2025-06-10, 05:15
Medlem
Min partner och jag driver en liten mottagning för personer med svår depression och missbruksproblematik. Vi använder en banbrytande metod som har visat sig ge mycket starka resultat – majoriteten blir friska.

Nu vill vi expandera verksamheten. Vi undrar hur man bäst hittar kapital till detta? Behandlingen innebär stora potentiella besparingar för samhället, så det borde rimligen finnas investerare som är intresserade.
Citera
2025-06-10, 06:47
Medlem
Belters avatar
Investerare är intresserade av avkastning på investerad krona. Inte vad samhällets besparingar.
Påvisa hög avkastning så ordnar det sig.
Citera
2025-06-10, 10:18
Medlem
judosparks avatar
Förklara lite. För behandlingshem idag är inte ens 1 av 20 rena ett år efter avslutad behandling.
Vad är det för banbrytande?
Ayahuasca?
Citera
2025-06-10, 10:26
Medlem
StonedMonkeys avatar
Vad är det för banbrytande metod? Hur många har ni fått sluta knarka?
Citera
2025-06-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej81
Min partner och jag driver en liten mottagning för personer med svår depression och missbruksproblematik. Vi använder en banbrytande metod som har visat sig ge mycket starka resultat – majoriteten blir friska.

Nu vill vi expandera verksamheten. Vi undrar hur man bäst hittar kapital till detta? Behandlingen innebär stora potentiella besparingar för samhället, så det borde rimligen finnas investerare som är intresserade.
Investerare är inte intresserade av besparingar. Dom vill ha så många betalande ”kunder” som möjlgt. En frisk kund är ingen kund.
Citera
2025-06-10, 13:52
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Har man inte själv tagit sig ur ett missbruk är det i princip omöjligt att få någon nykter. Dom förstår inte hur en knarkare tänker. Sedan är det många som faller tillbaka på alkoholen, sen blir det sju resor värre. Det är också då många råkar ta en överdos efter ett så långt uppehåll, särskillt om dom har krökat. Det är ingen hobbyverksamhet.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-06-10 kl. 13:56.
Citera
2025-06-10, 14:01
Medlem
Citat:

Låt oss börja med: Hur kommer patienter till er och vem betalar för deras behandling?
Citera
2025-06-10, 17:43
Medlem
HBTKuks avatar
Detta osar katt och ormolja. Hade ni haft en revolutionerande teknik hade den sannolikt redan använts på bred front. Som många andra sagt kommer du inte locka investerare med samhällsbesparingar.
Citera
2025-06-30, 23:21
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Citat:

Vad är eran ”banbrytande” metod? Luktar bollshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in