Just nu ligger värdena på!
LDL 2.3
HDL 1.7
APOb 0.6
ApoA 1.8
Triglycerider 0.5
CRP 0.3
Blodtryck i vila 113/65
Hba1c 31
Jag hade 14 April
LDL 4.1
APOb 1.1
Har sänkt utan läkemedel. Och då är jag ingen knubbis som äter skitmat och latar mig. Hade ändå höga värden. Troligen genetiskt. Tror och hoppas jag tjänar några år på att leva såhär.
Ska börja en ny form av yoga.
Styrketräning men på rätt sätt.
Bygga upp så jag har optimal hållning med axlar och nacke.
Har aldrig jobbat och är ekonomiskt fri ( Finns för och nackdelar) Men jag har som sagt aldrig någon stress. Perfekt sömn, Vilket jag vet är viktigast av allt.
Det jag är värdelös på det är smidigheten. Jag har 2 barn och får snart mitt tredje barn. Och vill hålla mig frisk så länge jag kan. Men samtidigt inte bli manisk i detta.
Det roliga är att folk tycker jag är dum i huvudet som ens bryr mig om detta. Men vi får se om 20-30 år vem som skrattar. Dessutom finns det någon investering som är viktigare än sin kropp och hälsa?
Folk vill investera, spara pengar, och jobba. Men skiter i sin kropp och sin hälsa
Jag är hellre fattig men pigg glad och positiv.
Än rik och har ont i varje led och massa sjukdomar.
Mina föräldrar har skrämt mig. Jobbat som "slavar" på ett lager i 30 års tid. Tjänar pengar som räcker till hyra, mat , räkningar, bensin. Sen repeat. Har så ont i kroppen att dom äter värktabletter. Dom är runt 60 men kroppen är som 90+.
Det tråkiga med att inte jobba är att det är svårt att få nya vänner, Har inte mycket att göra på dagarna när barnen går i skolan. Så finns för och nackdelar.