• 1
  • 2
2025-06-08, 17:33
Medlem
nätdejting är ett problem på samhällsnivå. vi kan nog alla konstatera att det inte fungerar samtidigt som många förväntar sig att det ska fungera och förlitar sig på det.

vi har sett rapporter om minskande nattklubbande bland ungdomar, nattklubbar tvingas stänga, i min närmaste stad har 3st stängt. det är otryggt, dyrt och dåligt för hälsan. dessutom hittar man ju oftast en viss typ av personer på nattklubb/krog, kanske inte av det virket man söker för en seriös relation

barnafödandet i sverige är endast 1.47 barn ber kvinna, för en stabil befolkning krävs 2.1. det ser otroligt mörkt ut för sveriges befolknings framtid

vi svenskar råkar ju vara ett ganska introvert folkslag. vi tittar på mobilen hela dagen, hejar inte på folk, vi går knappt ut på krogen, och nätdejting fungerar ju knappast.

MEN, många ungdomar vill ha seriösa relationer, det är bara helt omöjligt i dagens samhälle. speciellt om man inte har toppnotch social kompetens och stor umgängeskrets (typ som mig)

vad är lösningen på detta, ur ett samhällsperspektiv? hur kan samhället hjälpa oss att skapa flera relationer och öka barnafödande?

det finns t.ex. företag som arrangerar speed dating, jag vet inte om det är allmänt känt, se här: https://speedd8.se/
de hävdar 70% chans till matchning, vilket ju är goda odds jämfört med nätdejting. problemet är ju då att man ska bo i en av de få städer där detta arrangeras för att det ska vara någon mening med det. matcha med en stockholmare om man bor norrut är ju totalt meningslöst.

alltså, vad är lösningen på det här problemet? för egen del är mitt levnadsmönster inte speciellt fördelaktigt för att lösa det på egen hand. jag skulle verkligen vilja se att staten bildar en fungerande dejtingapp, eller ännu bättre arrangerar någorlunda lokala dejtingevent. tänk er ett 'love is blind'- koncept fast utan kameror närvarande. det vore onekligen fantastiskt

vad tror ni?
Citera
2025-06-08, 17:36
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
vad är lösningen på detta, ur ett samhällsperspektiv? hur kan samhället hjälpa oss att skapa flera relationer och öka barnafödande?

Men alltså, gör de som det var förr bara???

Det fungerade utmärkt för cirka 20 år sedan, men saker slutade att fungera redan då för det stod bara en massa blattar utanför varenda stadsfest eller öltält och höll på att bara leta efter bråk.

Vi andra satt i parker och firade midsommar, tittade på fotboll och drack öl.. Men dom gick bara förbi med sina bruna ögon och hatiska små ögon och såg bara sur ut.. Dom var tydligen för bra redan då för att hänga nått med oss. Importera sedan massa mera sånt och sedan går det som det går..

Who knew?

Förövrigt så pippar djur som mest när dom mår bra och har gemenskap, inte när man fyller på med en massa stressmoment och droger..
Senast redigerad av TedGaandie 2025-06-08 kl. 17:53.
Citera
2025-06-08, 17:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
nätdejting är ett problem på samhällsnivå. vi kan nog alla konstatera att det inte fungerar samtidigt som många förväntar sig att det ska fungera och förlitar sig på det.

vi har sett rapporter om minskande nattklubbande bland ungdomar, nattklubbar tvingas stänga, i min närmaste stad har 3st stängt. det är otryggt, dyrt och dåligt för hälsan. dessutom hittar man ju oftast en viss typ av personer på nattklubb/krog, kanske inte av det virket man söker för en seriös relation

barnafödandet i sverige är endast 1.47 barn ber kvinna, för en stabil befolkning krävs 2.1. det ser otroligt mörkt ut för sveriges befolknings framtid

vi svenskar råkar ju vara ett ganska introvert folkslag. vi tittar på mobilen hela dagen, hejar inte på folk, vi går knappt ut på krogen, och nätdejting fungerar ju knappast.

MEN, många ungdomar vill ha seriösa relationer, det är bara helt omöjligt i dagens samhälle. speciellt om man inte har toppnotch social kompetens och stor umgängeskrets (typ som mig)

det finns t.ex. företag som arrangerar speed dating, jag vet inte om det är allmänt känt, se här: https://speedd8.se/
de hävdar 70% chans till matchning, vilket ju är goda odds jämfört med nätdejting. problemet är ju då att man ska bo i en av de få städer där detta arrangeras för att det ska vara någon mening med det. matcha med en stockholmare om man bor norrut är ju totalt meningslöst.

alltså, vad är lösningen på det här problemet? för egen del är mitt levnadsmönster inte speciellt fördelaktigt för att lösa det på egen hand. jag skulle verkligen vilja se att staten bildar en fungerande dejtingapp, eller ännu bättre arrangerar någorlunda lokala dejtingevent. tänk er ett 'love is blind'- koncept fast utan kameror närvarande. det vore onekligen fantastiskt

vad tror ni?

Hej vill du knulla? Fint du sa ja nu tar vi och knullar. Behöver inte vara mer omständigt än det. Sedan exakt hur hotar det den svenska etniska rasen om vi en tid knullar färre? Det är inte som vi går under för vi är 7 mille istället för 8 mille.
Citera
2025-06-08, 17:46
Medlem
halaltarzans avatar
Staten kommer inte att lägga sig i om folk dejtar eller inte, eller för den delen skaffar barn. Och varför skulle de då Afrikas 1,3 miljarder invånare beräknas fördubblas till 2050. Bara att låta folk flytta hit om vi nu skulle bli för få.
Citera
2025-06-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Staten kommer inte att lägga sig i om folk dejtar eller inte, eller för den delen skaffar barn. Och varför skulle de då Afrikas 1,3 miljarder invånare beräknas fördubblas till 2050. Bara att låta folk flytta hit om vi nu skulle bli för få.
varför skulle staten inte göra det? när vi blir gamla ska någon ta hand om oss, betala in skattepengar så att samhället fortsätter fungera. för stor andel pensionärer blir en tung belastning, därav är det ett problem även för staten.
Citera
2025-06-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hej vill du knulla? Fint du sa ja nu tar vi och knullar. Behöver inte vara mer omständigt än det. Sedan exakt hur hotar det den svenska etniska rasen om vi en tid knullar färre? Det är inte som vi går under för vi är 7 mille istället för 8 mille.
nej, vi går kanske inte under men inte är det positivt för någon. ONS leder varken till fler barn, eller till fler relationer
Citera
2025-06-08, 17:54
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
varför skulle staten inte göra det?

Därför att när "staten" blir gamla åker de utomlands och hyr in någon som gör allt detta åt dem.
Citera
2025-06-08, 18:02
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:

vad tror ni?

Det där kommer bara funka 1 event, sedan kommer de män som anmäler sig tröttna på att betala 349kr för att bli avvisade en hel kväll.
Citera
2025-06-08, 18:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
nätdejting är ett problem på samhällsnivå.

Nej, det är det inte. Det är du som väljer att nätdejta, så det är ditt fel att skiten finns.
Avsluta ditt konto och håll käften.
Citera
2025-06-08, 18:16
Medlem
Jag vet inte om jag delar din åsikt stt dejting är ett problem som.behöver lösas på nån sasmhällsnivå.

Men jag kan mkt väl tro att du har problem med dejting.
Citera
2025-06-08, 18:18
Medlem
zombie-nations avatar
De som gnäller är ändå för deprimerade för att ha en familj. Det enda de vill är att knulla lite och sedan sluta, så kan de intala sig att de är normala. När det är helt jävla normalt att inte alla knullar som djur.
Citera
2025-06-08, 18:21
Lösningen är att tjejerna börjar säga hej till killen de tycker om plus att de berättar för han att de tycker om han som han är , vilket KOMMER ALDRIG ATT SKE I SWEDENISTAN.
Senast redigerad av svensson1970 2025-06-08 kl. 18:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in