Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Det förekommer frekvent ja, men att reda ut begrepp och förtydliga underlag för trådens topic är väl inget direkt som motverkar trådens topic, snarare främjar diskussionen.
Jag antar också att det är de gamla rävarna som rapporterar mest frekvent med anledning av önskad styrning.
Som sagt är problemet bara att reda ut begrepp inte kan göras kort. Det är ämnen som har diskuterats till leda flera gånger tidigare. Den ena sidan har sina argument och andra sidan har motargument. Hade begreppsförvirring kunnat benas ut hade det gynnat diskussionen. Det är tyvärr inte möjligt.
Rapporteringen har blivit någorlunda jämn. Vissa är lite mer ömhudade än andra, men jag upplever inte att någon försöker styra diskussionen. Det är inte problemet här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Är det kanske dags för ett forum som är allt om covid då?
Som du säger själv, ämnet är så pass stort att det kväver ut allt annat i forumet. Är det inte bättre att ge den sin egna plats då?
Jag ser inte att återöppningen av covidforat hade hjälpt något. Vi hade fortfarande haft samma problem.
Du tror inte på att försöka uppmana covidgänget till att starta fler trådar? Att reda ut influensa- vs covidmortalitet hade kunnat förtjänar att bli en egen tråd. Även om de flesta argument som sagt redan har diskuterats flera gånger tidigare tror jag det hade kunnat bli en bra diskussion.