• 1
  • 2
2025-06-11, 18:21
Medlem
https://x.com/jessicastegrud/status/...JJt8ukJ7RfMkUg

Helt oprovocerat. Påhoppad som folkvald, utanför min egen arbetsplats. Jag har f ö aldrig uttalat mig i sakfrågan.
Ska vi verkligen ha det så här i Sverige?
Nej verkligen inte, det måste få ett slut.

Nivån av hat, aggression och påträngande hotfullt agerande är uppenbart. Det är bara en tidsfråga innan anhängarna av ISIS, Hamas, Muslimska Brödraskapet och annan terrorism använder våld mot folkvalda på deras arbetsplats.
Det kommer att ske när saker tillåts vara på det här sättet.

Vårt öppna och toleranta samhälle försvann när islam tilläts etableras. Det är som det är.

Hur ska vi nu möta detta?
Hur kan vakter, polis och för den del Säpo acceptera en ordning där skrikande antidemokrater i akt och mening tillåts hota demokratin just utanför riksdagen?
Därtill, utan tillstånd att ens hålla demonstration.

Det känns som att vi har en naiv syn på hur dessa islamistiska brottssyndikat ska förebyggas, hanteras och ges minskat inflytande.
Det gamla Sverige finns inte längre.
Vad ska vi göra nu?
Vad kan vi göra nu?
Citera
2025-06-11, 18:29
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990

Helt oprovocerat. Påhoppad som folkvald, utanför min egen arbetsplats. Jag har f ö aldrig uttalat mig i sakfrågan.

Nivån av hat, aggression och påträngande hotfullt agerande är uppenbart. Det är bara en tidsfråga innan anhängarna av ISIS, Hamas, Muslimska Brödraskapet och annan terrorism använder våld mot folkvalda på deras arbetsplats.

Vårt öppna och toleranta samhälle försvann när islam tilläts etableras. Det är som det är.

Hur kan vakter, polis och för den del Säpo acceptera en ordning där skrikande antidemokrater i akt och mening tillåts hota demokratin just utanför riksdagen?

Det känns som att vi har en naiv syn på hur dessa islamistiska brottssyndikat ska förebyggas, hanteras och ges minskat inflytande.
Vad ska vi göra nu?
Vad kan vi göra nu?

Använder du X som källa för diskussion?
Citera
2025-06-11, 18:37
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Vad ska vi göra nu?
Vad kan vi göra nu?

Pratar gärna om detta när källa finns istället för Twitter/hembygdsföreningens facebookgrupp
Citera
2025-06-11, 18:40
Medlem
Kvinnan är på god väg att identifieras:
https://x.com/vansterkollen/status/1...JJt8ukJ7RfMkUg

Verkar vara aktiv inom en någon av terrororganisationernas kvinnoavdelningar och givetvis dokumenterat oanställningsbar.

Borde det inte finnas stöd för Säpo att skicka ut henne? Hon har ju ändå inte så mycket att stanna här för.
Citera
2025-06-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen

Är du inte smartare än så?
Det är för fan en video postad av en riksdagsledamot direkt från en händelse som inträffade alldeles nyss.
Antar att du inhämtar information från DN och tror att det på något vis innebär annat än att du får kurerade berättelser för att vilseleda dig?
Citera
2025-06-11, 18:48
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Pratar gärna om detta när källa finns istället för Twitter/hembygdsföreningens facebookgrupp
Så roligt att negerbögåldringar använder Flashback X är ungefär som YouTube eller SVT, ni kan gå in på länken och sedan spela videon precis som på andra hemsidor (youtube är en "hemsida", SVT likaså).
Citera
2025-06-11, 19:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jessica är väl SD och SD valde att inte ingå i regeringen så hon får väl skylla sig själv?
Citera
2025-06-11, 19:00
Medlem
DenverAirports avatar
Vi måste öppna ett eget Guantanamo och reda ut terrorsympatisörena handlingar och straffa dem. Därefter ska de och deras familjer naturligtvis utvisas och förbjudas inresa i Sverige på livstid.
Citera
2025-06-11, 19:17
Medlem
Här finns en längre bakgrund:
https://x.com/epochtimesswe/status/1...JJt8ukJ7RfMkUg

Politikern stod alltså och gjorde en tv-intervju när islamisten stormade in och började förstöra intervjun och på olika sätt rikta hotelser.
Lite svårt att avkryptera det hon säger pga att hon är efterbliven.

Hon vevar även lite mot politikern och hade nog fysiskt gett sig på henne om inte en vakt hindrat henne.
Citera
2025-06-11, 20:44
Medlem
Europes avatar
Citat:
Här finns en längre bakgrund:
https://x.com/epochtimesswe/status/1...JJt8ukJ7RfMkUg

Politikern stod alltså och gjorde en tv-intervju när islamisten stormade in och började förstöra intervjun och på olika sätt rikta hotelser.
Lite svårt att avkryptera det hon säger pga att hon är efterbliven.

Hon vevar även lite mot politikern och hade nog fysiskt gett sig på henne om inte en vakt hindrat henne.

Bulletin har försökt uttyda vad hon ylar:

Citat:
Sverigedemokraternas riksdagsledamot Jessica Stegrud blev på onsdagen omringad av palestinaaktivister. Händelsen fångades på film.

– Jag ska ta ned fucking... hela din fucking jävla familj [ohörbart] ditt jävla äckel, skriker en kvinnlig palestinaaktivist på guttural svenska. Kvinnan har palestinasjal och svarta solglasögon.

Hon fortsätter:

– Vad fan anklagar du mig för. Tror du jag lever på din äckliga jävla pengar eller. Jag tänker inte backa. Om du ogillar situationen så backar du själv, vrålar den kvinnliga aktivisten som är bitvis svår att förstå.

Jessica Stegrud svarar i normal samtalston och ber aktivisten att ”lägga av”.

– Nä, lägg av DUUUUU!, gormar palestinaaktivisten till svar och fortsätter.

När Jessica Stegrud svarar att det är palestinaaktivisten som följer efter henne svarar palestinaaktivisten:

– Det är DU som står i vägen för mig! Om du känner dig obekväm så backar du, gormar palestinaaktivisten och fortsätter osammanhängande:

– Du är störd! Ja, du stöttar folkmord! Du kan sova med gott samvete. Vad tänker du som i Gaza sker, skriker palestinaaktivisten.

En annan aktivist, som ej syns i bild, skriker ”Fascistsvin”.

I filmen syns i bakgrunden på håll några polismän som inte tycks ingripa.
https://bulletin.nu/jessica-stegruds...ina-aktivister

I det här klippet ser man hur kvinnan attackerar Stegrud fysiskt:

https://www.youtube.com/shorts/CdE1OTylTCM

Edit: Såg nu att man även ser lite av det i en annan vinkel i Epoch Times klipp.

Citat:
Är selektiv och undviker skvaller töntar på X som sprider ut gegga. Vill ha riktiga nyheter. Inte några sekunders lekande med spadar i olika färger.

Vad skulle krävas för att du ska känna dig trygg nog för att våga ta in vad som händer i de filmade klippen? Att du får sitta i Wolodarskis knä i ett rum full med kuddar och mysbelysning, medan han med mjuk röst berättar för dig vad som händer i klippen? Är det tillräckligt mycket ”riktiga” nyheter för dig då, istället för om du bara ser dem?
Senast redigerad av Europe 2025-06-11 kl. 20:52.
Citera
2025-06-11, 21:03
Medlem
DenverAirports avatar
Varför agerar inte poliserna?
Citera
2025-06-11, 21:48
Medlem
syns inte att hon blir påhoppad, bara skriken åt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in