2025-06-14, 15:58
Medlem
KlusterBSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
20 år av oavbruten högermajoritet i Sveriges riksdag har inte tjänat oss väl, den saken är klar.

Nästa år uppstår en möjlighet att ändra på det.

Tiden innan 2006 tjänade "oss" inte väl heller. Det var också en äcklig tid med massarbetslöshet, degenerering och social misär och dysfunktion. Det fanns gängkriminalitet, skjutningar och sprängningar då med. Det mörkades bara något enormt på den tiden.

Men du hade ju MTV, ZTV, Nintendo och Playstation så allt var ett regnbågsland med enhörningar för din del. Skit ner dig.

Göran Persson åren var vidriga. Det var tiden Blairismen/Nyliberalismen och EU-federalismen normaliserades i Sverige. Reinfeldt var bara fortsättningen.
Senast redigerad av KlusterBSverige 2025-06-14 kl. 16:02.
Citera
2025-06-14, 16:08
Medlem
bithaxs avatar
Jag vet inte om du har glömt det.
Men jag kommer ihåg att det var gängkrig på 90 talet.

Då var det olika gäng som sprängde varandras porrklubbar.

Det var inte lika utbrett som idag. Men det var början till det vi ser idag.

En annan grej som det var mycket av på 90 talet var nynazister och kickers. Paolo Roberto var ju kicker.
Kommet inte ihåg vad det handlade om riktigt, men det var väl någora bråk mellan dessa och en del fotbollshulliganer typ black army.
Citera
2025-06-14, 16:10
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
20 år av oavbruten högermajoritet i Sveriges riksdag har inte tjänat oss väl, den saken är klar.

Citat:
Reinfeldt, M+FP+C+KD, 2006–2014
Löfven I, S+MP, 2014–2018
Löfven II, S+MP, 2019–2021
Löfven III, S+MP, 2021
Andersson, S, 2021–2022 (två statsministeromröstningar genomfördes)
Kristersson, M+KD+L, 2022–
Du menar att folkviljan inte återspeglats i regeringen?
För det har varit S-regering 2014-2022, dvs 8 av de ’20 år av oavbruten högermajoritet i Sveriges riksdag’ du beskriver, alltså nästan halva tiden.
Citera
2025-06-14, 16:12
Medlem
KlusterBSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Allt det du nämner påstår alla som röstar vänster om Centern att det alltid varit så..

Man borde fan bli av med rösträtten om man röstar rött.

Samtidigt driver höger-regeringen igenom psykstörda könslagar och fortsätter hålla invandringskranen öppen. Samtidigt släpper KI den där vinklade skitrapporten om att invandringen bara kostar 25k per skalle per år under rådande höger-regering.

Jag tycker att det ska stämplas IDIOT i pannan på varenda människa som röstar på något parti i det här landet. Det är ju tyvärr över minst 80% utav befolkningen. Så det finns ju gott om idioter. Än är inte den sista född.
Citera
2025-06-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag kan inte vara ensam om att ibland vid en fin sommar dag, med inga moln på himmelen.
Börja tänka på hur det var i Sverige och Europa fram till runt 2000.

Malmö hade runt den tiden börjat få lite små problem med integrationen. Men det kändes som hanterbart. Vi hade som värst kanske HA som sköt ett skott mot bandidos.
Knivskador började dock dyka. Och mer extremt övervåld mot individer.
Lite små rån ökade också. Där något ljushuvud fick för sig att försöka dra med sig en bankomat. Eller crash and grab med bilar som körde in i affärer. Det var också runt denna tid som MENA barnen började bli majoriteten av de som skapade oreda.

Går vi tillbaka 10 år till. Runt 1990 hade vi i stort inget våld av den typen som började dyka upp runt 2000. Något enstaka små gäng (17/18 åringar) som gav sig på andra i samma ålder. En spark eller sving med knytnäven. Eller någon som var duktig på taekwondo, som var den tidens inne kampsport.
Mycket Juggar, polacker, ungrare sam andra svenskar som var i farten. Inte alls många MENA.

Utvecklingen har skett framför våra ögon.
Jag kommer ihåg!!!

Att ha levt och sett denna utveckling.
För att sedan få höra partier och individer totalt flytta bort problemen som att de inte fanns har gjort ont i själen. Ibland nästan så att man vill gråta.
Jag tänkte många gånger, vad är det dom säger? Dessa som står i tv och ljuger, är till och med äldre än mig. Kommer de inte ihåg hur vi har haft det? Är de blinda?

Svea har ont i hjätat

Om Sverige var bättre förr är tveksamt då jag var 13-14 är i början av 2000 så kan inte säga hur det var att vara 20-25 eller så. Jag skulle anta som kille var det lite lättare att få ett ligg 2003 om man hade en dejtingsajt, fanns inget som hette Tinder eller Happypancake.

Kanske lättare att få jobb på den tiden, kanske mentala hälsan var hanterbart då sk hemmasittarna satt på ica eller msn och spelade musik från Winamp.
Citera
2025-06-14, 16:14
Medlem
KlusterBSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du menar att folkviljan inte återspeglats i regeringen?
För det har varit S-regering 2014-2022, dvs 8 av de ’20 år av oavbruten högermajoritet i Sveriges riksdag’ du beskriver, alltså nästan halva tiden.

Skit-argumentet de använder är att Löfven tydligen regerade med borgerlig budget. De vet egentligen själva att det inte är hela sanningen dock.
Citera
2025-06-14, 16:24
Medlem
KlusterBSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om Sverige var bättre förr är tveksamt då jag var 13-14 är i början av 2000 så kan inte säga hur det var att vara 20-25 eller så. Jag skulle anta som kille var det lite lättare att få ett ligg 2003 om man hade en dejtingsajt, fanns inget som hette Tinder eller Happypancake.

