2025-06-17, 14:09
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlusterBSverige
Jag förstår. Att avfärda mig som substanslös baserat enbart på vår meningslösa konversation trots det jag försökt bidra med i tråden (hypoteser mycket av det må tilläggas i efterhand ifall nu någon inbillar sig att jag tror att allt jag säger är en universal sanning ty det gör jag inte) är det enda du vill ha ut av mig.

Den här konversationen är över.
Jag avfärdade dig för flera inlägg sedan men du fortsatte att stalka mig med ditt substanslösa svammel. Fick då vara tydlig med dina tillkortakommanden och intellektuella härdsmältor. Är tacksam att du äntligen respekterar de gränser som jag sätter till svammelfolk.
Citera
2025-06-17, 14:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Tafatt? Carter ökade bland annat biståndet till Israel. Det gav många fjärilseffekter.

Och återigen så börjar du bara avleda med neurotisk, vinklad sionist-propaganda om att palestinier aldrig vill ha fred. Du är aldrig intresserad av en givande diskussion.

ARAFAT SA det till Clinton. Han sa att han var med på Camp David för att låtsas som att han var med på fredsavtalen men att han aldrig någonsin skulle gått med på någonting oavsett vad det var för deras ståndpunkt var att ALDRIG NÅGONSIN GÅ MED PÅ FRED MED ISRAEL. Det var en del av arabländernas usprungliga ståndpunkt och han vägrade ge vika på den punkten.

Googla "The three nos": https://en.wikipedia.org/wiki/Khartoum_Resolution
Citera
2025-06-17, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag avfärdade dig för flera inlägg sedan men du fortsatte att stalka mig med ditt substanslösa svammel. Fick då vara tydlig med dina tillkortakommanden och intellektuella härdsmältor. Är tacksam att du äntligen respekterar de gränser som jag sätter till svammelfolk.

Men snälla. Jag stalkar ingen. Det är jag som avfärdat dig hela tiden.

Du har offermentalitet och Kluster B. Det är du som inte kan låta mig vara.
Senast redigerad av KlusterBSverige 2025-06-17 kl. 16:14.
Citera
2025-06-17, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
ARAFAT SA det till Clinton. Han sa att han var med på Camp David för att låtsas som att han var med på fredsavtalen men att han aldrig någonsin skulle gått med på någonting oavsett vad det var för deras ståndpunkt var att ALDRIG NÅGONSIN GÅ MED PÅ FRED MED ISRAEL. Det var en del av arabländernas usprungliga ståndpunkt och han vägrade ge vika på den punkten.

Googla "The three nos": https://en.wikipedia.org/wiki/Khartoum_Resolution

Jag vet att ni älskar att älta det men utelämnar också att det egentligen är Clinton själv som ljög hela tiden om vad Arafat sade till honom. För William Jefferson Clinton är ju också annars en karl som tenderar att ljuga en hel del och ovanligt mycket till och med för en politiker.

Det är USA som hela tiden blockerat diplomatiska lösningar för just Palestinierna. Sånt som Oslo och Camp David är bara shams. Jag menar hela premisen för freden som slöts mellan Jordanien, Egypten och Israel och i princip huvudvilkoret för den var att Egypten och Jordanien hädanefter skulle ge blanka fan i vad än Israel gjorde mot Palestinierna. Därför älskar ni att avleda med "PaLeStInIeRnA sÄgEr NeJ hElA tIdEn Ju". Även fast det inte ens stämmer vid närmare granskning. Men dessutom är det antagligen också OT för dig och mig att älta (jag skiter i att rapportera dig dock för jag rapporterar-spammar aldrig någon för OT som jag vet att ni andra jämnt gör mot mig för jag håller mig själv ovan sånt skitbeteende) så vi lämnar det där nu.
Senast redigerad av KlusterBSverige 2025-06-17 kl. 16:36.
Citera
2025-06-17, 16:51
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Är du dum i huvudet?

Vad har det med väst att göra?

Bra svar! 😂 Snacka om snubben med absolut ingenting i huvudet.
Citera
2025-06-17, 16:54
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Det mesta av det där rör ju det Iran hållt på med i Mellanöstern.

Det ni sionist-troll inte vill att folk ska inse är att ni installerade mullorna en gång i tiden för att kunna tända eld på främst Irak, Syrien och Libanon. Nu är dessa länder grushögar och Israel blomstrar tack vare att Brzezinski avsatte Shahen. Nu har mullorna snart spelat ut sin roll och byts snart ut som Assad blev när denne också hade uppfyllt sina uppgifter åt Israel.

Putin ger bort Iran till Israel/USA.

Sionist-troll? Nu låter det lite som att du projekterar ditt dåliga mående på andra människor. Gå till en psykolog kanske? Iran får absolut inte ha några kärnvapen. Att du inte fattar varför är helt sinnessjuk.
Citera
2025-06-17, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Sionist-troll? Nu låter det lite som att du projekterar ditt dåliga mående på andra människor. Gå till en psykolog kanske? Iran får absolut inte ha några kärnvapen. Att du inte fattar varför är helt sinnessjuk.

Varken Israel, Iran eller Pakistan ska ha kärnvapen. Min generella tanke är att totalt cucka Mellanöstern (både Israel och dess antagonister) från att kunna hota eller våldföra sig på varandra någonsin igen.

Min fundamentala önsketanke är däremot att alla tre abrahamiska dödskulter upphör att existera nu med detsamma. Men tyvärr är inte det realistiskt idag.

Hela staten Israels premiss är egentligen lika fundamentalt teokratisk som mullornas Iran också är. Israel har bara satt upp ett sekulärt skyltfönster som lurar tillräckligt många. De får er att tänka mer på Jean-Pierre Barda och Tel Avivs stränder och nattliv än Ovadia Yosef när ni tänker på Israel typ.
Senast redigerad av KlusterBSverige 2025-06-17 kl. 17:08.
Citera
2025-06-17, 17:16
Avslutad
Citat:
Tvärtom då jag redan bemött det. Men jag är också jävligt trött just nu och känner inte för att upprepa skit jag redan sagt för flera timmar sedan om och om igen.

Och återigen sympatiserar jag inte med mullorna.

Det är du själv som har "Escape the Matrix" I din signatur.

Du har inte bemött det jag skrivit.

Din ev. trötthet är OT.

Varför försvarar du mullorna om du inte sympatiserar med dem? Föreslår att du tar dig en ordentlig funderare på vad du egentligen står för ..

Matrix har inte ett jvla dugg med Topic att göra, det var du som började babbla om Matrix och min profilbild.

Håll dig till Topic och bemöt det jag skrivit innan i sak istället för att babbla om Matrix och profilbilder:

"De isolerar sig i ett islamistiskt helvete. De tvingar kvinnor att bära huvudduk. De är allierade med Ryzzland och Kina. De styr en del av de svenska gängen.

Att du träffat perser i Sverige som är trevliga säger absolut inget om Iran, perserna du träffat är sannolikt stora motståndare till regimen i Iran.

Saudiarabien och Dubai går mot harmoni med Väst, Iran mot krig med Väst. SÄPO har förhoppningsvis bra koll på er som sympatiserar med helvetesregimen i Iran."
Citera
2025-06-17, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Varför försvarar du mullorna om du inte sympatiserar med dem?

Men jag gör ju inte det.
Citera
2025-06-17, 17:30
Medlem
DonaldBidens avatar
Shahen var en autokrat installerad av britterna - man gillar sina autokrater.

Dessutom blev relationerna lite extra ansträngda när man stödde Iraks anfallskrig mot Iran, framför allt när Iran vägrade återgå till status quo ante bellum utan ville straffa Irak/Saddam - att göra en stor sak av anfallskrig är fel tycker vi väst! Nedskjutningen av Iran Air 655 precis i slutskedet var ju också lite olyckligt, då amerikanska hjältar slaktade 260 människor - en renodlad krigshandling mot civila. Enligt USA agerade dock deras hjältar helt normalt, ett litet olycksfall i arbetet och ingen straffades för massmordet. Men man betalde ekonomisk kompensation.

Sen pågick ju samtidigt Israels Invasion av Libanon 1982 och vidare (Som får sägas vara en fortsättning på deras långtida aggression mot palestinierna.) , då man försökte förvandla landet till en kristen proxy, där Hezbollah gjorde motstånd och fick Irans sympati; I synnerhet efter folkmordshändelserna i Shatila och Sabra som Ariel Sharon bar ansvaret för.
Sedan på 90-talet valde Israel folkmördaren Ariel Sharon till premiärminister, vilket kanske inte gjorde saken bättre.

