2025-06-22, 14:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Helt fel. Jag kan ta fram 30 studier som säger 20/80 där 20 % är generna.
Enligt egen empiri kan jag inte hålla med. Jag pratar nu generellt om en människas utveckling och inte specifikt om cancerrisk.
Citera
2025-06-22, 14:21
Medlem
I Sverige är det nog 50/50 min syrra var renlevnadsmänniska utan varken övervikt eller tobak å sprit... Vägde 65 kg 165 lång, dog i levercancer 64 år gammal.
Citera
2025-06-22, 14:25
Avstängd
Paris24s avatar
TS tänker rätt! TS är för tidigt ute, lång tid till 70 och det är aldrig för sent!

Jag tror det viktigaste är att röra på sig dagligen, inte fastan framför dator eller i bilköer. Sedan att äta bra, skippa socker och fett så mycket man kan. Och till slut stimulera hjärnan, med intressant arbete eller hobby.

Jag är 60+ och jag har exakt samma storlek och mått som när jag var 25, utan att träna särskilt mycket, tack vare tipsen ovan. Nu ska jag ta min söndags-BigMac-meny med bernaisedip med socker-Cola. För att komma till McDonalds måste jag gå i 30 minuter i solen och 30 minuter hem. En prefekt lösning som håller kroppen igång och gör att man kan unna sig lite fett och socker.
Citera
2025-06-22, 14:34
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Haha vad är det du inte förstår? Livstilstilen påverkar mer än gener, finns hur mycket studier som helst på det.

Träning är en del av livstililen som gör att man generellt lever längre och får bättre hälsa.
Betyder inte ett skit, finns studier på det också. Livsstil har inte ett skit till saken.
Citera
2025-06-22, 14:43
Medlem
Skall man leva länge skall man hålla sig smal har det ofta stått på nätet.
Citera
2025-06-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Betyder inte ett skit, finns studier på det också. Livsstil har inte ett skit till saken.
Haha jo, vilket studier säger att inte livsstilen påverkar risken att få cancer?
Citera
2025-06-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
TS tänker rätt! TS är för tidigt ute, lång tid till 70 och det är aldrig för sent!

Jag tror det viktigaste är att röra på sig dagligen, inte fastan framför dator eller i bilköer. Sedan att äta bra, skippa socker och fett så mycket man kan. Och till slut stimulera hjärnan, med intressant arbete eller hobby.

Jag är 60+ och jag har exakt samma storlek och mått som när jag var 25, utan att träna särskilt mycket, tack vare tipsen ovan. Nu ska jag ta min söndags-BigMac-meny med bernaisedip med socker-Cola. För att komma till McDonalds måste jag gå i 30 minuter i solen och 30 minuter hem. En prefekt lösning som håller kroppen igång och gör att man kan unna sig lite fett och socker.
Går du 60 min totalt för att äta en Bigmacmeny?..
Citera
2025-06-22, 15:51
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Tillväxthormon och testo ger dig livskvalité utöver det vanliga. Egenskaperna HGH besitter är overkliga. De som aldrig använt HGH kan inte förstå hur bra det är. Du blir en övermänniska utan överdrift.
Citera
2025-06-22, 15:54
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Tillväxthormon och testo ger dig livskvalité utöver det vanliga. Egenskaperna HGH besitter är overkliga. De som aldrig använt HGH kan inte förstå hur bra det är. Du blir en övermänniska utan överdrift.

Korrekt, detta är svaret på varför många toppatleter är tillbaka på planen i rekordtid efter svårare skador. Dock är HGH dyrt.
Citera
2025-06-22, 16:27
Medlem
Belters avatar
Citat:
Haha jo, vilket studier säger att inte livsstilen påverkar risken att få cancer?
Inga regler utan undantag, heter det. Men att påstå att en sund livsstil är garanterat långt och friskt liv behöver inte stämma. Inte ett dugg. Men generna kan avslöja en heldel.
Citera
2025-06-22, 16:44
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Går du 60 min totalt för att äta en Bigmacmeny?..
Yes, den smakar dubbelt så gott då. Dessutom behöver man se solen och vara ute i luften, och röra hela kroppen inklusive ryggraden, som rätas ut när man går länge.

Om du själv åker bil till din McDonalds, eller äter mer än en i veckan, så bör du läsa TS.
Citera
2025-06-22, 18:50
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
· minimera ultraprocess med tillsatser och annat skadligt
· minimera omega-6, maximera omega-3: ät fisk, ät inte vegetabiliska oljor
· fasta regelbundet för autofagi och mitofagi
· växla mellan anabol och katabol fas, exempelvis genom omväxlande karnivor/vegansk kost plus ovan nämnda fasta
· minimera fritt och tillsatt socker samt derivat i form av raffinerade kolhydrater (bildar AGEs, advanced glycation end products)
· tillämpa metabol vila genom att bara äta under en begränsad tid under dagen, t.ex. 8–12 timmar

För träning gäller följande:
· tillämpa periodisk HIT för BDNF tillsammans med vanlig aerobisk träning

Du glömde källan:

Den här översikten har skapats med hjälp av AI. Den baseras på information från hela webben och Googles faktaruta som innehåller information om personer, platser och saker. Generativ AI utvecklas fortfarande och informationens kvalitet kan variera. Du kan besöka länkarna för att utvärdera innehållet. Läs mer om hur AI-översikter fungerar och hur data hjälper Google att utveckla AI i Sök.

Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in