2025-06-20, 18:50
Avstängd
Offerviljas avatar
Tivedstrollets restaurang i Älgarås. Kommer ni ihåg när den fanns? Då var det ett intresse för Det fria Sverige (DFS) som man inte trodde var möjligt. Eftersom det ska bli kul och inte långtråkigt så kör vi att man bara för sätta ihop tre stycken huvudrätter, annars ska man skammas i tråden och anses som vansinnig i huvudet sitt.

Mina huvudrätter:

Entrecote med pommes frites, bearnaisesås, rödvinssky och tomatsallad

Rödingfilé med pressad potatis, sandefjordsås, sparris, dill och citron

Ankbröst med tryffelgräddkokt savoykål, bondbönor, pancetta och kantareller

Entrecoten som vi ska servera på den ny nationalistiska restaurangen ska självklart vara den där nya och så otroligt hypade finska entrecoten. Min pappa kan inte äta vilken entrecote som helst nuförtiden, utan bara sådana som kommer från EART eller Köttfabriken.

"Vanlig jävla entrecote som man köper på ICA smakar ju för fan ingenting alltså."

Hur skulle er meny på typ Tivedstrollets nationalistiska restaurang se ut?

Bry er inte om vilken organisation restaurangen ägs av. Det kan vara Det fria Sverige, Alternativ för Sverige, Frihetsnytt, Nordiska motståndsrörelsen, Nordisk Styrka... Fantisera helt fritt!
Senast redigerad av Offervilja 2025-06-20 kl. 18:54.
Citera
2025-06-20, 18:56
Medlem
rosalinjenhotwaryas avatar
snubben skriver bara franska rätter mannen är du cp

Allt Gott
Citera
2025-06-20, 18:57
Medlem
rosalinjenhotwaryas avatar
rent historiskt är väl den enda rakt igenom svenska rätten ärtsoppa?
Citera
2025-06-20, 19:15
Medlem
Är det klassiskt svensk att äta en massa nötkött så där rakt av i form av styckningsdetaljer?
Sandefjordsås. Hoppas du inser att Sandefjord ligger i Norge, tänker du bjuda norskan Ebba Busch på din middag?
Finsk entrecote? Tänker du bjuda finskättade Lohikoski, numera Jomshof, på din middag?

Svensk mat.

Förrätt SOS, smör ost och sill med bröd såklart.

Huvudrätter.
Kroppkakor med diverse tillbehör
Falukorv med någon form av potatis och lite annat men inga makaroner, det är ju inte svenskt.
Ärtsoppa med pannkakor

För övrigt så om man kollar in deras facebook så verkar det vara som vilket vanlig svensk restaurang som helst. Inget nationalistiskt över den.

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Tivedstrollets restaurang i Älgarås. Kommer ni ihåg när den fanns? Då var det ett intresse för Det fria Sverige (DFS) som man inte trodde var möjligt. Eftersom det ska bli kul och inte långtråkigt så kör vi att man bara för sätta ihop tre stycken huvudrätter, annars ska man skammas i tråden och anses som vansinnig i huvudet sitt.

Mina huvudrätter:

Entrecoten som vi ska servera på den ny nationalistiska restaurangen ska självklart vara den där nya och så otroligt hypade finska entrecoten. Min pappa kan inte äta vilken entrecote som helst nuförtiden, utan bara sådana som kommer från EART eller Köttfabriken.

"Vanlig jävla entrecote som man köper på ICA smakar ju för fan ingenting alltså."

Bry er inte om vilken organisation restaurangen ägs av. Det kan vara Det fria Sverige, Alternativ för Sverige, Frihetsnytt, Nordiska motståndsrörelsen, Nordisk Styrka... Fantisera helt fritt!
Citera
2025-06-20, 19:18
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalinjenhotwarya

Pölsa är rakt igenom svenskt och självklart något som borde serveras på en "nationalistisk" restaurang
Citera
2025-06-20, 19:19
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalinjenhotwarya
Enligt mathistoriker så kvalar dessa rätter in...
1. Raggmunk
2. Kroppkakor
3. Palt
4. Inlagd sill utan smaksättning från utlandet
5. Kalops
6. Rökt ren- och älgkött
7. Isterband
8. Blodpalt
9. Surströmming
10. Gröt
11. Wallenbergare (typ det modernaste vi har som är svenskt..)
12. Smörgåstårta
13. Efterrätten kalvdans
Citera
2025-06-20, 19:28
Medlem
pn222jws avatar
Tre andra goda svenska rätter - Jansons frestelse... gratinerad potatis, lök, grädde och ansjovis med mera. Wallenbergare... kalvfärs, grädde, äggula och kryddor serverad med hemgjort potatismos och lingonsylt. Tunna frasiga pannkakor med hjortronsylt. Dessert - varm ostkaka med jordgubbsylt.
Citera
2025-06-20, 19:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Mina huvudrätter:

Byt ur pommes mot hasselbackspotatis.
Eller kör en klassisk plankstek.

Efterrätt ska såklart vara Hälsinge ostkaka med hjortron.
Senast redigerad av Sereena 2025-06-20 kl. 19:54.
Citera
2025-06-20, 21:11
Medlem
smickras avatar
Kebabtallrik med ris eller pommes.
Citera
2025-06-20, 21:25
Medlem
Mohaves avatar
Nävgröt har finska rötter men får idag räknas till den svenska husmanskosten. https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4vgr%C3%B6t

Kebabpizzan snart nog också. https://en.wikipedia.org/wiki/Kebab_pizza
Citera
2025-06-21, 02:28
Medlem
StudiumValors avatar
Förrätt: Sirapslimpa med margarin och medvurst och helt smaklös ost å kaviar i tandkrämstub
Middag: Färdiga pannbiffar från MAX och Sibyllakorv
Dryck: Pucko
Citera
2025-06-21, 18:14
Avstängd
Offerviljas avatar
Ni nationalister skulle behöva träffa min pappa. Det kan låta fånigt när han pratar om mat, men han kan allting om det där. Han köper helt rätt sorts kött och grillar det i helt rätt sorts grillar. Han kan det där liksom. Jag är ingen köttälskare, men jag har smakat på den där finska entrecoten och det smakar ju gott och häftigt. Matkultur är också kultur, det är som med all annan kultur, att kunna laga mat är lika fint som att skapa bra musik eller åka ut till Angarnsjön och filma fåglar. Gubbjävlarna på min pappas jobb arbetar inte med mat. Det är på fritiden som min pappa lagar mat. De är hjärnskadade de där runkgubbarna. Tivedtrollet var mer som ett Gatukök. "xxxxx är den största handbollstalangen som någonsin funnits, att hon sedan hade problem med sitt psyke är en helt annan sak..."

Jag är så otroligt arg på hummer och så otroligt arg på oxfilé - ingen hummer och oxfilé ska någonsin komma in på en nationell restaurang!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in