2025-06-19, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Preacher.
Självklart. Dock inte hämtat ut med leg. Dom droppade det hemma hos mig.

Avvakta och se! Är det mycket pengar kan det löna sig, annars är det inte värt problemen som ev. kan följa med det där.
Citera
2025-06-19, 17:31
Medlem
Citat:
Hej,

Jag köpte en vara via Klarna och efter mycket om och men så fick jag varan, dock lite sent. Jag pausade fakturan tills att jag fick varan men efter ett tag så annullerade Klarna fakturan. Företaget jag köpte varan ifrån mejlade mig och bad mig betala. Jag har pengarna, det är inte så, men vad skulle hända om man inte betalar t.ex? Har ju ändå köpt via Klarna men det här företaget har inte fått betalning via Klarna eller mig. Har inte svarat på deras mejl, än.

Gå till klarna där finns knappar ... klarna annulerade inte riktigt på faktura det finns paus . Du kan trycka 'öppen ..

Det blir annars dyrt för dig..
Citera
2025-06-19, 17:44
Medlem
Självklart måste TS betala både juridiskt och moraliskt, hur får TS ta med butiken den köpt varan från.

Eftersom TS ser att det är annulerat hos klarna och butiken TS köpt det av dessutom har kontaktat TS för betalning så behöver TS inte prata mer med klarna om detta.
Hade det inte vatt annulerat helt från klarnas sida hade butiken inte brytt sig om att TS inte betalt klarna då butiken endå får betalt av klarna och klarna hade drivit på för att få pengarna och inte butken.
Citera
2025-06-20, 00:48
Avslutad
Citat:
Självklart. Dock inte hämtat ut med leg. Dom droppade det hemma hos mig.

Bara säga att du inte fått paketet. Går ej bevisa att du har fått något om inte postutdekaren filmat elr fotat leveransen som ofta sker om man valt budbee eller liknande leverantörer som fotar. Postnord fotar ej
Citera
2025-06-20, 03:38
Medlem
Citat:
Hej,

Jag köpte en vara via Klarna och efter mycket om och men så fick jag varan, dock lite sent. Jag pausade fakturan tills att jag fick varan men efter ett tag så annullerade Klarna fakturan. Företaget jag köpte varan ifrån mejlade mig och bad mig betala. Jag har pengarna, det är inte så, men vad skulle hända om man inte betalar t.ex? Har ju ändå köpt via Klarna men det här företaget har inte fått betalning via Klarna eller mig. Har inte svarat på deras mejl, än.

Världen verkar vara full av tattare.
Har du köpt något så gör rätt för dig o betala. Hur svårt kan det vara?
Citera
2025-06-20, 04:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Hej,

Alltså, de har ju inloggning i klarnas system så de kan ju se exakt vilken order eller inte som betalats via Klarna så givetvis måste du betala. Att fakturan blev makulerad betyder ju i så fall bara att köpet inte längre görs genom Klarna. Men det är ju lite intressant där då det avtal du gick in i var att köpet skulle ske via Klarna, du har ju inte ingått något avtal direkt med säljaren. Men oavsett, förr eller senare måste du betala, man går sällan saker gratis och de har ju alla papper på att du köpt varan
Citera
2025-06-20, 04:48
Medlem
"Om jag sliter tillbaka 500-lappen jag skulle betala med ur kassörskans händer och springer ut med mina varor från butiken, behöver jag då betala?"
Citera
2025-06-20, 08:50
Medlem
Gå till klarna och läs hela...
Citera
2025-07-26, 03:07
Medlem
Dubbel-Trubbels avatar
Konstigt av Klarna att annullera en faktura som var giltig , det borde ha gått vidare automatiskt till inkasso kan man tycka?

Betala och gör rätt för dig , vi snackar om glasspengar
Citera
2025-08-26, 12:10
Medlem
Mem herregud, är det ens en fråga? Självklart ska du betala för varan du fått annars är det ju stöld!
Citera
2025-08-26, 17:20
Bannlyst
Har idioterna droppat ett paket hos dig utan din påskrift så är det strunt samma om Klarna har annulerat fakturan då är det ju bara att blåneka. Då får ju företaget du handlat av gå på budfirman och kräva betalning där. Du har ju liksom inte fått något eller hur? Spelar ju ingen roll om de gps positionerar utanför din ytterdörr eftersom inget paket har kommit till dig.

Missförstå mig rätt nu för jag tycker också att man ska göra rätt för sig men beter de sig såhär då vet i fan ärligt talat. Helt klart skruvat och gråzon. Även att företaget mailar dig ett BGnummer med en referens låter osannolikt så länge inte du bett om det. Vad är det för företag? om signalen kommit från klarna från början så ar det ju dit företaget skall vända sig och inte till dig med ett mail.

antingen ljuger du eller också har både klarna och företaget och budfirman haft jubelåsnor på plats samtidigt. 3 barriärer som missar samtidigt..hmm...
Citera
2025-08-27, 12:09
Bannlyst
Har du fått varan för du givetvis betala
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem