Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-14, 20:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Får nog ändå vara djävulens advokat här, och påpeka att autism inte är en fråga om hälsa, utan om funktionshinder. En autists beteende och funktionshinder kan inte diskuteras var för sig, då de är ett. Man skulle iofs kunna anklaga dig för att moderera med bristande theory of mind, för det vore samma sak.

Jo det vet jag ju Lika irrelevant för det hela dock så som jag ser det.
Citera
2025-06-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag är kanske part i målet, men VARFÖR?

Varför ska någon diskutera någon grupps påstådda egenskaper, då TS varken besitter fackkunskaper att bedöma om någon har någon diagnos alls, och absolut inte vet ett skit om vilka som är mods eller vad vi må ha för egenskaper.

ALLT som TS utgår från är hans egen upplevda förbittring över att få sina kreativa mästerverk refuserade enligt vad en grupp mods har bedömt att regelverket säger.

Jag som har en liten smula mer insikt över vilka som för närvarande har och haft titeln moderator kan intyga att vi är en högst diversifierad skara individer, med vitt skilda intressen, egenskaper och åsikter som enbart förenas i att vi under en kort tid vill hjälpa till att rensa forumet från skit i hörnen så det går att användas för oss alla.

I stort kanske alla tjänar på att fundera på vad de själva kan göra för att göra forumet bättre i stället för att leta efter orsaker till att alla är emot en.

"då TS varken besitter fackkunskaper"

Ni kan ju se hur det fungerar här, han har ingen aning om vem jag är eller vad jag kan. En gammal moderator, med autism blir känslomässig och gör antaganden han inte kan backa upp.

Sedan att jag har studerat med världsledande experter inom autism, som bland annat Tony Attwood är givetvis inget han vet om.
Citera
2025-06-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Får nog ändå vara djävulens advokat här, och påpeka att autism inte är en fråga om hälsa, utan om funktionshinder. En autists beteende och funktionshinder kan inte diskuteras var för sig, då de är ett. Man skulle iofs kunna anklaga dig för att moderera med bristande theory of mind, för det vore samma sak.

Det går bra att säga inlevelseförmåga på svenska, Theory of Mind är specifikt för andra länder som inte har en direkt översättning för inlevelseförmåga, där de snarare tror det har att göra med affektiv empati eller kognitiv.
Citera
2025-06-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Helt rätt att du fick tillsägelse. Jävla trams att du tror dig kunna diagnostisera moderatorer utifrån deras agerande på flashback. Nästan så man undrar vad du har för diagnos själv. Du kan diskutera moderatorer utan att fantisera om att dom har någon diagnos

Kära du, jag har sådan bra mönsterigenkänning att jag inom 20-30 sekunder ofta kan avgöra om någon har autism eller inte, ofta till förvåning för individen. Speciellt kvinnor, som ofta flyger under radarn.

Du kanske inte kan, men det är helt möjligt att jag är en av de absolut bästa experterna när det gäller autism i Sverige.
Citera
2025-06-16, 13:01
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Kära du, jag har sådan bra mönsterigenkänning att jag inom 20-30 sekunder ofta kan avgöra om någon har autism eller inte, ofta till förvåning för individen. Speciellt kvinnor, som ofta flyger under radarn.

Du kanske inte kan, men det är helt möjligt att jag är en av de absolut bästa experterna när det gäller autism i Sverige.
Är du möjligen också väldigf snabb på att räkna tändstickor? Rain man...

Citat:
"då TS varken besitter fackkunskaper"

Ni kan ju se hur det fungerar här, han har ingen aning om vem jag är eller vad jag kan. En gammal moderator, med autism blir känslomässig och gör antaganden han inte kan backa upp.

Sedan att jag har studerat med världsledande experter inom autism, som bland annat Tony Attwood är givetvis inget han vet om.
Vore iofs lite skoj att ta del av Attwoods reaktion på en lirare med en sån här historik av haverism:
(FB) Moderatorn Maviel tillåter inte att man diskuterar moderatorer i allmänhet

Om vi iaf leker med tanken på att du har helt rätt om dina meriter, så är det ju möjligt att du har en rätt rejäl blind fläck om dig själv och ditt eget beteende. JAG har inte någon kompetens om autismspektrumet, men när man kollar lite snabbt om kännetecken på autism så tycks du själv träffa rätt bra om repetitivt beteende och svårigheter med social interaktion och kommunikation.

Men nu är det alltså modsen som du vill diskutera på detta sätt? Eller kanske vi bara ska skita i det, inkl om din egen iaf lite udda person?
Senast redigerad av nerdnerd 2025-06-16 kl. 13:06.
Citera
2025-06-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vore iofs lite skoj att ta del av Attwoods reaktion på en lirare med en sån här historik av haverism:
(FB) Moderatorn Maviel tillåter inte att man diskuterar moderatorer i allmänhet

Om vi iaf leker med tanken på att du har helt rätt om dina meriter, så är det ju möjligt att du har en rätt rejäl blind fläck om dig själv och ditt eget beteende. JAG har inte någon kompetens om autismspektrumet, men när man kollar lite snabbt om kännetecken på autism så tycks du själv träffa rätt bra om repetitivt beteende och svårigheter med social interaktion och kommunikation.

Men nu är det alltså modsen som du vill diskutera på detta sätt? Eller kanske vi bara ska skita i det, inkl om din egen iaf lite udda person?

Jaha, det är en kontnuerlig process där jag ifrågasätter korrupta auktoriteter och samtidigt bränner mig själv, det har inget med autism att göra.

Det är en delvis självdestruktivt beteende, som skulle passa bäst som journalist om jag gick efter den karriären. Däremot överskattar de flesta som läser dessa trådar, min emotionella inblandning i detta. Det är mest en självuppfyllande profetia, där korrupta och inkompetenta människor fortsätter bryta mot sitt egna regelverk och är ologiska.

För mig är det humor, och ett nöje. Jag är medveten om att en enorm majoritet, inte förstår varför dom är ologiska, hycklare, korrupta. Det räcker med att jag ser det, och kanske någon annan ibland.

På ett sätt samlar jag data om dessa typer av människor, och sedan testar det genom trådar för att få respons. Jag vet också att du vid det här laget med största sannolikhet är övertygad om att det du tror stämmer :P
Citera
2025-06-16, 13:42
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jaha, det är en kontnuerlig process där jag ifrågasätter korrupta auktoriteter och samtidigt bränner mig själv, det har inget med autism att göra.

Det är en delvis självdestruktivt beteende, som skulle passa bäst som journalist om jag gick efter den karriären. Däremot överskattar de flesta som läser dessa trådar, min emotionella inblandning i detta. Det är mest en självuppfyllande profetia, där korrupta och inkompetenta människor fortsätter bryta mot sitt egna regelverk och är ologiska.

För mig är det humor, och ett nöje. Jag är medveten om att en enorm majoritet, inte förstår varför dom är ologiska, hycklare, korrupta. Det räcker med att jag ser det, och kanske någon annan ibland.

På ett sätt samlar jag data om dessa typer av människor, och sedan testar det genom trådar för att få respons. Jag vet också att du vid det här laget med största sannolikhet är övertygad om att det du tror stämmer :P
Så när du startar klagotrådar om
"Kuksugar-Jecke"
"Najas den inkonsekvente skinkryttaren"
"Fascist-moderatorn Diablo1118"
"den sinnessjuka moderatorn Maviel"
etc, så är det välavvägda akademiska experiment som kommer mynna ut i någon peer reviewed publicerad artikel med statistik och grejer?

Nja, hörrudu, det har jag svårt att tro. Men det vore ju kul att läsa.
Citera
2025-06-16, 13:44
Medlem
Jag undrar vad prevalensen för autism och liknande är för den grupp användare som oavbrutet skapar nya klagotrådar...
Citera
2025-06-16, 13:45
Medlem
Citat:
Så när du startar klagotrådar om
"Kuksugar-Jecke"
"Najas den inkonsekvente skinkryttaren"
"Fascist-moderatorn Diablo1118"
"den sinnessjuka moderatorn Maviel"
etc, så är det välavvägda akademiska experiment som kommer mynna ut i någon peer reviewed publicerad artikel med statistik och grejer?

Nja, hörrudu, det har jag svårt att tro. Men det vore ju kul att läsa.

Jaha, du vet inte varför typ 70% av mina trådar hamnar på populära ämnen?

Tänk att så många är som du, ni ser verkligen bara det ni känner själva. Resten är osannolikt
Citera
2025-06-16, 14:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jaha, du vet inte varför typ 70% av mina trådar hamnar på populära ämnen?

Tänk att så många är som du, ni ser verkligen bara det ni känner själva. Resten är osannolikt
Kollar faktiskt aldrig på populära ämnen. Är det bra eller viktigt att hamna där, och vad säger det isf? Verkar lite väl narcissistiskt att ens bry sig. Och därför skriver du om "Kuksugar-Jecke" etc? Oj.
Citera
2025-06-16, 14:40
Medlem
Citat:
Kollar faktiskt aldrig på populära ämnen. Är det bra eller viktigt att hamna där, och vad säger det isf? Verkar lite väl narcissistiskt att ens bry sig. Och därför skriver du om "Kuksugar-Jecke" etc? Oj.

Jaha, det är så att du inte förstår att när man vill visa på något så är det bra ju fler som ser något.

Aha
Citera
2025-06-16, 15:11
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jaha, det är så att du inte förstår att när man vill visa på något så är det bra ju fler som ser något.

Aha
Så många som möjligt ska lyssna på dig när du förklarar hur det är? Finns iaf minst ett annat sätt använda Flashbzck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in