Citat:
Ursprungligen postat av
maallgan
Om man har spökskrivare så skriver man nog inte i formen av en flödande lyrisk monolog!
Känns taskigt att spekulera. Men jo, just därför - flödande lyrisk monolog om övergrepp på ett barn. Finns ett slags övergreppsromantik idag. Inte ovanligt med spökskrivare. Både för kändisar och brottslingar och… typ samhällets olycksbarn. jo, hade varit perfekt för nån som vill skriva en flödande lyrisk monolog om övergrepp med Pippi Långstrump och leksaker m.m att skriva i en tjejs namn, välja en på samhällets botten s.a.s så ingen är så noga med att kolla upp storyn? Kan ju vara sant till viss/stor del, växte upp i familj med drogande föräldrar. Men känns som att nånting här inte stämmer, storyn är överdriven, övergrepp på tio fosterhem? Sorry Sofia Rapp men tror det är ett väldigt nära samarbete med en PR-sinnad flyhänt författare.
Det här är bara en liten OT-knäpp för att det är så konstigt att Aris Fioretos utnämner Nonsensprinsessan till klassiker och sen tar den här typ underhållande övergreppsgrejen som etta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatt
Tvivlar starkt. Hans ego är hundra gånger för stort för att han skulle komma på tanken att ta livet av sig om han blir påkommen.
OnT: Gillar allt Isabella skriver, och något borde hon definitivt få med på en 2000-talstopplista, men den här senaste var inte min favorit. Den kändes lite ... självexploaterande.
Japp,
definitivt vet jag inte men hon kunde haft med något. Men jag tror hon ses som ung och lovande och att kulturfolket inte röstat på sånt de tyckt var bäst utan sett som mest etablerat. Säkra kort.