Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Två skjutningar på en dag.

Är det lördags nöjet?
Sommarlov på intåg för ortenkidsen.
Citera
2025-06-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Jag skulle vilja få det till att partytältet man ser på brottsplats instagram står på gräset utanför 1A? I bakgrunden ser du någon hög stolpe inifrån Hässelby IP. Och gångvägen går där utanför.

https://maps.app.goo.gl/RMLCJ8Mgqkb6pv1i6?g_st=ic
Stämmer bra ”baksidan” av huset, fullt
med poliser och avspärrat på gräset som är mellan idrottsplatsen och andra fotbollsplanen mot hässelby gård hållet
Citera
2025-06-14, 21:34
Medlem
roppans avatar
Citat från en lokal facebookgrupp:
”Somalisk fest. Sen blev det skottlossning”
Citera
2025-06-14, 21:39
Medlem
Citat:

Från Expressen:
Inträffade på ett studentfirande
En granne uppger till Expressen att hon hörde två smällar. Grannen säger att hon då tittade på klockan, som var 18.54.

Ljudet kom från ett studentfirande en liten bit bort, som hade pågått sedan eftermiddagen.

– Det var 40-50 människor som var samlade vid ett stort partytält, med ungdomar i den åldern, och personer som såg ut att vara föräldrar och äldre släktingar.

Efter smällarna gick grannen ner till platsen med sin dotter.

– Man hörde direkt att tonläget ändrades, så vi gick ner ditåt. Det framgick tydligt att något hade hänt så jag vände mig till dottern och sa att hon skulle ringa 112.

– Någon sa att en kille på scooter eller kickbike hade åkt förbi, och skjutit en person.
Citera
2025-06-14, 21:46
Medlem
Gått ett bra tag nu, fortfarande ingen som vem BO är?
Citera
2025-06-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Nope därav frågetecken, han är en känd rappare från hässelby.
Så du kom på 1 känd rappare från Hässelby, ska man droppa alla kända och okända rappare från Hässelby då eller, är det produktivt att bara droppa namn på kända folk från Hässelby?

Det är sånt här skit med ett random namedroppande som har gjort att kvaliteten på Flashback sjunkit som fan.
Citera
2025-06-14, 21:51
Medlem
är han död
Citera
2025-06-14, 22:01
Medlem
Facades avatar
Citat:

Låter som en standard sandlådefest
Citera
2025-06-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Så du kom på 1 känd rappare från Hässelby, ska man droppa alla kända och okända rappare från Hässelby då eller, är det produktivt att bara droppa namn på kända folk från Hässelby?

Det är sånt här skit med ett random namedroppande som har gjort att kvaliteten på Flashback sjunkit som fan.
Förlåt visste inte att man inte fick ställa frågor längre.
Citera
2025-06-14, 22:23
Medlem
Zvazis avatar
Ryktet säger att BO är somali, osäker om BO är en välkänd person.
Citera
2025-06-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Förlåt visste inte att man inte fick ställa frågor längre.

Det handlar inte om att ställa frågor, det handlar om korkat namedroppande, jag har varit med här tillräckligt länge för att se kvaliteten på gräv sjunka till en låg nivå, att bara droppa ett namn för att man vet att en känd rappare bor i Hässelby fyller absolut ingen funktion.

Vem som helst kan droppa ett namn på nån i Hässelby, droppar man ett hundratal så kanske man kan ha tur i lotteriet med namnen eller så har man droppat hundratals namn i onödan, tycker du själv att det fyller nån funktion att bara droppa random kändisnamn som bor i Hässelby och sätta ett frågetecken bakom?
Citera
2025-06-14, 22:33
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja få det till att partytältet man ser på brottsplats instagram står på gräset utanför 1A? I bakgrunden ser du någon hög stolpe inifrån Hässelby IP. Och gångvägen går där utanför.

https://maps.app.goo.gl/RMLCJ8Mgqkb6pv1i6?g_st=ic

Citat:
Ursprungligen postat av Marulkspaj
Du har nog rätt, bakom Lupinvägen 1A.

Japp. Bilden jag såg i Expressen är tagen från gångvägen bakom huset över gräsplanen, riktning sydöst.

https://maps.app.goo.gl/Bf1FX2XAGusQdKYQ7?g_st=ic

Helikoptern verkar ha landat på fotbollsplanen vid Hässelby IP. Man kan se en skylt som det står Makron på.
Senast redigerad av Sviskonboll 2025-06-14 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in