2025-07-07, 20:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Helt klart. Personligen tror jag nog att de flesta föredrar en svettig Capricciosa från den lokala turken än en sådan där fluffig vedugnsbakad torr skitpizza som Paolo Roberto bakar och som knappt har någon ost och en fem centimeter bred kant. Som den kosmopolit jag är har jag haft möjlighet att resa och pröva båda och jag vräker hellre i mig en svennepizza elva gånger av tio.

Lustigt att du som gång på gång klagar på precis allting svenskt ändå hyllar "svensk pizza". Självklart gör det du eftersom svenska pizzor bakas av blattar från Mellanöstern. Hade svenska pizzor varit exakt likadana som de är men istället bakats av svenskar så hade du dissat svenska pizzor.

Var det du som skrev Ruinfäldts tal "ursvenskt är bara barbari"?
Citera
2025-07-07, 20:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
De bra pizzorna i Sverige görs alltid av svenskar eller italienare.

Ge mig några tips på dylika pizzerior i centrala Stockholm så kan jag gå dit.
Citera
2025-07-07, 20:42
Avstängd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Lustigt att du som gång på gång klagar på precis allting svenskt ändå hyllar "svensk pizza". Självklart gör det du eftersom svenska pizzor bakas av blattar från Mellanöstern. Hade svenska pizzor varit exakt likadana som de är men istället bakats av svenskar så hade du dissat svenska pizzor.

Var det du som skrev Ruinfäldts tal "ursvenskt är bara barbari"?
Nej, det spelar ingensomhelst roll. Jag skulle gladeligen ätit pizza på Svenskarnas hus bakad av Magnus himself om han hade gjort den så som jag vill ha den på det svenska viset. Jag har inga krav på att bagaren måste vara född i Levanten. Svennepizza är helt överlägset italienska pizzor och vi behöver inte ens nämna amerikanska styggelser som Pizza Hut och Domino’s.

Det finns givetvis fler exempel på svenska företeelser som är bättre än utländska dito. Det har jag aldrig förnekat. Vad jag däremot motsätter mig är storsvensk dumnationalism av typen ”svenskt kött/jordgubbar/kvinnor är bättre än allt annat” för det är helt enkelt inte sant. Sverige är ett litet land och det är helt otänkbart att denna perifera pluttenation skulle vara bättre än alla andra på allt. Det är dumheter.
Citera
2025-07-07, 20:59
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Enligt mathistoriker så kvalar dessa rätter in...
1. Raggmunk
2. Kroppkakor
3. Palt
4. Inlagd sill utan smaksättning från utlandet
5. Kalops
6. Rökt ren- och älgkött
7. Isterband
8. Blodpalt
9. Surströmming
10. Gröt
11. Wallenbergare (typ det modernaste vi har som är svenskt..)
12. Smörgåstårta
13. Efterrätten kalvdans

14. Toast skagen
15. Biff Rydberg
16. SOS
17. Kolbulle med fläsk och lingon
18. Ugnsbakad falukorv
19. Gravad lax med dillstuvad poratis
20. Stekt strömming med mos
21 pyttipanna med ägg pickld röbeta
22 pepparotskött med senpsås och potatis
23. Havskräftor kokta i öl, serveras med västerbottenpaj
Senast redigerad av Trevligt.konto 2025-07-07 kl. 21:03.
Citera
2025-07-08, 16:41
Medlem
Offerviljas avatar
Det har blivit ett fel i huvudet på SD-Thailand. Om t.ex. Det fria Sverige i Svenskarnas hus skulle starta upp en pizzeria så skulle Älgaråsbefolkningen där vilja ha sunkig blattepizza med grisaktig ostmassa, grisaktiga köttslamsor från något sorts djur, burkchampinjoner och billig tomatsås, för det är det som de är vana med. De vill inte ha buffelmozzarella och parmaskinka. Pappan i familjen vill ju också ha oxfilépizza med kött som egentligen inte alls är oxfilé utan typ fryst högrev från ett land där djuret under sitt liv har plågats något enormt mycket. Människor som jag hatar mest just nu är sverigedemokratiska gubbar och blattar som driver bedragarrestauranger.
Citera
2025-07-09, 21:08
Medlem
Offerviljas avatar
Om alla svenskar hade ätit som miljöpartistiska kvinnor istället för som sverigedemokratiska män så hade vi sluppit alla tusentals blatterestauranger som serverar äckelpäckel i Sverige. Miljöpartistiska kvinnor äter rasistiskt och på svenskägda restauranger, medan sverigedemokratiska gubbar äter mångkulturellt och på rasfrämlingarnas restauranger. Svenska kvinnor har en mycket mer naturlig rasmedvetenhet i sig än vad svenska män har. Våga svara ärligt - äter svenska män eller svenska kvinnor flest kebabpizzor?
Citera
2025-07-09, 21:23
Medlem
Offerviljas avatar
Min mamma brukade förut släpa ut mig på olika lunchrestauranger för att jag inte bara skulle sitta isolerad i min lägenhet och dricka vin och lyssna på popmusik.

