2025-06-21, 22:35
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Nu har vi fått lösningen på gängkriminalitet och gängvåld!
Polisen i Växjö har löst problemet med en kampanj

https://www.sverigesradio.se/artikel...3d5uryc2t7ag3q

"Just nu driver polisen en kampanj i sociala medier, ”Sommarjobbet ingen ska ta”, som varnar för att ta uppdrag av kriminella nätverk.

”Uppdragen kan se lukrativa ut, snabba pengar för lite arbete, med det kan förstöra hela livet,” säger Per Rydiander, områdespolis i Växjö.

I värsta fall kan det handla om att ta ett morduppdrag."

Har växjö löst problemet med gängkriminalitet nu? Har den här kampanjen hindrat dig eller någon du känner från att begå ett mord?

Hur tänker polisen med det här egentligen? Tror de på fullt allvar att en kampanj på sociala medier som säger att morduppdrag är en dålig idé kommer göra någon skillnad?

Om man kombinerar denna kampanj med att bygga lite fritidsgårdar, kan man då utrota kriminaliteten helt?
Citera
2025-06-21, 22:39
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag var lite sugen på att mörda nyss men nu har jag ändrat mig! Tack Växjö
Citera
2025-06-21, 22:48
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Nu har vi fått lösningen på gängkriminalitet och gängvåld!
Polisen i Växjö har löst problemet med en kampanj

https://www.sverigesradio.se/artikel...3d5uryc2t7ag3q

"Just nu driver polisen en kampanj i sociala medier, ”Sommarjobbet ingen ska ta”, som varnar för att ta uppdrag av kriminella nätverk.

”Uppdragen kan se lukrativa ut, snabba pengar för lite arbete, med det kan förstöra hela livet,” säger Per Rydiander, områdespolis i Växjö.

I värsta fall kan det handla om att ta ett morduppdrag."

Har växjö löst problemet med gängkriminalitet nu? Har den här kampanjen hindrat dig eller någon du känner från att begå ett mord?

Hur tänker polisen med det här egentligen? Tror de på fullt allvar att en kampanj på sociala medier som säger att morduppdrag är en dålig idé kommer göra någon skillnad?

Om man kombinerar denna kampanj med att bygga lite fritidsgårdar, kan man då utrota kriminaliteten helt?
Detta är bland det dummaste jag hört. Fy fan vad svenskt!
Citera
2025-06-21, 23:09
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Detta är bland det dummaste jag hört. Fy fan vad svenskt!

Nej nej nej. Fungerar fantastiskt.
Jag satt igår och funderade lite om jag inte skulle ta ett sommarjobb och tjäna lite extra, fick ett finfint erbjudande från en trevligt man som hette Mohammad Abdul Bögballe. Allt jag behövde göra var att knäppa två negrer och lägga ett litet paket i en trappuppgång. Easy money liksom...men sedan såg jag den här kampanjen och började fatta lite misstankar.
Jag tror inte Mohammad Abdul Bögballe har rent mjöl i påsen....polisen i växjö fick mig att inse att det är lite fel med mord och sprängningar faktiskt. Jag ställde in det hela.
Nähäpp nahopp.....nä nu skall jag gå till fritidsgården så jag inte råkar våldta min syster. Det är det enda som hindrar mig.

Tack o hej leverpastej.
Citera
2025-06-21, 23:11
Medlem
Vart kan jag lämna mitt cv? Lol
Citera
2025-06-22, 00:07
Avstängd
"Hur tänker polisen med det här egentligen? Tror de på fullt allvar att en kampanj på sociala medier som säger att morduppdrag är en dålig idé kommer göra någon skillnad?"

Givetvis tror dom inte det. Detta är ju naturligtvis inte för att hindra ungdomar att ansluta sig till kriminella gäng, utan för att kunna låtsas som att dom arbetar hårt för att göra skillnad. Bara fullkomliga idioter går på det, tyvärr finns det gott om sådana...
Citera
2025-06-22, 10:34
Medlem
Ratads avatar
Det är väl inte den sämsta kampanjen jag hört talas om vad gäller cringe - den är ju lite sarkastisk i tonen. Men den är, som alla andra godhetskampanjer, riktad till fel mottagargrupper. Somaliebarnen med jättehuvuden läser inte farbror polisens reklaminlägg på sociala medier. Och inte deras hucklemamma heller.

Möjligen kan det läsas av någon hipstermammapappa som stoppar sin övre medelklass-Sebbe Staxxunge från att kniva ett Foodorabud eller liknande.
Citera
2025-06-22, 10:45
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
"Hur tänker polisen med det här egentligen? Tror de på fullt allvar att en kampanj på sociala medier som säger att morduppdrag är en dålig idé kommer göra någon skillnad?"

Givetvis tror dom inte det. Detta är ju naturligtvis inte för att hindra ungdomar att ansluta sig till kriminella gäng, utan för att kunna låtsas som att dom arbetar hårt för att göra skillnad. Bara fullkomliga idioter går på det, tyvärr finns det gott om sådana...
Det är så det känns. Det skulle vara stenhårda resultatkrav för hittepåprojekt som dessa. Det är ju billigt och enkelt. Sedan presenteras det som en succé - till nästa skjutning i Ara(b)by.

Växjöpolisen kan ju köpa sig lite extra smörgåstårta så att uniformsbyxorna stramar riktigt hårt över arslet på dialogpoliserna i höst. Nu kommer kidsen bara panta burkar för att ha råd med tramadol.
Citera
2025-07-18, 23:56
Medlem
Dragonswords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Vart kan jag lämna mitt cv? Lol
Dalbo!
Citera
2025-07-21, 19:27
Medlem
senhackarens avatar