Citat:
Ursprungligen postat av
Snairbox
Är man insider med förhandskännedom och insyn spelar det ingen roll vad objektet/investeringen är.
Om jag på förhand vet ett Porsche slutar tillverka 911 Carrera då köper jag så många jag kan.
Om en känd konstnär ryker in på akuten o läkaren viskar att det är kört o slut inom en vecka då köper jag så många tavlor jag kan
Står man utanför insyn är fastigheter bra likaså aktier som text Astra zeneca, Saab, Bofors o bla bla på lång sikt
Har man insider info gäller snabba klipp
Ta vad jag lär ut, gör som norrmannen, jag kommer inte ligga kvar med några kapital på börsen.
Jag håller utkik efter vissa om jag nu ska avslöja lite, jag kommer göra som norrbaggen.
Kollar på flera aktier, många skit aktier, en viaplay, vänta in den hamnar i rätt nivå eller en lagom dipp, köper hundra tusen styck, går den förhoppningsvis upp så jag kan sälja o behålla 10-tusen stycken istället för att plocka ut vinst, alltså sålt plus minus noll, man har kvar tio tusen styck aktier.
Kapitalet fritt, går in på andra, som ex Sinch, försöker göra likande där, dipp som ev står inför dörren nu när Trumps första period hamna på bordet via Q rapporter.
Ni förstår upplägget som norrmannen, ligg inte kvar, låt enbart vinsten ligga kvar. bygg upp ett stall av aktier denna väg, ha alltid ursprungs kapitalet kort tid på börsen, låt vinsterna ligga i långa loppet.