2025-06-09, 13:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Synd att inte SVT vågar sig dit. Skulle vara fint att se de rabiata Trumphatarna äta kalifornisk asfalt.
Jag tror att det stora PR-problemet här är att Trumps soldater beter sig precis som Israeler och medvetet siktar på och skjuter journalister.
Citera
2025-06-09, 13:12
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Gummikula, men uppenbarligen en medveten skjutning.
https://edition.cnn.com/2025/06/09/u...-bullet-digvid

HAHAHA!!

Helt rätt att fake-media får smaka lite gummi. Fortsätt gärna med detta.

Citera
2025-06-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Obama deporterade över 3 miljoner men ändå orange man bad.
Handlar inte om vad som är rätt och fel utan vems sida man är på.
Hade Trump varit demokrat hade han höjts till skyarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Är egentligen inte på någons sida här då jag inte gillar någon av dom nämnvärt men jag kan hålla med dig att det ligger något i det du säger. Tyvärr!

Mm det stämmer att Obama deporterade över 3 miljoner människor, fler än någon tidigare president. Men det är inte hela bilden. Många av dessa var snabba gränsdeportationer snarare än ICE-räder inne i landet. Skillnaden med Trump är inte bara antalet, utan hur det gjordes och vad det symboliserade...

Trump använde ofta deportationer som en politisk signal, med ett hårt språk, inre räder och dramatiska uppvisningar av makt, inte bara för att upprätthålla lag, utan för att skapa rädsla och splittring. Det är därför många reagerar starkare, inte nödvändigtvis för att de gillar deportationer mer under Obama, utan för att kontexten, retoriken och maktmissbruket ser helt annorlunda ut.

Men du har en poäng också: många bedömer politik utifrån vem som gör något, inte vad som görs. Det är mänskligt, men också farligt. Vi borde kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt: att Obama inte var felfri, att Trump utnyttjade systemet på sitt sätt, och att rätt och fel inte alltid följer partilinjer....

Så ja, det handlar ibland mer om lojalitet än moral. Men det gör inte Trumps agerande mindre problematiskt för de
Citera
2025-06-09, 13:22
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Mm det stämmer att Obama deporterade över 3 miljoner människor, fler än någon tidigare president. Men det är inte hela bilden. Många av dessa var snabba gränsdeportationer snarare än ICE-räder inne i landet. Skillnaden med Trump är inte bara antalet, utan hur det gjordes och vad det symboliserade...

Trump använde ofta deportationer som en politisk signal, med ett hårt språk, inre räder och dramatiska uppvisningar av makt, inte bara för att upprätthålla lag, utan för att skapa rädsla och splittring. Det är därför många reagerar starkare, inte nödvändigtvis för att de gillar deportationer mer under Obama, utan för att kontexten, retoriken och maktmissbruket ser helt annorlunda ut.

Men du har en poäng också: många bedömer politik utifrån vem som gör något, inte vad som görs. Det är mänskligt, men också farligt. Vi borde kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt: att Obama inte var felfri, att Trump utnyttjade systemet på sitt sätt, och att rätt och fel inte alltid följer partilinjer....

Så ja, det handlar ibland mer om lojalitet än moral. Men det gör inte Trumps agerande mindre problematiskt för de

Vad menar du med att Trumps agerande skulle vara problematiskt? Det är väl alla illegala bruna och svarta inkräktare(främst män) som invaderar USA, och viftar med sina flaggor SOM ÄR PROBLEMET ELLER?
Om inbrottstjuvar tar över mitt hus ska jag då bara acceptera det

NEJ, The Trumpminator gör helt rätt. Detta är en OLAGLIG INVASION PUNKT SLUT.
Citera
2025-06-09, 13:30
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Jag tror att det stora PR-problemet här är att Trumps soldater beter sig precis som Israeler och medvetet siktar på och skjuter journalister.

Som du alltid brukar skriva, kan du ge en källa på det påståendet ?
Citera
2025-06-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Vad menar du med att Trumps agerande skulle vara problematiskt? Det är väl alla illegala bruna och svarta inkräktare(främst män) som invaderar USA, och viftar med sina flaggor SOM ÄR PROBLEMET ELLER? Om inbrottstjuvar tar över mitt hus ska jag då bara acceptera det NEJ, The Trumpminator gör helt rätt. Detta är en OLAGLIG INVASION PUNKT SLUT.

Det är i så fall en invasion som lönat sig väldigt väl för delstaten Californien. Den har oftast nästan högst BNP i USA, högst tillväxt takt och brukar räknas som världens 4:e största ekonomi.

Det finns rationella orsaker varför Los Angeles polisen inte springer benen av sig för immigratrations kontroller.

Att någon viftar med en flagga är inte systemhotande eller tecken på en främmande makts invasion.
Citera
2025-06-09, 13:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Som du alltid brukar skriva, kan du ge en källa på det påståendet ?
Jag postade ju en alldeles nyss..
(FB) Los Angeles: Anti-ICE-grupper hindrar federalt utförande av utvisningar
Citera
2025-06-09, 13:39
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Jag postade ju en alldeles nyss..
(FB) Los Angeles: Anti-ICE-grupper hindrar federalt utförande av utvisningar

Står ju ingenting där att det var medvetet av "Trumps soldater" , så antar din TDS är källan då.
Citera
2025-06-09, 13:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Står ju ingenting där att det var medvetet, så antar din TDS är källan då.
Men du kan ju se filmen..
Citera
2025-06-09, 13:41
Medlem
okok1s avatar
Blir det mer idag? Vad är målet? Demonstrera tills ICE slutar göra sitt jobb?
Citera
2025-06-09, 13:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blir det mer idag? Vad är målet? Demonstrera tills ICE slutar göra sitt jobb?
De har inget mål. De vill bara få utlopp för sin ilska och frustration.
Den stora effekten kommer senare när alla dessa gripna arbetare kommer att behöva ersättas, och där det sedan visar sig att den amerikanska medelklassen inte alls vill jobba för minimilöner på skitjobb. That's gonna be fun to watch.
Citera
2025-06-09, 13:47
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Det är i så fall en invasion som lönat sig väldigt väl för delstaten Californien. Den har oftast nästan högst BNP i USA, högst tillväxt takt och brukar räknas som världens 4:e största ekonomi.

Det finns rationella orsaker varför Los Angeles polisen inte springer benen av sig för immigratrations kontroller.

Att någon viftar med en flagga är inte systemhotande eller tecken på en främmande makts invasion.

Skitsnack, LA har extremt mycket problem med kriminalitet och hemlösa. Varför flyttar så många där ifrån, tex Joe Rogan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in