• 1
  • 2
2025-06-09, 01:01
Medlem
ManMedProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Går det ens att handla online utan kort, swish eller Klarna? (Direkt banköverföring brukar ske via Klarna.)

Hur hade du annars tänkt att betala online?
Citera
2025-06-09, 01:06
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMedProblem
Hur hade du annars tänkt att betala online?

Precis det var min fråga till Blatteman, som inte tyckte det var smart att använda kort, swish eller Klarna.
Senast redigerad av Cindell 2025-06-09 kl. 01:09.
Citera
2025-06-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Jag menade att kunden inte betalar något extra till Klarna, så länge kunden betalar I tid. 🙂

Men jag förstår hur du menar. Att priset på en vara kan vara högre p.g.a att företaget som säljer varan har lagt på lite på priset för att få igen kostnaden för att de anlitat Klarna.
Det kostar alltid för företag att ta betalt. Spelar ingen större roll om man använder fakturaköp, kortbetalning, banköverföring, Swish eller kontanter. Oavsett metod innebär det en viss kostnad för företaget att ta betalt.

Kontanter är bland de dyraste alternativen då man behöver betala för värdetransport, kassaskåp, uppräkningsavgift och växelkassa. Alternativt att man själv lämnar in pengarna men då får man inkludera produktionsbortfall.

Banköverföring får nog anses billigast men det är mest krångel för kunderna då man behöver hålla koll på ordernummer vid betalning. Dessutom så är det ett långsamt sätt då det dröjer någon dag innan pengarna finns på kontot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in