På blatteägda lunchrestauranger var det av gästerna typ 80% män och 20% kvinnor.

På svenskägda lunchrestauranger var det av gästerna typ 80% kvinnor och 20% män.
Citera
2025-09-13, 19:39
Medlem
Offerviljas avatar
Vi nationella skulle kunna starta en restaurang i skärgården som bara serverar sommarmat och ha öppet mellan maj och september. Det skulle kunna vara en restaurang ägd av Det fria Sverige. Någon sorts sallad för dem som är snälla mot djur på riktigt ska vi ha. Vi kunde kalla den för sommarsallad. Matjessill med smashad färskpotatis, brynt smör, rädisor, hackat ägg, gräslök, gräddfil, rödlök och sådana saker. Klassisk strömmingsflundra. Gravad lax med dillstuvad potatis. Eftersom det grillas något så in i helvete i Sverige nuförtiden så ska vi ha de bästa grejerna att grilla på menyn, alltså lax och entrecote av hög kvalitet. Vi kan också servera pannkakor med sylt och grädde för barnungarnas skull. I New York är svensk gravad lax stort. Dill är också kanske det mest svenska som finns. Inget annat land i hela världen använder färsk dill mer än vad vi svenskar gör. I England är dill typ helt okänt. Många andra folk kör bara med torkad dill.
Citera
2025-09-13, 20:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Om alla svenskar hade ätit som miljöpartistiska kvinnor istället för som sverigedemokratiska män så hade vi sluppit alla tusentals blatterestauranger som serverar äckelpäckel i Sverige. Miljöpartistiska kvinnor äter rasistiskt och på svenskägda restauranger, medan sverigedemokratiska gubbar äter mångkulturellt och på rasfrämlingarnas restauranger. Svenska kvinnor har en mycket mer naturlig rasmedvetenhet i sig än vad svenska män har. Våga svara ärligt - äter svenska män eller svenska kvinnor flest kebabpizzor?

SD-/Nationella män flockas enligt din kära Aftonbladet-feminist till "sexisten" Paolo Robertos restauranger.

Swebbtv som du hatar brukar ha träff på restaurang Grappa, jag tror allmänheten får komma dit och träffa de där. Grappa innehas tydligen av
Gabriella Jennifer Vongaribo Babil (f 1994)
Suppleant Feray Demirel (f 1970)

https://swebbtv.se/w/1MaYbfxikba8cSXCCs191g
Citera
2025-09-14, 19:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Fy fan vad roligt skrivet av dig! Att bara smyga in det så där i menyn. Antisionisterband ska det dock vara. Vi är ju antisionister.

Antisionisterband med dillstuvad potatis och rödbetor 165:-

Edit: Såg att du inte alls var så himla rolig, för du skrev "snoppkakor" och "magrunk" och sådana saker också. Roligt på riktigt hade det varit om du skrev 13 stycken helt vanliga rätter och så mitt i alltihopa "antisionistband". Det hade varit humor. Min mamma är konstnär så jag vet exakt hur man ska vara när man är rätt här i livet. Jag känner mig levande när du smakar så där, och jag vill bara dö när du har ett ansikte som ser ut som ditt...

Det står att Tivedstrollet är tillfälligt stängt. Varför då? Jag tycker SD-politiker kan ha en middag där.
Citera
2026-05-12, 06:28
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det står att Tivedstrollet är tillfälligt stängt. Varför då? Jag tycker SD-politiker kan ha en middag där.
Det var ingen som ville besöka "nazistrestaurangen", så de blev tvungna att lägga ner den. Alla sverigedemokrater som bor i trakterna kring Älgarås ville hellre äta äckelpizza och vidrig kebab på invandrarägda sunkrestauranger. Tror du förresten verkligen på riktigt att SD-politiker skulle kunna tänka sig att äta middag i Svenskarnas hus?

Är E-Types restaurang Aifur Sveriges mest svenska och nationalistiska restaurang? Där finns rätter som Kung Björns gillesgös på Birkavis, Ruriks stora gillestallrik och Korpgudens fröjd.

Utländska turister som kommer till Stockholm blir nästan alltid helt lyriska över maten här. Gravad lax brukar vara en stor favorit. Toast Skagen gillar de också väldigt mycket.
Senast redigerad av Offervilja 2026-05-12 kl. 06:33.
Citera
2026-05-12, 11:06
Medlem
Lungmos med knäckebröd
Krumgädda med korintsås
Ängamat med filbunke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem