Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-11, 16:59
Medlem
https://postimg.cc/gallery/Q9dDJRS

Hej
det är så att min kusin tog med sig sin Husqvarna gräsklipparen av modell cth 164t ner till Kroatien när han flytta och nu behöver han reservdelar eftersom det är väldigt svårt få dom just där nere men det verkar vara svårt även här. Det är därför jag behöver er hjälp. Delen jag behöver köpa är 2 st ringar, radialtätning eller tätningsringar men när jag var på en vanlig affär som säljer /servar gräsklippare och hon kontakta just Husqvarna för att kolla så fick vi svaret att man måste köpa hela delen(den som han tagit isär på en av bilderna) och inte bara tätningsringar vilket känns idiotiskt. Därför tänkte jag kolla med er om kanske köpa dom separat, kanske från en annan leverantör men som gör jobbet och funkar ok. ovan så la jag upp bilder, hur dessa ringar ser ut, info som jag hitta på dem och var dessa ringar ska sitta . Snälla hjälp. mvh
Citera
2025-06-11, 17:11
Medlem
NyaHenriksss avatar
De är inte unika för just Husqvarna så ni borde kunna få rätt grejer hos någon traktorverkstad om den lokala gräsklipparverkstaden ej kan hjälpa er.
Det handlar bara om yttre och inre diameter samt tjocklek. Standardgrejer.
Citera
2025-06-11, 17:19
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
https://postimg.cc/gallery/Q9dDJRS

Hej
det är så att min kusin tog med sig sin Husqvarna gräsklipparen av modell cth 164t ner till Kroatien när han flytta och nu behöver han reservdelar eftersom det är väldigt svårt få dom just där nere men det verkar vara svårt även här. Det är därför jag behöver er hjälp. Delen jag behöver köpa är 2 st ringar, radialtätning eller tätningsringar men när jag var på en vanlig affär som säljer /servar gräsklippare och hon kontakta just Husqvarna för att kolla så fick vi svaret att man måste köpa hela delen(den som han tagit isär på en av bilderna) och inte bara tätningsringar vilket känns idiotiskt. Därför tänkte jag kolla med er om kanske köpa dom separat, kanske från en annan leverantör men som gör jobbet och funkar ok. ovan så la jag upp bilder, hur dessa ringar ser ut, info som jag hitta på dem och var dessa ringar ska sitta . Snälla hjälp. mvh
Ta med bilden på tätningen (packboxen) till närmaste Momentum-butik, eller maskinaffär, så tar dom fram en ny åt dig. Det där är en standardprodukt, liknande lager, med ett detaljnummer som ser ut att vara "3837".
Värt att veta är, att ofta när en packbox läcker så beror det på att axeln den sitter runt glappar, så ett lagerbyte kan också vara nödvändigt för att det ska bli en hållbar reparation.
Citera
2025-06-12, 21:18
Medlem
KiselMupps avatar
Här är ett par siter som säljer packboxar.

www.kullagret.com

www.kullager.se
Citera
2025-06-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp
Här är ett par siter som säljer packboxar.

www.kullagret.com

www.kullager.se
Tack för hjälpen , beställde dom idag 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in