2025-06-07, 12:25
Avstängd
Lite information från den lokala tidningen Bergslagsbladet:

Under torsdagskvällen larmades polisen till Ullvigymnasiet i Köping.

I dess närhet hade en man blivit knivhuggen.

– Vi har gripit en gärningsperson, en kvinna. Vi har rubricerat ärendet som försök till mord, säger Joar Källman, RLC-befäl vid polisen.

– Skadorna är inte lindriga, men heller inte livshotande. Målsäganden fick föras till sjukhus med ambulans, säger Joar Källman och fortsätter:

– Vi har rubricerat ärendet som försök till mord.

Polisen lyckades gripa kvinna i anslutning till platsen där våldsbrottet begicks, utanför Ullvigymnasiet.

Händelsen inträffade runt 21-tiden på torsdagskvällen. Vittnen hade slagit larm till polisen efter att ha bevittnat ett bråk och sett att en person använde en kniv.

Strax före klockan 8 på fredagsmorgonen meddelade polisen att den misstänkte kvinnan har anhållits av åklagaren.

Jag har mailat Västmanlands TR och frågat om den misstänkte har begärts häktad och jag har bett om brottmålsnummer.

Men vad vet folket om redan nu?
Någon måste ju veta något redan nu tänkte jag.
Citera
2025-06-07, 14:11
Ryktet på stan säger att det är en högerextremist bakom dådet.
Citera
2025-06-08, 17:46
Medlem
En mentalt instabil blandmissbrukare som försökte freda sig mot en närgången langare? Vilka skulle annars befinna sig vid en skola runt kl.19 på kvällen…?
Citera
2025-06-10, 22:40
Medlem
Är det våran kändis måntro? Hon som alltid bär kniv & härjar runt i stan:evilmad
Citera
2025-06-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cc44
Är det våran kändis måntro? Hon som alltid bär kniv & härjar runt i stan:evilmad

Nej
Kurdiska Räven påväg ta över Köping
Citera
2025-06-11, 12:11
Medlem
svartblods avatar
Inget mer som framkommit?

Köping är ju inte stort så det brukar ju märkas vilka som är borta så att säga...
Citera
2025-06-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Lite information från den lokala tidningen Bergslagsbladet:

Under torsdagskvällen larmades polisen till Ullvigymnasiet i Köping.

I dess närhet hade en man blivit knivhuggen.

– Vi har gripit en gärningsperson, en kvinna. Vi har rubricerat ärendet som försök till mord, säger Joar Källman, RLC-befäl vid polisen.

– Skadorna är inte lindriga, men heller inte livshotande. Målsäganden fick föras till sjukhus med ambulans, säger Joar Källman och fortsätter:

– Vi har rubricerat ärendet som försök till mord.

Polisen lyckades gripa kvinna i anslutning till platsen där våldsbrottet begicks, utanför Ullvigymnasiet.

Händelsen inträffade runt 21-tiden på torsdagskvällen. Vittnen hade slagit larm till polisen efter att ha bevittnat ett bråk och sett att en person använde en kniv.

Strax före klockan 8 på fredagsmorgonen meddelade polisen att den misstänkte kvinnan har anhållits av åklagaren.

Jag har mailat Västmanlands TR och frågat om den misstänkte har begärts häktad och jag har bett om brottmålsnummer.

Men vad vet folket om redan nu?
Någon måste ju veta något redan nu tänkte jag.

Fick du något svar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in