2025-06-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Det handlar inte om att ställa frågor, det handlar om korkat namedroppande, jag har varit med här tillräckligt länge för att se kvaliteten på gräv sjunka till en låg nivå, att bara droppa ett namn för att man vet att en känd rappare bor i Hässelby fyller absolut ingen funktion.

Vem som helst kan droppa ett namn på nån i Hässelby, droppar man ett hundratal så kanske man kan ha tur i lotteriet med namnen eller så har man droppat hundratals namn i onödan, tycker du själv att det fyller nån funktion att bara droppa random kändisnamn som bor i Hässelby och sätta ett frågetecken bakom?
Okej får utveckla varför jag tänkte/tänker att det kan vara 1cuz. Han är en känd rappare som är kriminell han har kopplingar till hässleby gård och krigar mot hässelby strand, även ett krig med ett nätverk från rinkeby/tensta han har en stor hotbild och flertal gånger hånad andra kriminella grupperingar i sina låtar. Är det verkligen så orimligt att undra om det är han?
Citera
2025-06-14, 23:15
Medlem
Vem är denne BO?
Citera
2025-06-15, 01:55
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Ja han ensam om det i just hässelby. Förstår hur du tänker men trådarna kommer aldrig bli något om ingen får fråga något.
Bry dig inte om honom. Han är inte någon moderator här på Flashback, och att spekulera i olika saker hör till diskussionens natur.

Att tro att det skulle vara han som du gissade på är inte en dum gissning, men jag tror att det rör sig om någon annan.
Citera
2025-06-15, 05:01
Medlem
Kön på BO. ?
Adress där BO. bodde ?
Ålder på BO.?
Mgm ?
Citera
2025-06-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Kön på BO. ?
Adress där BO. bodde ?
Ålder på BO.?
Mgm ?
Man enligt Aftonbladet.
Citera
2025-06-15, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokinindian
Från Expressen:
Inträffade på ett studentfirande
En granne uppger till Expressen att hon hörde två smällar. Grannen säger att hon då tittade på klockan, som var 18.54.

Ljudet kom från ett studentfirande en liten bit bort, som hade pågått sedan eftermiddagen.

– Det var 40-50 människor som var samlade vid ett stort partytält, med ungdomar i den åldern, och personer som såg ut att vara föräldrar och äldre släktingar.

Efter smällarna gick grannen ner till platsen med sin dotter.

– Man hörde direkt att tonläget ändrades, så vi gick ner ditåt. Det framgick tydligt att något hade hänt så jag vände mig till dottern och sa att hon skulle ringa 112.

– Någon sa att en kille på scooter eller kickbike hade åkt förbi, och skjutit en person.
Så hen tar med sin dotter ner till platsen där det har smällt , smart !
Citera
2025-06-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Bry dig inte om honom. Han är inte någon moderator här på Flashback, och att spekulera i olika saker hör till diskussionens natur.

Att tro att det skulle vara han som du gissade på är inte en dum gissning, men jag tror att det rör sig om någon annan.
Okej, nä jag tänkte det var lite konstigt att man inte fick fråga om det var en specifik person.

Nej det verkar inte vara han hade nog redan varit ute i media isåfall.
Citera
2025-06-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Så hen tar med sin dotter ner till platsen där det har smällt , smart !
Är väl egentligen inte skitsvårt för en normalbegåvad att läsa mellan raderna att dottern ifråga inte är ett litet barn.
Citera
2025-06-16, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaskonJaskon
Är väl egentligen inte skitsvårt för en normalbegåvad att läsa mellan raderna att dottern ifråga inte är ett litet barn.
Väl , då är båda lika korkade som går ner till en plats där det misstänkt precis ha skjutits , det behöver man inte ens vara normal begåvad att förstå!
Citera
2025-06-16, 12:01
Medlem
brianmolkos avatar
Var de en rappare, som hade kunnat försörja gänget om saker vart normalt ?
Citera
2025-06-16, 22:23
Medlem
roppans avatar
Såg en film från platsen efter att det hänt. Var en ung afrikansk kille som var skjuten, dock oklar ålder. Såg ut att vara skottskadad kring bål. Antingen skjuten i ryggen, eller kulutgång i ryggslutet.

Läste på facebook att han var utskriven idag.
Citera
2025-06-16, 23:28
Medlem
roppans avatar
https://www.mitti.se/nyheter/20arig-...190.9a844a810f

”Under söndagen meddelade polisen att mannen lämnat sjukhuset och att han efter omständigheterna ska må bra.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in