Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Näe, man placerar pengarna istället för att amortera. Historiskt har det varit bättre.
Du förstod tydligen inte ett skit av vad jag skrev?
Vad du visar är total okunskap, tror inte du ligger på börsen.
Du får börsen o låta som ett paradis, bara kasta in pengar varje månad o du kommer bli en vinnare, ja just det!
Du förstår inte alls upplägg o strategier med börsen? nej kasta bara in varje månad.
Försökte ge lite tipps via norrmannen o SBB, han riskera inte sitt kapital, han plocka ut allt låter vinsten vara kvar, dvs han lämnar inget till slumpen, 3 milj akter som kan växa till 7-8kr styck från 3,5kr när han köpte, han sålde när kursen gick upp till ca 5,5k, plocka ut beloppet han investera, dvs han har kvar allt, inkl 3 milj aktier som får leva sitt egna liv, för dessa berör inte hans ursprungs belopp.
Han kan sedan fortsätta placera på detta sätt, göra 10-20 likande affärer där vinsten enbart är kvar, han riskerar inget annat än vinsten.
Skulle det vara lönt o ligga kvar hade han givetvis gjort det, men aktien sjönk ner igen efter han sålt, bara det visar han vet vad han pysslar med.
Likande kommer jag enbart handla, vänta på dipp köpa o låt enbart vinsten ligga kvar, jag riskerar då ingenting mer än vinsten, lyckas jag göra 10 st såna affärer har jag ett stall av aktier, där någon kan rusa, oddset att vinna är alltså högre än vad du pysslar med.
Utan amortera ner lån, spara på spar konto, handla aktier när man fått ihop ett kapital på ca 100k, köp o sälj spara vinsten bygg upp ett stall av aktier på enbart vinsten, 300- till tusentals aktier här och var, beroende på inköps kurs, var alltid rädd o bevaka ditt ursprungs kapital.