• 6
  • 7
2025-06-10, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
såhär, jag är 24 år. 81kg, 184cm och bänkar 105kg. vad jag menar är att jag har hyfsade proportioner och tränar ett par gånger i veckan. jag är ingenjör och börsmiljonär. so far so good? ganska bra grund för ett stabilt förhållande, skulle jag säga

well, gissa vad? jag var faktiskt på krogen i helgen med några polare. det händer inte allt för ofta. träffade en tjej jag är lite bekant med. hon hade alltså TRE kåta dudes klängandes kring sig. killar är fan som djur på fyllan, jag bara åskådade allt ur tredje persons perspektiv och höll på att tappa hakan. då kan man ju fråga sig, att om man vill ha en tjej som befinner sig i en sån miljö? är det en bra grund för ett stabilt förhållande? förmodligen inte

en utekväll går på 1000kr. ska man ut varje helg är det 4k/mån, för att förstöra resten av helgen. alkohol är skräp och destruktivt, jag vill inte leva ett sånt liv. det medför verkligen ingenting gott alls. jag vägrar tro att vi har ett samhälle där det enda sättet att träffa en partner på är att dricka sig packad.

förr i tiden var det ju vanligast att man träffades genom familjen, i kyrkan och inte minst på midsommar. detta är ju typ hela anledningen till att vi har folkdräkter, man klädde upp sig för att hitta en partner. inget av detta händer i dagens samhälle. det finns ingen obligatorisk kyrka som skapar en naturlig mötesplats, det finns inte heller någon familj längre som arrangerar så man får träffa dottern från gården bredvid.

idag förlitar vi oss tydligen på tinder och alkohol. vill vi som samhälle ha det så? jag vill inte det. fyfan vad destruktivt. jag hade lätt gett speeddating eventet i TS en chans om det hade varit närmare mig, absolut

Okej kompis. Du verkar vara en riktig tråkmåns. Jag hoppas verkligen inte du snackar om Länsförsäkringar global index eller ditt leverantörsmöte på ditt tråkiga svennejobb när du är på dejt eller pratar med en tjej. Ja det är bra att du är en städad kille, men du behöver ha ”det” för att i början attrahera en kvinna. Du har inte ”det” utifrån dina inlägg att döma. Du:

- gnäller
- är negativ
- är snål
- förväntar sig att få en kvinna för att du har ett Avanza konto samt gått på högskolan (som varannan kotte i det här landet gör)

Är du rolig att prata med? Tycker människor om att vara runt dig? Är du en intressant person? Är du generös? Har du åstadkommit något annat än att klara tentor ? Ärligt talat så är det dig det är fel på, inte samhället. Män och kvinnor träffas och inleder relationer hela tiden, även i Sverige.

Du har säkert någon gång sett ett par som du bara inte fattar hur det kunde gå till. En 10/10 tjej går med en till synes misslyckad snubbe som inte har Länsförsäkringar global index och jobbar som svetsare. Det är för att den snubben har ”det”.

Du måste skaffa ”det”. Ingen kommer att kunna förklara för dig vad ”det” är eller hur du ska gå till väga. Men just nu har du inte ”det”, och det märks både på ditt sätt att utrycka dig här och dina resultat.
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2025-06-10 kl. 08:38.
Citera
2025-06-10, 09:32
Medlem
Citat:
såhär, jag är 24 år. 81kg, 184cm och bänkar 105kg. vad jag menar är att jag har hyfsade proportioner och tränar ett par gånger i veckan. jag är ingenjör och börsmiljonär. so far so good? ganska bra grund för ett stabilt förhållande, skulle jag säga

well, gissa vad? jag var faktiskt på krogen i helgen med några polare. det händer inte allt för ofta. träffade en tjej jag är lite bekant med. hon hade alltså TRE kåta dudes klängandes kring sig. killar är fan som djur på fyllan, jag bara åskådade allt ur tredje persons perspektiv och höll på att tappa hakan. då kan man ju fråga sig, att om man vill ha en tjej som befinner sig i en sån miljö? är det en bra grund för ett stabilt förhållande? förmodligen inte

en utekväll går på 1000kr. ska man ut varje helg är det 4k/mån, för att förstöra resten av helgen. alkohol är skräp och destruktivt, jag vill inte leva ett sånt liv. det medför verkligen ingenting gott alls. jag vägrar tro att vi har ett samhälle där det enda sättet att träffa en partner på är att dricka sig packad.

förr i tiden var det ju vanligast att man träffades genom familjen, i kyrkan och inte minst på midsommar. detta är ju typ hela anledningen till att vi har folkdräkter, man klädde upp sig för att hitta en partner. inget av detta händer i dagens samhälle. det finns ingen obligatorisk kyrka som skapar en naturlig mötesplats, det finns inte heller någon familj längre som arrangerar så man får träffa dottern från gården bredvid.

idag förlitar vi oss tydligen på tinder och alkohol. vill vi som samhälle ha det så? jag vill inte det. fyfan vad destruktivt. jag hade lätt gett speeddating eventet i TS en chans om det hade varit närmare mig, absolut

Hittade några citat av dig:

Citat:
jag är ensam och har total avsaknad på empati och humor, har väldigt svårt att säga hej till någon innan de sagt hej till mig. jag saknar även hobbys

Precis som jag trodde, en tråkmåns.

