2026-05-12, 17:35
  #37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det var ingen som ville besöka "nazistrestaurangen", så de blev tvungna att lägga ner den. Alla sverigedemokrater som bor i trakterna kring Älgarås ville hellre äta äckelpizza och vidrig kebab på invandrarägda sunkrestauranger. Tror du förresten verkligen på riktigt att SD-politiker skulle kunna tänka sig att äta middag i Svenskarnas hus?

Fast du klagar ju på att Vårdkasen stödjer SD. Och inte nog med det, det finns medlemmar från 6 av 8 riksdagspartier som är med i Vårdkasen/DFS!

Är inte Dan och Magnus längre förrädare enligt dig? Är inte Dan längre en eskimå och Magnus inte längre en tjockisgubbe?

Citat:
Är E-Types restaurang Aifur Sveriges mest svenska och nationalistiska restaurang? Där finns rätter som Kung Björns gillesgös på Birkavis, Ruriks stora gillestallrik och Korpgudens fröjd.

Jag har varit där några gånger för många år sedan. Väldigt bra ställe. Och fullt av turister från USA, England osv.
Citera
2026-05-13, 15:54
  #38
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fast du klagar ju på att Vårdkasen stödjer SD. Och inte nog med det, det finns medlemmar från 6 av 8 riksdagspartier som är med i Vårdkasen/DFS!

Är inte Dan och Magnus längre förrädare enligt dig? Är inte Dan längre en eskimå och Magnus inte längre en tjockisgubbe?
Jo, Dan Eriksson och Magnus Söderman är fortfarande folkförrädare. Av det sjuka och så extremt ultrasionistiska partiet Sverigedemokraterna ses dock Det fria Sverige fortfarande på som nazister. Ställer samma fråga till dig igen: tror du verkligen att SD-politiker skulle kunna tänka sig att äta middag på en restaurang i Svenskarnas hus?
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag har varit där några gånger för många år sedan. Väldigt bra ställe. Och fullt av turister från USA, England osv.
Jag har inte varit där, men det skulle vara kul att någon gång besöka Aifur. E-Type har i intervjuer berättat att hans restaurang i början fick väldigt dåliga recensioner och att folk inte alls gillade maten som de serverade. Från början var det menat att de skulle köra med så äkta vikingamat som möjligt, men det var ingen som tyckte att det var gott. Numera serverar de väl någon sorts lite halvt påhittad vikingamat där. Vet du eller någon annan här om det finns några andra liknande restauranger som Aifur i Sverige eller i Norden? Får man fråga vad du åt för någonting när du besökte Aifur?

Här är en video där stjärnkocken Markus Aujalay lagar vikingarätten Gotländsk glödhoppa med strunkamos (lammstek med rotmos) till E-Type:

https://www.youtube.com/watch?v=9zynbrfvVK8

De bästa svenska rätterna tycker jag är våra fisk- och skaldjursrätter. Jag är ingen stor köttälskare. Det tyska köket är ingen favorit. Hela Central- och Östeuropa har enligt mig väldigt grisaktig och tråkig mat.
Citera
2026-05-13, 16:18
  #39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jo, Dan Eriksson och Magnus Söderman är fortfarande folkförrädare. Av det sjuka och så extremt ultrasionistiska partiet Sverigedemokraterna ses dock Det fria Sverige fortfarande på som nazister. Ställer samma fråga till dig igen: tror du verkligen att SD-politiker skulle kunna tänka sig att äta middag på en restaurang i Svenskarnas hus?

Naturligtvis skulle SD-politiker kunna äta på Tivedstrollet. Det finns ju SD-politiker som är medlemmar i Det Fria Sverige. Det finns även politiker från M, KD, S osv som är med i Det Fria Sverige.

Förresten, du säger ju att SD'are hatar muslimer, men ändå menar du att de vill äta på en muslimpizzeria i Älgarås? Eller drivs denna pizzeria av folk med någon annan religion?

