• 4
  • 5
2025-06-09, 13:53
Medlem
CoachFattys avatar
Estrella och OLW är riktigt sunkiga chipsmärken, flötigt och äckligt
Citera
2025-06-09, 16:40
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Man har bytt ut palmoljan för att Greta tyckte så mot värdelös solrosolja. Bäst blir det om man friterar i talg eller ister. Det gjorde McDonalds i början innan dom blev Woke.

Äh lägg av, du snackar som att all chips har blivit mjuk. Snubben fick väl en dålig påse, det är inte Gretas fel
Citera
2025-06-09, 18:19
Medlem
Kalliss avatar
Misstänker att det är covid som är boven för er...

Det där är faktiskt ganska vanligt efter covid för vissa att smaken förändras eller förvrängs, särskilt för vissa livsmedel som är väldigt salta, friterade eller kryddade – som just chips.

Det kan bero på att viruset påverkat luktnerven eller smakreceptorerna, som är nära kopplade. Det är inte farligt, men det kan ta lång tid innan det går över – ibland månader, ibland längre.

Så håll ut är mitt råd!
Citera
2025-06-09, 20:29
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Får ibland förnimmelse av de tider då Estrellas S&O-chips var brutalt goda, och köper en påse för att testa.
Men det är så oljig och konstig smak att jag inte orkar äta vidare ur påsen.. vilket är ovanligt för min del då jag är på vippen till ohälsosamt chipsberoende

Älskade Sour cream and onion när den kom.. Nu är det sour cream i allt och när jag köpte en S&O nligen så håller jag med dig. Smakade apa ärligt talat.

Kombination av ändrad smak när man blir äldre och nya råvaror tänker jag?

För egen del är det "vanliga" salta potatischips, Havssalt och peppar och Hot Sweet Chili som gäller för tillfället
Citera
2025-06-09, 20:46
Medlem
Jag upplever Estrella-chips som rysk roulette sedan snart 20 år tillbaka. Förr hade alla chips en "gyllene" fin färg. Nu känns de bara sönderfriterade och ser "brända" ut.

Köper väldigt sällan Estrella nuförtiden och om jag nån gång får för mig för att chansa så blir jag oftast besviken och påmind varför jag slutade köpa dom.
Citera
2025-06-09, 21:26
Medlem
Lord.Hells avatar
De slutade med den goda palmoljan....
Citera
2025-06-10, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Man har bytt ut palmoljan för att Greta tyckte så mot värdelös solrosolja. Bäst blir det om man friterar i talg eller ister. Det gjorde McDonalds i början innan dom blev Woke.

Det stämmer och nu smakar nästan alla estrellas skit om man jämnför med hur de smakade för ett par år sedan.
Citera
2025-06-17, 20:31
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Köpte Estrellas grillchips och de är helt mjöliga, nästan mjuka. De är inte krispiga alls. Vad fan har hänt? Minimal löksmak också. Totalt oätliga. De var inte alls så här för några år sedan.

Har ni upplevt samma sak?

Inte än.

Men det kan ju vara bra att veta detta :

1. Spara påsen och innehållet:
Detta är viktigt för att Estrella ska kunna undersöka felet och spåra produktionskedjan.
2. Kontakta Estrellas kundtjänst:
Fyll i reklamationsformuläret på deras hemsida eller ring dem på telefonnummer 020 – 340 350.
3. Ange batchkod:
Batchkoden, som oftast finns i övre högra hörnet på påsen, hjälper till att identifiera den specifika produkten.
4. Ersättning:
Estrella ersätter dig med en digital kupong för att du ska kunna köpa en ny produkt.
Citera
2025-06-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Inte än.

Men det kan ju vara bra att veta detta :

1. Spara påsen och innehållet:
Detta är viktigt för att Estrella ska kunna undersöka felet och spåra produktionskedjan.
2. Kontakta Estrellas kundtjänst:
Fyll i reklamationsformuläret på deras hemsida eller ring dem på telefonnummer 020 – 340 350.
3. Ange batchkod:
Batchkoden, som oftast finns i övre högra hörnet på påsen, hjälper till att identifiera den specifika produkten.
4. Ersättning:
Estrella ersätter dig med en digital kupong för att du ska kunna köpa en ny produkt.

Får man pengar tillbaka. Det var lakseringsmedel i mina chips. Köpte 2 st pringles på Hemköp.
Citera
2025-06-17, 21:49
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Klaga hos kundtjänst så får du en hel låda...kanske...
Gör folk verkligen sånt för en påse för 25kr? TS har ju inte köpt en ny bil direkt. Är skiten äckligt slänger man det sen köper man inte det varumärket igen.
Tycker man ser Estrella mindre och mindre i mataffärerna. Har de blivit utkonkurrerade eller är det bara jag som svamlar skit?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in