MEN! Det finns hopp för att du verkar inte helt sakna självinsikt:

Citat:
är totalt socialt inkompetent, och jag vet om det

Så nu vet du att det är dig det är fel på, och du erkänner tillochmed det. Lägg ner alla tankar om att samhället är fel osv och börja ta ansvar. Du klarar det!

(FB) jag är dömd till ett risigt liv
Citera
2025-06-10, 10:58
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
När det väl gått överstyr, finns inget att göra.
https://youtu.be/rgC1Q51OUVs?si=JBvFG-etMM0I2fxX
Citera
2025-06-11, 03:08
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
nätdejting är ett problem på samhällsnivå. vi kan nog alla konstatera att det inte fungerar samtidigt som många förväntar sig att det ska fungera och förlitar sig på det.

vi har sett rapporter om minskande nattklubbande bland ungdomar, nattklubbar tvingas stänga, i min närmaste stad har 3st stängt. det är otryggt, dyrt och dåligt för hälsan. dessutom hittar man ju oftast en viss typ av personer på nattklubb/krog, kanske inte av det virket man söker för en seriös relation

barnafödandet i sverige är endast 1.47 barn ber kvinna, för en stabil befolkning krävs 2.1. det ser otroligt mörkt ut för sveriges befolknings framtid

vi svenskar råkar ju vara ett ganska introvert folkslag. vi tittar på mobilen hela dagen, hejar inte på folk, vi går knappt ut på krogen, och nätdejting fungerar ju knappast.

MEN, många ungdomar vill ha seriösa relationer, det är bara helt omöjligt i dagens samhälle. speciellt om man inte har toppnotch social kompetens och stor umgängeskrets (typ som mig)

vad är lösningen på detta, ur ett samhällsperspektiv? hur kan samhället hjälpa oss att skapa flera relationer och öka barnafödande?

det finns t.ex. företag som arrangerar speed dating, jag vet inte om det är allmänt känt, se här: https://speedd8.se/
de hävdar 70% chans till matchning, vilket ju är goda odds jämfört med nätdejting. problemet är ju då att man ska bo i en av de få städer där detta arrangeras för att det ska vara någon mening med det. matcha med en stockholmare om man bor norrut är ju totalt meningslöst.

alltså, vad är lösningen på det här problemet? för egen del är mitt levnadsmönster inte speciellt fördelaktigt för att lösa det på egen hand. jag skulle verkligen vilja se att staten bildar en fungerande dejtingapp, eller ännu bättre arrangerar någorlunda lokala dejtingevent. tänk er ett 'love is blind'- koncept fast utan kameror närvarande. det vore onekligen fantastiskt

vad tror ni?
Hela feminismen handlar i grund och botten om att lura ut kvinnan i lönearbete och konsumtion där hon ska konkurrera och imitera mannen i alla avseenden möjliga istället för att vara feminin och komplettera honom där ta hand om hus och hem, bilda familj står för dörren och stanna som en husfru och moder åt dom små.

En auktoritär klerikal ordning där maskulina normer råder och kvinnan lyder inte tvärtom är ledordet som hade löst det mesta av dessa problem ty tal om annat. Det vi ser just nu framför oss är en parantes i historien i rent naturvidrigt vansinne. Både gällande feminism, detta folkutbyte och dessa konflikter dom innebär för Sverige medans folk knyter näven i fickan för att inte framstå som "extremister" på något vis och låtsas som att det regnar när det fan brinner i Moder Svea.

Ju mer kvinnligt ett samhälle blir desto sjukare konstigare och vidrigare blir det på alla plan värre för kvinnan också förövrigt. Det är bara att inse mannen styr och ställer men den manipulerade mannen fattar noll inte heller sin roll i nutid och därav problemet. Lågt barnafödande, flest singelhushåll i hela världen. Vad är det här för samhälle och varför vill folk tjäna det istället för att stänga det? Demokrati är teater förövrigt gå inte på den skiten.

Säger som Otto von Bismarck "Tidens stora frågor löses ej med tal och majoritetsbeslut, utan med blod och järn"
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-06-11 kl. 03:11.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in