Kanske lättare att få jobb på den tiden, kanske mentala hälsan var hanterbart då sk hemmasittarna satt på ica eller msn och spelade musik från Winamp.

Det var egentligen lättare att vara en introvert enstöring innan sociala medier. Visst blev man mobbad i skolan och sånt men det var ändå lättare att bara dra iväg och försvinna från narcissisterna och bara vara för sig själv med sin hobby/specialintresse på den tiden. Nu flyr man in i något miljarder människor (de flesta av dem extroverta narcissister) redan är uppkopplade i istället. Absurt.
Citera
2025-06-14, 16:28
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlusterBSverige
Samtidigt driver höger-regeringen igenom psykstörda könslagar och fortsätter hålla invandringskranen öppen. Samtidigt släpper KI den där vinklade skitrapporten om att invandringen bara kostar 25k per skalle per år under rådande höger-regering.

Jag tycker att det ska stämplas IDIOT i pannan på varenda människa som röstar på något parti i det här landet. Det är ju tyvärr över minst 80% utav befolkningen. Så det finns ju gott om idioter. Än är inte den sista född.

Exakt,
Alla regeringar fram till idag är alla skyldiga till där Sverige är idag.

Allt annat är bara korkat att säga och inkompetens.

Men det krävs tydligen raketforskning för de flesta att se det 😆
Citera
2025-06-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlusterBSverige
Det var egentligen lättare att vara en introvert enstöring innan sociala medier. Visst blev man mobbad i skolan och sånt men det var ändå lättare att bara dra iväg och försvinna från narcissisterna och bara vara för sig själv med sin hobby/specialintresse på den tiden. Nu flyr man in i något miljarder människor (de flesta av dem extroverta narcissister) redan är uppkopplade i istället. Absurt.

Ja precis, dessutom var det väl svårare att nätmobba någon år 2001 än möjligtvis på Lunarstorm men du kunde själv bestämma vilka du ville prata med på msn och icq. Du kunde spela spel online helt anonymt.
Citera
2025-06-14, 16:33
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag kan inte vara ensam om att ibland vid en fin sommar dag, med inga moln på himmelen.
Börja tänka på hur det var i Sverige och Europa fram till runt 2000.

Malmö hade runt den tiden börjat få lite små problem med integrationen. Men det kändes som hanterbart. Vi hade som värst kanske HA som sköt ett skott mot bandidos.
Knivskador började dock dyka. Och mer extremt övervåld mot individer.
Lite små rån ökade också. Där något ljushuvud fick för sig att försöka dra med sig en bankomat. Eller crash and grab med bilar som körde in i affärer. Det var också runt denna tid som MENA barnen började bli majoriteten av de som skapade oreda.

Går vi tillbaka 10 år till. Runt 1990 hade vi i stort inget våld av den typen som började dyka upp runt 2000. Något enstaka små gäng (17/18 åringar) som gav sig på andra i samma ålder. En spark eller sving med knytnäven. Eller någon som var duktig på taekwondo, som var den tidens inne kampsport.
Mycket Juggar, polacker, ungrare sam andra svenskar som var i farten. Inte alls många MENA.

Utvecklingen har skett framför våra ögon.
Jag kommer ihåg!!!

Att ha levt och sett denna utveckling.
För att sedan få höra partier och individer totalt flytta bort problemen som att de inte fanns har gjort ont i själen. Ibland nästan så att man vill gråta.
Jag tänkte många gånger, vad är det dom säger? Dessa som står i tv och ljuger, är till och med äldre än mig. Kommer de inte ihåg hur vi har haft det? Är de blinda?

Svea har ont i hjätat

Bra mycket tryggare på stan än på åttiotalet. Det fanns gott om gäng då.
Citera
2025-06-14, 16:40
Medlem
Citat:

Regimtrollsfår. Såg ett inlägg tidigare av dig idag med... Du gör det uppenbart att du är ett får av rang, alternativ regimtroll. "Lägg en lapp på S istället för M så kan vi vända skutan" ungefär, jösses. I princip Hela klövern i riksdagen är djupt kompromissade, köpta, korrupta, ryggradslösa.
Senast redigerad av .Void 2025-06-14 kl. 16:46.
Citera
2025-06-14, 16:53
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag kommer ihåg 90-talet också.

Aidskrisen, homofobiska attacker som knappt skrevs om i tidningarna om det inte var mer som skämt, bögmord osv. 99 kom lagen som gjorde det omöjligt att sparka nån för att dom var homo.

Nostalgi är heroin för gamla människor som det heter - men vinsten med att inte mått så toppen när det begav sig är att man slipper just den lilla biten.

Jag är ett par tänder kort i sidan av käken på grund av den tiden (för att inte nämna ett par ärr) - och om bytet är att folk som jag och min man känner och är kompisar med har flytt från religiösa diktaturer så är jag fine med det. Till och med om ALLT det gör är att reta gallfeber på dom som attackerade såna som oss när det begav sig (finns en orsak varför SD alltid skrikgråter runt Pride för att dom inte får gå med) då är det värt.

Så stoppa fingrarna i halsen och kräks ut den cancerogena sörjan som är din förskönade minnen som aldrig har hänt och bara släpp sargen och kom ut i samhället.

You had it coming jävla bögkommunist. Ska bli så jävla kul sen när mussarna tar över och jag bara behöver ta på en huvudsjal men du och din bögmake blir kastade från taket

Då lär du nog bli nostalgisk över när du bara blev av med ett par tänder!
Senast redigerad av Lailatjej 2025-06-14 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in