2025-06-11, 00:21
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Jag har testat hela veckan pga stor rörelse i stan och det har gått åt helvete, varför och vem ska flytta på sig?

Pröva gå på varje sida utav trottoaren, vad känns mera rätt?

Jag vet redan svaret på det och det är höger sida. Folk som går på vänster ser alltid osäkra, out of place, hjärndöda, borta i sina egna tankar eller vilse ut.

Dessutom ska du kolla till vänster först och sedan höger när du går över vägen. Då har båda sidorna mera svängrum när de håller sig till höger.
Senast redigerad av TedGaandie 2025-06-11 kl. 00:31.
Citera
2025-06-11, 00:30
Medlem
smickras avatar
Citat:
Problemet är att detta gnälls precis överallt, men ingen verkar förstå att man kan faktiskt flytta på sig själv.
Om inte du vill flytta dig, varför ska den mötande parten göra det då? Saknar du ansvar i den frågan? Fan frågeställningen finns precis överallt men ingen verkar fråga sig varför man inte själv flytta sig.
Snart är vi i ett läge där ingen vill flytta sig och folk blir stående...nån jävla sims reaility, här är största beviset på att vi lever i en simulation.
Folk ser inte sitt eget ansvar i en sån enkel grej.

Men spelar det någon roll? Du verkar ha mycket strö-tid.
Citera
2025-06-11, 00:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Pröva gå på varje sida utav trottoaren, vad känns mera rätt?

Jag vet redan svaret på det och det är höger sida. Folk som går på vänster ser alltid osäkra, out of place, hjärndöda, borta i sina egna tankar eller vilse ut.

Dessutom ska du kolla till vänster först och sedan höger när du går över vägen. Då har båda sidorna mera svängrum när de håller sig till höger.

Du är van med moppen och epan och många inkl mig själv vill gå höger, men fotgänare ska gå vänster

Det är dock inte det det handlar om, jag pratar om gång, du vet apostlahästarna när "soppan" tagit slut. Kan man ens gå idag med byxorna när 4 energidrycker hänger från fickorna och man är 16-18år? Knappast ert problem. Rid nån dalahäst istället.
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-11 kl. 00:45.
Citera
2025-06-11, 00:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Men spelar det någon roll? Du verkar ha mycket strö-tid.

Absolut en massa strötid och semester, bäst är väl att man ser varandra och parerar därefter, de jag ville åt va människor som gnäller att de inte lyckas med en så enkel funktion som att gå förbi varandra. Jag såg en tråd på flashback för nån vecka sen, sen på reddit sweden och nu på sverige.

Alla gnäller att ingen flyttar på sig men ingen verkar förstå att man kan faktiskt flytta på sin egen lekamen, det är ju en kamp ingen kommer och vinna.

Nu tycker jag vi alla samlas här och sjunger bleed med meshuggah tillsammans https://www.youtube.com/watch?v=qc98u-eGzlc
Citera
2025-06-11, 01:00
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Du är van med moppen och epan och många inkl mig själv vill gå höger, men fotgänare ska gå vänster

Det är dock inte det det handlar om, jag pratar om gång, du vet apostlahästarna när "soppan" tagit slut. Kan man ens gå idag med byxorna när 4 energidrycker hänger från fickorna och man är 16-18år? Knappast ert problem. Rid nån dalahäst istället.

Nej nej nej, alltså du kan se det..

Folk är glada och hejar på dig när du går till höger, går du på vänster så får du hålla på och bråka med halva sverige.

Invandrare som sweetcrypto brukar man ibland kunna finna helt out of place på högern, för han tycker om att gå på vänster sida och se dum ut? Alla andra fattar ju dock att han inte ens är där riktigt.. Och jag har märkt att när jag håller mig kvar på höger sida så slutar det ändå med att han alltid flyttar sig till slut. Spelar ingen roll om han är två meter eller tio... En liten arg blick från han när man går förbi och sedan rör han sig till höger.

