalet brutits visar ju att de inte intresserade av att upprätthålla ingången väg när pengarna försvann.
Nej, det gjorde de inte alls! Det som hände var att vissa iranska tillgångångar inte längre var frysta, och att vissa sanktioner lyftes. tRump sa upp avtalet som Iran följde OCH årerinförde tuffa sanktioner. Varför skulle Iran fortsätta hålla fast vid ett avtal som ffa USA svek totalt? DET är orsaken till dagens situation. Det är helt och hållet idioten tRumps fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in