• 1
  • 2
2025-06-08, 15:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Låt oss säga så här. Judarna tar 100% kontroll över Gaza detta år. Den muslimska befolkningen rensas ut. Antingen får dom flytta på sig eller så flyttas dom till Jordanien med hjälp av USA.
Troligtvis så ser Israel till att dom är under jord.

Detta betyder att judarna vann över muslimerna. Vinnaren skriver historia.
Hur skulle detta påverka muslimernas status i Sverige om helt enkelt judenheten vann över muslimen?

Min teori:
Jag förväntar mig att kritik till Israel som stat kommer INTE att bli accepterad. Jag förväntar mig att muslimerna kommer få skulden och jag förväntar mig att vänstern i Sverige kommer "tappa" mark, dvs om muslimerna framställs som dom onda, så finns det ingen politisk poäng att börja snyfta för en folkgrupp som orsakade ett krig. Det slår liksom fel. Speciellt när den kristna högern i Sverige kommer definitivt riva ned allt palestina-vänligt material och attityd som Socialdemokraterna och längre bort på vänsterkanten, har byggt upp sedan 7-dagars kriget mellan Palestina och Israel.

Muslimerna världen över stödjer Palestina för att Palestina anses som ett heligt land och att kriget är ett krig om religion. Skulle Egypten och Libyen vara i krig mot varandra så skulle det inte vara så intressant. Kriget skulle dock inte handla om religion, utan om nationalism.

När Palestina faller under judisk kontroll så kommer vi se en radikal attityd från andra muslimska länder. Vilket skulle stärka försvaret av ordet "anti-semitism" och muslimsk terrorism skulle tas på allvar från flera håll. Iran kommer garanterat lobba för att utbilda och radikalisera muslimer i Europa för att strida emot Israel.

Vi kommer också se en förändrad attityd (negativ) från USA emot Palestinier. Vilket kommer smitta av sig på Europa.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2025-06-08 kl. 15:32.
Citera
2025-06-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Låt oss säga så här. Judarna tar 100% kontroll över Gaza detta år. Den muslimska befolkningen rensas ut. Antingen får dom flytta på sig eller så flyttas dom till Jordanien med hjälp av USA.

Hur skulle detta påverka muslimernas status i Sverige om helt enkelt judenheten vann över muslimen?

Min teori:
Jag förväntar mig att kritik till Israel som stat kommer INTE att bli accepterad. Jag förväntar mig att muslimerna kommer få skulden och jag förväntar mig att vänstern i Sverige kommer "tappa" mark, dvs om muslimerna framställs som dom onda, så finns det ingen politisk poäng att börja snyfta för en folkgrupp som orsakade ett krig. Det slår liksom fel. Speciellt när den kristna högern i Sverige kommer definitivt riva ned allt palestina-vänligt material och attityd som Socialdemokraterna och längre bort på vänsterkanten, har byggt upp sedan 7-dagars kriget mellan Palestina och Israel.

Vi kommer också se en förändrad attityd från USA emot Palestinier. Vilket kommer smitta av sig på Europa.

Vad tror ni?

Jag tror att du borde gå ut och träffa folk, se dig omkring och läsa nyheter. OM det är något som håller på att hända är det ju att Israel som stat håller på att bli paria även hos föredetta vänner och anhängare. Folk som varit pro-israeler sörjer att "mellanösterns enda demokrati" använder svält som medlem i krig och att man bombat urskillningslöst i över två års tid och orsakat 54 000 döda var en majoritet är kvinnor och barn.

Om det här kriget gör något så är det väl att skapa en legitim empati med palestinier, muslimer, kristna eller ateister.
Citera
2025-06-08, 15:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Jag tror att du borde gå ut och träffa folk, se dig omkring och läsa nyheter. OM det är något som håller på att hända är det ju att Israel som stat håller på att bli paria även hos föredetta vänner och anhängare. Folk som varit pro-israeler sörjer att "mellanösterns enda demokrati" använder svält som medlem i krig och att man bombat urskillningslöst i över två års tid och orsakat 54 000 döda var en majoritet är kvinnor och barn.

Om det här kriget gör något så är det väl att skapa en legitim empati med palestinier, muslimer, kristna eller ateister.

Ja. För tillfället endast. Om 10 år har folk glömt detta krig. Israel har vunnit och folk är mer intresserade av andra saker.

Jag håller med vad du säger. Men jag tänker liksom 10+ år fram in tiden. Vart står Israel då?
Citera
2025-06-08, 15:14
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Detta betyder att judarna vann över muslimerna.

Tom.Of.Fantasilandia, förlåt — Finland — har alltså klurat ut att alla världens muslimer ska betraktas som besegrade ifall Israel tar över ett geografiskt område stort som en halv kommun i Småland.

Det är som att påstå att du besegrar hela kristenheten för att du spöade pingstkyrkan i Vetlanda i schack.

Vad kommer härnäst? Om Danmark vinner Eurovision, har då vikingarna återuppstått och tagit över Norden?