Själv tycker jag dock det sista visar just varför Israel är ett så fantastiskt land - inget annat land har demokratiskt valt en folkmördare till premiärminister! Och just vurmen för folkmord är vad som gör israeler till så fina människor, varför vi alltid kommer stödja dem!

Faktiskt visar det varför demokrati är överlägset alla andra styrelseskick - det är enda gången en folkmördare tagit över styret för ett land någonsin! Enbart i en demokrati har folkmord belönats på detta sätt. Fantastiskt!
Senast redigerad av DonaldBiden 2025-06-17 kl. 17:45.
Citera
2025-06-17, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Shahen var en autokrat installerad av britterna - man gillar sina autokrater.

Mohammad Reza Pahlavis far tillsattes av Britterna har jag för mig ja. Mohammad Reza Pahlavi själv tillsattes av Amerikanarna efter kuppen mot Mosaddegh.

Citat:
Dessutom blev relationerna lite extra ansträngda när man stödde Iraks anfallskrig mot Iran, framför allt när Iran vägrade återgå till status quo ante bellum utan ville straffa Irak/Saddam - att göra en stor sak av anfallskrig är fel tycker vi väst! Nedskjutningen av Iran Air 655 precis i slutskedet var ju också lite olyckligt, då amerikanska bödlar slaktade 260 människor - en renodlad krigshandling mot civila. Enligt USA agerade dock deras hjältar helt normalt, ett litet olycksfall i arbetet och ingen straffades för massmordet. Men man betalde ekonomisk kompensation.

USA och Israel stod mest hela tiden och vägde mellan Saddam och Khomeini. Iran-Contra ägde ändå rum under samma era som allt du nämnde här ovan också inträffade.

Citat:
Sen pågick ju samtidigt Israels Invasion av Libanon 1982 och vidare (Som får sägas vara en fortsättning på deras långtida aggression mot palestinierna.) , då man försökte förvandla landet till en kristen proxy, där Hezbollah gjorde motstånd och fick Irans sympati; I synnerhet efter folkmordshändelserna i Shatila och Sabra som Ariel Sharon bar ansvaret för.
Sedan på 90-talet valde Israel folkmördaren Ariel Sharon till premiärminister, vilket kanske inte gjorde saken bättre.

Det var Khomeini och Assad som i praktiken skapade Hizbollah. De var lika externt manufakturerade som de kristna miliserna var i Libanon. Och bägge var ändå ett led i Israels utdragna destabilisering och nedmalning utav Libanon. Iran och Israel har upprepat samma spelbok sinsemellan i Irak och Syrien därefter.

Och för att vara extra petig nu så blev Sharon inte premiärminister förens 2001.
Senast redigerad av KlusterBSverige 2025-06-17 kl. 18:24.
Citera
2025-06-17, 18:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Duger det här?

https://sakerhetspolisen.se/ovriga-sidor/nyheter/nyheter/2024-05-30-iran-anvander-kriminella-i-sverige.html

https://www.nyteknik.se/it-sakerhet/sapo-iran-underblaste-hotet-mot-sverige-kopplar-det-till-revolutionsgardet/4291040

Nej, det duger inte för mig. Säkerhetspolisen är en lika bra källa som vilken sionist NGO som helst. Säkerhetspolisen anklagar Iran för precis vad svenska staten håller på med, dvs att använda sig av kriminella för att terrorisera sina egna medborgare. Iran har inga intressen i att terrorisera svenskar och israeliska mål i Sverige är få och obetydliga.

Sedan har Benjamin Mileikowsky (aka. Netanyahu) gått ut och öppet påstått att Iran vill mörda Donald Trump vilket är befängt. Även om Iran kanske inte gillar Donald Trump, mörda honom gör ingenting för USA hotbild mot Iran, snarare tvärt om.

Säkerpolisen i Sverige är totalt infiltrerat av sionister och bygger upp Iran som ett enormt hot som en psyop för svenskar så att de ska acceptera ett krig mot Iran. Samma sak gäller med Ryssland som innan provokationerna 2022 var inget speciellt hot. Nu försöker man istället bygga upp en hotbild genom att störa ryssland sjöfrakt.

Vad det egentligen handlar om är regimskifte i Iran och införandet av globalisterna bankmaffia i Iran, göra landet till fiatpundare.

Man får lära sig att se igenom alla lögner, detta inkluderar svenska samhällsorganisationer som man tror jobbar för svenska intressen. Detta är så klart inte fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in