2025-06-17, 22:49
Medlem
Återigen genomför Bahnhof försämringar för oss kunder och vill ha ha mer betalt. Det är bara den ena försämringen efter den andra. Så nu börjar jag tröttna.

Denna gång "tar de bort" VPN-tjänsten som ingått i mitt bredband och kräver att jag ska betala en extra avgift för den istället. Ännu en ren prishöjning alltså.

Så då är frågan, nu när det är dags att visa sitt missnöje med fötterna, vem ska man gå till istället?
Citera
2025-06-17, 22:55
Medlem
StoreSvartes avatar
Bahnhof är bäst på alla vis. Du får väl ta och skaffa en VPN på sidan om.
Citera
2025-06-17, 22:57
Bredband2 skulle ha varit mitt andraval, jag fick en bra deal när jag ringde bahnhof och ville avsluta mitt abonnemang. 29kr i månaden för vpn är väl inget att hetsa upp sig för egentligen, dessutom får du 3 månader gratis så du har tid på dig att hitta en annan leverantör.
Citera
2025-06-17, 23:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Skiljer din trådstart mycket från (FB) Från Bahnhof till?
Citera
2025-06-17, 23:14
Medlem
Purpurhaegers avatar
Kolla in Telia. De har många kampanjer igång just nu.

För min del var det Bredband2 som nyligen chockhöjde priserna. Jag ringde dem för att förhandla en rabatt, men de var stenhårda och kunde bara erbjuda 20% rabatt i 3 månader. Då hoppade jag på Telia som erbjöd lukrativa villkor i 12 mån (med 12 mån bindningstid), och när den tiden gått ut får man väl undersöka marknaden igen.

Bahnhof / Bredband2 / Telia - villkoren skiftar efter var du bor så det lönar sig sällan att skapa trådar på Flashback för att se vem som är billigast för stunden. Kolla bredbandsval.se eller någon liknande aktör och knappa in grannens adress (inte din egen!) så får du aktuella uppgifter.
Citera
2025-06-17, 23:22
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Skiljer din trådstart mycket från (FB) Från Bahnhof till?

500/100 519kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in