Citat:
Ursprungligen postat av
TorpareBlod
Du är van med moppen och epan och många inkl mig själv vill gå höger, men fotgänare ska gå vänster
Det är dock inte det det handlar om, jag pratar om gång, du vet apostlahästarna när "soppan" tagit slut. Kan man ens gå idag med byxorna när 4 energidrycker hänger från fickorna och man är 16-18år? Knappast ert problem. Rid nån dalahäst istället.
Nej nej nej, alltså du kan se det..
Folk är glada och hejar på dig när du går till höger, går du på vänster så får du hålla på och bråka med halva sverige.
Invandrare som sweetcrypto brukar man ibland kunna finna helt out of place på högern, för han tycker om att gå på vänster sida och se dum ut? Alla andra fattar ju dock att han inte ens är där riktigt.. Och jag har märkt att när jag håller mig kvar på höger sida så slutar det ändå med att han alltid flyttar sig till slut. Spelar ingen roll om han är två meter eller tio... En liten arg blick från han när man går förbi och sedan rör han sig till höger.
När du snackar om att gå till vänster.. Då är det vägar utan någon trottoarkant och där är det helt riktigt att där går man på vänster sida för att möta all trafiken.
Men gör du det på en trottoarkant gör du det med trafiken sen i ryggen...