Citat:
Ursprungligen postat av
KlusterBSverige
Jag menar när omvärlden verkar vilja vara obotligt dum varför ska jag ens slösa energi på att bli arg och sur på något så obotligt dumt? Vilket jag är just nu. Arg och sur. På allt och alla. Även mig själv. Jag vill bara försvinna. Jag vill att alla andra och allt annat ska försvinna. Det känns för mig som att den kalla, tomma, tysta rymden är trivsammare än den här pissplaneten med allt vibrerande liv och kaos.
Varför stressar jag fortfarande mitt psyke med att logga in här? Jag känner mig bara pinsam som inte bara kan lägga av och sluta regga nya konton och mata dumheten med mina egna dumheter.
Jag önskar att jag aldrig yttrat mig. För det har jag ändå inget för. Jag får bara enfald kastat tillbaka på mig för det ändå. Och jag gör mig bara själv till åtlöje.
Jag spydde två gånger i natt och har varit vaken i över ett dygn nu. För att jag tänker och grubblar för mycket på hur jävla sjuk den här världen är.
Du verkar ha grävt ner dig själv i en grop, och vilja se livet väldigt svart eller vitt.
Att inte uppskatta det lilla och enkla i livet brukar vara en reflektion på en inre tomhet.
Att grubbla över att du tycker världen är sjuk tar dig inte framåt.
Som du själv skriver.. ta en paus från det som du upplever ger dig negativ energi och gör något för dig själv som får dig att må bra.
Med andra ord, ge dig själv självkärlek.