2025-06-19, 14:28
Medlem
Hej,

Jag köpte en vara via Klarna och efter mycket om och men så fick jag varan, dock lite sent. Jag pausade fakturan tills att jag fick varan men efter ett tag så annullerade Klarna fakturan. Företaget jag köpte varan ifrån mejlade mig och bad mig betala. Jag har pengarna, det är inte så, men vad skulle hända om man inte betalar t.ex? Har ju ändå köpt via Klarna men det här företaget har inte fått betalning via Klarna eller mig. Har inte svarat på deras mejl, än.
Citera
2025-06-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preacher.
Hej,

Jag köpte en vara via Klarna och efter mycket om och men så fick jag varan, dock lite sent. Jag pausade fakturan tills att jag fick varan men efter ett tag så annullerade Klarna fakturan. Företaget jag köpte varan ifrån mejlade mig och bad mig betala. Jag har pengarna, det är inte så, men vad skulle hända om man inte betalar t.ex? Har ju ändå köpt via Klarna men det här företaget har inte fått betalning via Klarna eller mig. Har inte svarat på deras mejl, än.

Vet dom om ifall du fått varan?
Citera
2025-06-19, 14:39
Medlem
Du är betalningsskyldig.
Citera
2025-06-19, 14:51
Medlem
Be dem skicka en ny faktura via Klarna.
Citera
2025-06-19, 14:54
Medlem
kalkryggars avatar
Du är betalningsskyldig så du måste givetvis betala det du köper. Varför skulle du inte göra det?

Du får väl snarast höra av dig till dem och skriva att fakturan är annullerad av Klarna och att de behöver skicka ut en ny faktura till dig.

Annars så kommer du att få en påminnelse och då sannolikt med en förseningsavgift. Om du inte betalar den så kommer företaget att lämna in ett nytt ärende till sitt inkassobolag och så fortsätter det den turen.

Hör av dig snarast och red ut det. Företaget ska givetvis ha sina pengar för det du har köpt.
Citera
2025-06-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Vet dom om ifall du fått varan?

Ja, det vet dom.
Citera
2025-06-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Be dem skicka en ny faktura via Klarna.

Dom kan nog inte göra det. Dom har skickat ett bank giro nummer att betala via med ett referensnummer.
Citera
2025-06-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du är betalningsskyldig så du måste givetvis betala det du köper. Varför skulle du inte göra det?

Du får väl snarast höra av dig till dem och skriva att fakturan är annullerad av Klarna och att de behöver skicka ut en ny faktura till dig.

Annars så kommer du att få en påminnelse och då sannolikt med en förseningsavgift. Om du inte betalar den så kommer företaget att lämna in ett nytt ärende till sitt inkassobolag och så fortsätter det den turen.

Hör av dig snarast och red ut det. Företaget ska givetvis ha sina pengar för det du har köpt.

Nu var frågan OM jag inte skulle betala, av ren nyfikenhet. Det enda jag har är ett bankgironummer och referens. Ingen faktura eller dylikt är skapad då Klarna annullerade fakturan av någon anledning. Givetvis ska jag betala.
Citera
2025-06-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ja, det vet dom.

Mmm.... de har ju annulerat fakturan. Om du på något vis hade kunnat hävda att så är fallet för att du inte fått någon vara så hade du nog sluppit. Men vettefan
Citera
2025-06-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Mmm.... de har ju annulerat fakturan. Om du på något vis hade kunnat hävda att så är fallet för att du inte fått någon vara så hade du nog sluppit. Men vettefan

Ja, man får väl se.
Citera
2025-06-19, 16:10
Avslutad
Citat:
Ja, det vet dom.

Är det uthämtat och du har visat leg. så är det solklart att du ska betala.
Citera
2025-06-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Är det uthämtat och du har visat leg. så är det solklart att du ska betala.

Självklart. Dock inte hämtat ut med leg. Dom droppade det hemma hos mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in