Du kanske borde ta en paus från storpolitik och istället fokusera på något mer greppbart. Typ sudoku i lätt nivå. Men undvik historiska teman — det verkar inte riktigt vara din grej.
Citera
2025-06-08, 15:28
Medlem
i Sverige...? inte bra.
Citera
2025-06-08, 15:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Tom.Of.Fantasilandia, förlåt — Finland — har alltså klurat ut att alla världens muslimer ska betraktas som besegrade ifall Israel tar över ett geografiskt område stort som en halv kommun i Småland.

Det är som att påstå att du besegrar hela kristenheten för att du spöade pingstkyrkan i Vetlanda i schack.

Vad kommer härnäst? Om Danmark vinner Eurovision, har då vikingarna återuppstått och tagit över Norden?

Du kanske borde ta en paus från storpolitik och istället fokusera på något mer greppbart. Typ sudoku i lätt nivå. Men undvik historiska teman — det verkar inte riktigt vara din grej.

Med tanke på att Palestina anses vara ett heligt land av muslimerna så kommer muslimerna definitivt att börja lägga in en ny växel för terrorism emot Israel.

Ska vänstern i Sverige stödja detta? Radikala muslimer som offentligt stöttar våld emot Israel? Dom verkar inte klara av det idag...hur fan ska dom göra då om muslimerna i Sverige allt mer radikaliseras för Irans fördel? Går ju inte!
Citera
2025-06-08, 15:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
i Sverige...? inte bra.

Exakt! Inte bra. Men du får gärna utveckla.
Citera
2025-06-08, 17:39
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Min teori:

Muslimerna världen över stödjer Palestina för att Palestina anses som ett heligt land och att kriget är ett krig om religion. Skulle Egypten och Libyen vara i krig mot varandra så skulle det inte vara så intressant. Kriget skulle dock inte handla om religion, utan om nationalism.

När Palestina faller under judisk kontroll så kommer vi se en radikal attityd från andra muslimska länder. Vilket skulle stärka försvaret av ordet "anti-semitism" och muslimsk terrorism skulle tas på allvar från flera håll. Iran kommer garanterat lobba för att utbilda och radikalisera muslimer i Europa för att strida emot Israel.

Vi kommer också se en förändrad attityd (negativ) från USA emot Palestinier. Vilket kommer smitta av sig på Europa.

Vad tror ni?

... Kunde du inte kollat upp vad Palestina är och vad Gaza är innan du skrev allt detta?
Citera
2025-06-08, 18:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
... Kunde du inte kollat upp vad Palestina är och vad Gaza är innan du skrev allt detta?

Palestina är väll redan borta. Men jag syftar på det som är kvar av Palestina. Gaza och Västbanken.
Citera
2025-06-08, 22:21
Medlem
Jag tror konflikten mellan Libyen+Iran och Israel skulle intensifieras.
Iran har ju redan börjat skicka missiler så smått.
USA skulle gå in i Iran och oljepriset skulle nå astronomiska höjder, vilket skulle leda till global ekonomisk kollaps. Ryssland skulle gå in och hjälpa Iran.
Sen börjar tredje världskriget.
Citera
2025-06-10, 00:05
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet

Du är ju en tramsig posör.

Muslimer och palestinier, som orsakar så mycket skit i Europa och emot européer. Har de offren också din stora empati?

Har muslimer eller palestinier någonsin visat ett genuint intresse över varför folk i Europa t ex ogillar invandringen, islam eller utvecklar så kallad "islamofobi"? Eller intar de genast en offerposition och tycker synd om sig själva?
Har muslimer någonsin gått i demonstrationer efter att muslimska terrorister slaktat och våldfört sig (nyåret i Köln) på människor i Europa? Har de visat ett jävla uns av empati efter alla vidriga övergrepp och terrordåd? Eller har de skyllt på att européer förtjänar det och på sociala problem som att de själva är helt utan ansvar och självkontroll?

Jag minns särskilt efter dådet på Charlie Hebdo, i engelsk teve när Murray och islamiska ledare var inbjudna för en debatt, och muslimerna satt öppet och försvarade det eftersom muslimer världen över var sårade över satiren som Hebdo hade ritat. Har du glömt hur de jublade när Vilks dog eller när Momika blev mördad? Hur de brände svenska flaggor efter Pauldan, hur de önskade Guds vrede över alla svenskar och Sverige. Då dög inte den yttrandefrihet man nu själva utnyttjar.

Mår du bra när du får strössla med din stora empati över människor och grupper som mördar urskillningslöst runt om i världen varje dag året om och i princip aldrig behöver stå till svars för det eller ens att de egna följarna börjar att problematisera ideologin.
Citera
2025-06-10, 16:47
Medlem
Mad monks avatar
Varför ska jag bry mig om Gaza för har ingen koppling till vare sig Gaza eller Israel. Två för mig främmande länder med främmande människosyn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in