• 2
  • 3
2025-07-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Du är inte den enda som sagt att du har 6 veckors semester, men ingen jag känt utom lärare har längre semester än 5 veckor per år, vad jobbar du med?
Jo jag vet att kommunalarbeterade i en viss ålder, om det är 40 eller 50 eller nåt sånt får npgra dagar extra, sedan några år senare så får de några dagar till så att de totalt får kanske 6 veckor när de är 55-60 år eller nåt sånt, men men. Alla andra vanliga "dödliga" får 5 veckors semester.

Är många som har 6v semester, tex är det kutym att tjänstemän som har bortförhandlad övertid istället har en extra semestervecka.
Sen har alla statstjänstemän ökande antal semesterdagar med åldern:
https://www.st.org/rad-och-stod/seme...-jag-ratt-till
Citera
2025-07-16, 09:25
Medlem
Citat:
Du är inte den enda som sagt att du har 6 veckors semester, men ingen jag känt utom lärare har längre semester än 5 veckor per år, vad jobbar du med?
Jo jag vet att kommunalarbeterade i en viss ålder, om det är 40 eller 50 eller nåt sånt får npgra dagar extra, sedan några år senare så får de några dagar till så att de totalt får kanske 6 veckor när de är 55-60 år eller nåt sånt, men men. Alla andra vanliga "dödliga" får 5 veckors semester.

Jag är statsanställd och där har man 28 dagar inledningsvis, sen 31 när man blir 30 år och 35 dagar när man blir 40,

Så 7 veckor från 40 har man, sen inns det inte fler nivåer.

Edit
Såg att det redan förklarats
Senast redigerad av Baheera 2025-07-16 kl. 09:28.
Citera
2025-07-16, 09:34
Medlem
Galejans avatar
Industrisemestern är väl rätt död som företeelse med tanke på att vi inte har någon industri längre? Eller tar alla trötta kroppsknegare ut dina fem veckor på sommaren så att de kan ligga i trädgården och hälla i sig kortburk efter kortburk med öl och lyssna på nån hjärndöd hårdrock? För det brukar väl sällan bli något mer stimulerande såvida inte kärringen sett något i tidningen Sköna Hem och fått för sig att hon vill ha trädäck eller uterum, för isåfall går veckorna åt till det?
Citera
2025-07-16, 19:22
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Jag jobbar i Tyskland. De flesta här har 30 dagars semester.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in