När du snackar om att gå till vänster.. Då är det vägar utan någon trottoarkant och där är det helt riktigt att där går man på vänster sida för att möta all trafiken.
Men gör du det på en trottoarkant gör du det med trafiken sen i ryggen...
Senast redigerad av TedGaandie 2025-06-11 kl. 01:15.
Citera
2025-06-11, 01:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Nej. Jag har gått på fel sida av vägen en gång, blev då själv utskälld av en cyklist på 70+ som gapa högertrafik, min själ log, jag bad så hemskt mycket om ursäkt. Man går på vänstersida färdriktning punkt slut.

Bedrövligt beteende, men det känns som fotgängare borde kunna komma överens <3 Cyklister är värst även om jag själv är en ibland påväg till skogen. Alltid schysst dock mot fotgängare, och bilister, och andra cyklister. Man har ingen plats, hoppas inte polisen tar mig utan reflex och ringklocka på mitt motionsinstrument.
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-11 kl. 01:16.
Citera
2025-06-11, 01:19
Avstängd
Folk borde ändå kunna gå förbi varann utan att det blir några problem. sluta övertänk precis allt i världen. Minns min gamla chef som höll på och gå in i nån, han tog hennes oupmärksamma händer och drog en dans, de är inte ihop men jag vet det hände både det ena o andra i hytten sen.

Jättekul tills han fru fick reda på det, jaja skit i mötandet då, ni får slåss om det.
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-11 kl. 01:26.
Citera
2025-06-11, 01:47
Medlem
cinereos avatar
Man får ju inte gå någon längre tid, kanske om alla håller till sin höger.
kommer ihåg hur jag cykla till södra sthlm och poff var jag 7 mil bort. sånt som händer.
Citera
2025-06-11, 01:56
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Ska man gå på vänster eller höger sida?
Citera
2025-06-11, 03:18
Medlem
Bilderberg78s avatar
Plötsligt så har alla börjat gå på höger sida av en gata där jag bor.
Man ska gå på vänster sida så att man möter bilarna när det inte finns en trottoar med det bör ni redan veta såklart.
Det störiga är att jag då måste jag möta alla på min sida om inte även jag börjar på gå höger sida.
Det är helt sjukt att vara ute och gå i dagens Sverige.
Citera
2025-06-11, 04:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Plötsligt så har alla börjat gå på höger sida av en gata där jag bor.
Man ska gå på vänster sida så att man möter bilarna när det inte finns en trottoar med det bör ni redan veta såklart.
Det störiga är att jag då måste jag möta alla på min sida om inte även jag börjar på gå höger sida.
Det är helt sjukt att vara ute och gå i dagens Sverige.

Du ska ha ögon framåt och möter du nån så möts ni brevid varandra eftersom ni är normala människor? Vad är problemet? Nej ni är inte autistiska även om man kan tro det och du tror det, din mamma har fel. Gå förbi människan som en normal människa. + skaffa ett jobb på vägen
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-11 kl. 04:27.
Citera
2025-06-11, 04:35
Medlem
Citat:
Folk surar på alla sociala medier att folk går in varann eftersom den mötande parten inte flyttade på sig, flyttade du på dig då?
Varför ska den som möter just dig flytta på sig? Kan inte du lika gärna flytta på dig.
Hur vet du att den mötande parten inte går hem och skriver ett liknande inlägg som du?
Är du huvudpersonen i detta universum vi alla delar på och vi statister bör flytta på oss?

Jag har testat hela veckan pga stor rörelse i stan och det har gått åt helvete, varför och vem ska flytta på sig?
Ibland ser man någon som kommer mötandes börjar brösta upp sig, kroppsspråket säger ”nähädu jag tänker minsann inte vika mig”, jag fortsätter gå på som vanligt men i sista millimetersekund viker man överraskande av något som får den kaxige snubben at snubbla till något, det är kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in