Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-20, 15:32
Medlem
Actionables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Nej , jag är en sån som inte fick betalt för min egen bil ens när jag INTE var vållande och INTE kunde förutse eller undvika olyckan pga andras idiotism , lögner och bedrägeri.Så om du vill , swisha mig några tusen du me så får du se att du blir av me dem laglig väg.
Absolut, vad har du för nummer?
Citera
2025-06-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Igen har en idiot fått utrymme i media.
Bankid finns så att man ska försäkra sig om att man skickar pengarna rätt.
Låt kärringen lära sig en läxa och låt Gnosjöarn behålla semesterkassan.
Banken borde återbetalat kärringen och han borde krävt ett visst arvode i förskott och återbetalat endast eventuellt resterande belopp.Förskott pga svenska folkets ovilja att betala i förskott samt dålig kundkännedom i detta konsultuppdrag han åtagit sig mot sin vilja.
Citera
2025-06-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Idiotiskt att skicka så mycket i ett enda svep. Bättre att dela upp på högst 2k per betalning om det skulle bli fel mottagare.

Liknar för övrigt rättsfallet NJA 1994 s. 480 där en mottagare fått pengar felaktigt insatt och som dömdes för olovligt förfogande.

Är man blind så ja, jag har fått pengar swishade till mig felaktigt två gånger.
Ena gången på semester och då lade jag inte märke till dom extra 3000kr som var på kontot då jag inte fick någon notifikation, såg det några veckor senare. Den personen hörde inte av sig.
Dom fick inte tillbaka något.

Den andra personen skickade 500kr för mkt. Dom fråga samma dag och jag swishade tillbaka pengarna till samma mottagare direkt
Citera
2025-06-20, 20:17
Medlem
Hatar swish
Citera
2025-06-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreas1975
Vilka kan detta röra sig om?

” En företagsam Gnosjöbo åtalas nu för att ha tagit emot 10 000 kronor via swish. Kvinnan som skickade pengarna är en rikskändis som tilldelats en titel av självaste kung Carl XVI Gustaf.
– Jag har inte gjort något, om de har swishat fel så är det deras fel, säger Gnosjöbon som behållit pengarna.”

https://www.vn.se/2025-06-14/kandis-swishade-10-000-fel-gnosjobo-beholl-pengarna/?utm_source=push&utm_medium=app&utm_campaign=ad299 404-04aa-462e-b47e-fb3bfe5aeff8&push_segment=stora+nyhetsh%C3%A4ndels er&push_title=bedr%C3%A4gerier+i+finnveden&source= segmentPush&shareSource=iossharebutton

Artikel bakom betalvägg.

Inte fan skulle jag swisha tillbaka stålarna, jag skulle givetvis kontaktat banken och bett dom återföra pengarna till sin rättmätiga ägare, lätt att råka ut för att bli anklagad för penningtvätt annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in