Citat:
Jag har inte varit där, men det skulle vara kul att någon gång besöka Aifur. E-Type har i intervjuer berättat att hans restaurang i början fick väldigt dåliga recensioner och att folk inte alls gillade maten som de serverade. Från början var det menat att de skulle köra med så äkta vikingamat som möjligt, men det var ingen som tyckte att det var gott. Numera serverar de väl någon sorts lite halvt påhittad vikingamat där. Vet du eller någon annan här om det finns några andra liknande restauranger som Aifur i Sverige eller i Norden? Får man fråga vad du åt för någonting när du besökte Aifur?

Här är en video där stjärnkocken Markus Aujalay lagar vikingarätten Gotländsk glödhoppa med strunkamos (lammstek med rotmos) till E-Type:

https://www.youtube.com/watch?v=9zynbrfvVK8

De bästa svenska rätterna tycker jag är våra fisk- och skaldjursrätter. Jag är ingen stor köttälskare. Det tyska köket är ingen favorit. Hela Central- och Östeuropa har enligt mig väldigt grisaktig och tråkig mat.

Jag minns inte allt jag åt på Aifur. Jag var där tre gånger, med flera vänner och/eller familj. Det var 8-9 år sedan sist. Jag åt olika varenda gång. Kött till huvudrätt och charkuterier eller musselsoppa till förrätt. Sedan någon paj eller kaka till efterätt. Plus mjöd och öl. Fullt med turister och även livemusik.
__________________
Senast redigerad av JohanSverkersson 2026-05-13 kl. 16:29.
Citera
2026-05-13, 17:59
  #40
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Naturligtvis skulle SD-politiker kunna äta på Tivedstrollet. Det finns ju SD-politiker som är medlemmar i Det Fria Sverige. Det finns även politiker från M, KD, S osv som är med i Det Fria Sverige.
Det är kanske så illa idag att Dan Eriksson och Magnus Söderman är så avradikaliserade och judevänliga att Sverigedemokraterna inte längre skulle se det som något problem att deras företrädare och sympatisörer skulle besöka en restaurang i Svenskarnas hus.
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Förresten, du säger ju att SD'are hatar muslimer, men ändå menar du att de vill äta på en muslimpizzeria i Älgarås? Eller drivs denna pizzeria av folk med någon annan religion?
Jag vet faktiskt inte riktigt hur de tänker. Nu menar jag inte dig och exakt alla sverigedemokrater, men de flesta som röstar på och sympatiserar med det partiet är nog inte direkt så där jätteskarpa i huvudet. De bli väl sugna på värdelös grispizza och kan helt enkelt inte låta bli att gå ut och äta det till ett enormt överpris trots att ägarna till pizzerian är muslimer. Att Sverigedemokraterna har de allra mest ointelligenta väljarna av alla partier är jag helt säker på.
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag minns inte allt jag åt på Aifur. Jag var där tre gånger, med flera vänner och/eller familj. Det var 8-9 år sedan sist. Jag åt olika varenda gång. Kött till huvudrätt och charkuterier eller musselsoppa till förrätt. Sedan någon paj eller kaka till efterätt. Plus mjöd och öl. Fullt med turister och även livemusik.
Tänker på gamla tider. Nu undrar jag om jag inte kan ha varit på Aifur ändå. Flera gånger dessutom. Ätit där har jag inte gjort, det vet jag, men druckit. Ett vikingaställe i Gamla stan har jag i alla fall varit på, det minns jag nu. Jag upplevde det i sådana fall inte som något särskilt bra ställe. Det kändes fake och som en turistfälla. Säkert var det nog inte Aifur. Ett annat ställe var det säkert som jag var på. Eller så var det Aifur. Aifur öppnade 2012. Då kan jag fortfarande ha gått ut. Jag slutade att gå ut när jag var omkring 23, nu kan jag inte längre se vad det var som var så stort med att göra det.
__________________
Senast redigerad av Offervilja 2026-05-13 kl. 18:26.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in