Citat:
Ursprungligen postat av
Yayan81
Det verkar som att det är upphängningsanordningen som släppt men även att själva röret är sönderrostat och enligt bärgaren lagat med ”pasta” från Biltema. Jag har smsat verkstaden utan svar och tänker som så att om jag får en faktura som inte täcks av försäkringen kommer jag kräva att verkstads-mannen betalar den annars kommer jag hota med kosumentverket/skatteverket osv.. Trist bara. Men vad kostar det det att byta avgasrör hos en legit bilfirma?
Jag är ingen ”mena-person” utan en svensk kvinna. Och bilen är en Peugeot från 1998 som klarat alla besiktningar hittills :’)
Du kommer nog alldeles säkert få en räkning på självrisken för bärgning.
Gissar 500-1500 beroende på bolag/försäkring.
4000kr hade nog räckt för en halvsats till en gammal Peugeot,dvs ungefär från mitten av bilen och bakåt hos en mindre men ändå kompetent verkstad eller kedja typ Mekonomen Speedy Meca med "Biltemagrejor". Och då hade du fått både kvitto&garanti på jobb&delar.
Du kanske inte är arabmuslim men gissningsvis undviker du inte dessa som pesten.
Var mekanikern/firman som bytte ditt rör etniska svenskar eller just ovanstående.?
Vet du inte svaret gjorde du din hemläxa dåligt och får därför underkänt och nu göra om.