Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-06-15, 13:51
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayan81
Jag har smsat verkstaden utan svar och tänker som så att om jag får en faktura som inte täcks av försäkringen kommer jag kräva att verkstads-mannen betalar den annars kommer jag hota med kosumentverket/skatteverket osv..
Lycka till med det. Du har ju varken kvitto eller bevis ö.h.t.

Du kommer nog bli tvungen att acceptera att detta blev en dyr läxa i att det inte lönar sig att vara dumsnål.
Pengarna du blev av med kan vi betrakta som "lärpengar".
Citera
2025-06-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Inte rostfritt stål men galvaniserat, emaljerat eller
aluminiserat.

Jo, faktiskt väldigt ofta rostfritt (höglegerat) i någon variant på de flesta bilar sedan många år nu, magneten drar sällan på andra ställen än t ex skruvmuffarna.
Citera
2025-06-16, 14:01
Medlem
Citat:
Det verkar som att det är upphängningsanordningen som släppt men även att själva röret är sönderrostat och enligt bärgaren lagat med ”pasta” från Biltema. Jag har smsat verkstaden utan svar och tänker som så att om jag får en faktura som inte täcks av försäkringen kommer jag kräva att verkstads-mannen betalar den annars kommer jag hota med kosumentverket/skatteverket osv.. Trist bara. Men vad kostar det det att byta avgasrör hos en legit bilfirma?

Jag är ingen ”mena-person” utan en svensk kvinna. Och bilen är en Peugeot från 1998 som klarat alla besiktningar hittills :’)

Du kommer nog alldeles säkert få en räkning på självrisken för bärgning.
Gissar 500-1500 beroende på bolag/försäkring.

4000kr hade nog räckt för en halvsats till en gammal Peugeot,dvs ungefär från mitten av bilen och bakåt hos en mindre men ändå kompetent verkstad eller kedja typ Mekonomen Speedy Meca med "Biltemagrejor". Och då hade du fått både kvitto&garanti på jobb&delar.

Du kanske inte är arabmuslim men gissningsvis undviker du inte dessa som pesten.
Var mekanikern/firman som bytte ditt rör etniska svenskar eller just ovanstående.?

Vet du inte svaret gjorde du din hemläxa dåligt och får därför underkänt och nu göra om.
Citera
2025-06-16, 18:08
Medlem
Tack för tips. Har precis lagt ut den för försäljning/bortkänkes innan jag annars skrotar den :,(

Jag förstår helt klart att det var dumt att ta hjälp svart men alternativet var att inte fixa den alls vilket bara mina fellow bidragstagare kan relatera till. Har en cykel att vänja mig vid iallafall Fanns trots allt ett liv innan bil, tog körkort för bara några år sedan. Ha det fint alla!
Citera
2025-06-16, 18:38
Medlem
Citat:
Tack för tips. Har precis lagt ut den för försäljning/bortkänkes innan jag annars skrotar den :,(

Jag förstår helt klart att det var dumt att ta hjälp svart men alternativet var att inte fixa den alls vilket bara mina fellow bidragstagare kan relatera till. Har en cykel att vänja mig vid iallafall Fanns trots allt ett liv innan bil, tog körkort för bara några år sedan. Ha det fint alla!

Var finns bilen?
Tror inte ett ögonblick på att du ger bort den gratis
Citera
2025-06-16, 18:52
Medlem
Nej jag la ut den för 3 000 kr men får nog godta rätt skamliga bud alternativt ge bort den då jag inte har någonstans att förvara den då den gått sönder på annan ort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in