2025-06-09, 11:48
Medlem
Obama deporterade över 3 miljoner men ändå orange man bad.
Handlar inte om vad som är rätt och fel utan vems sida man är på.
Hade Trump varit demokrat hade han höjts till skyarna.
Citera
2025-06-09, 11:56
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Alla som kaosar är inte mexikaner och latinos. Sånna här tillställningar drar till sig mycket vänsterextremister som AFA och liknande. Var liknande när det var "protester på universitet" förra året där vänsterextremister ockuperade universitet och låtsades vara studenter.. Mycket klotter, brännande av bilar, attacker på poliser, o.s.v. Hört massa folk som vrålar "no justice, no peace" idag också.

Inte alla, och det skrev jag nog inte heller. Personen som höll upp just den där skylten jag nämnde hade dock utan tvekan mexikanskt påbrå.

Att väldigt många av de människor som kaosar i LA nu är latinos är nog ganska säkert, eftersom LA:s befolkning består till nästan exakt 50% av latinos, och ICE-räderna riktar sig mot den delen av demografin.

Men visst är det nog en del vitt, etnomasochistiskt vänsteravskrap som uppviglar också. Som vanligt.
Citera
2025-06-09, 12:03
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Är det verkligen lagligt av LAs pro-gangster-bormästare (som jag glömt namnet på) och guvernören, rufflaren Gawin Newscum, att inte agera mot upploppen? Har inte dom som något slags plikt att stå upp för lag och ordning för hederliga medboragre, även om dom själva uppenbart inte ingår i den gruppen?
Kan federala myndigheter agera, mer än att sätta in National Gardet mot ligisterna?
Inte agera?? Är du bakom flötet eller
Polisen var på plats direkt .
Citera
2025-06-09, 12:16
Medlem
ReedMes avatar
Några av arrangörerna har alltså palestinasjalar hängande över axlarna. En dåre i tåget hade lindat in hela skallen i en palestinasjal och kroppen i en - vad jag förmodar - palestinaflagga. Och dårar som viftar med mexikos flagga! Det är ju inte klokt. Det här handlar inte om protester mot migrationspolitiken, det här är nåt annat. En utländsk påverkansoperation av främmande makt. Stinker mellanöstern.
Citera
2025-06-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det. Trump vet exakt vad han gör och har planerat för detta. Det säger nånting att nationalgardet inte satts in på en presidents initiativ på 60 år.
Stämmer bra det. Och då gjorde Lyndon B Johnson det för att skydda de protesterande och deras medborgliga rättigheter.

Nu gör TACO det för att begränsa de protesterandes rättigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Praxis är att en delstats guvernör ber om hjälp och DÄREFTER kommer nationalgardet. Trumps plan är att misskreditera de lokala makthavarna, provocera fram ännu mer våld och sen framställa sig som den starke ledaren som är den ende som kan ”ta hand om” problemet. I värsta fall får vi en ”Bloody Sunday” där militären börjar skjuta rakt in i massan av demonstranter.

En välmenande president hade ringt guvenören, hört sig för om läget och erbjudit hjälp. Självklart borde Trump gett guvenören och befintliga civila myndigheter möjlighet att lösa problemet med de medel som de har. Uppenbarligen ville han inte det.

Här klev Trump in efter knappt två dar med förhållandevis beskedliga oroligheter.
Citera
2025-06-09, 12:33
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Inte alla, och det skrev jag nog inte heller. Personen som höll upp just den där skylten jag nämnde hade dock utan tvekan mexikanskt påbrå.

Att väldigt många av de människor som kaosar i LA nu är latinos är nog ganska säkert, eftersom LA:s befolkning består till nästan exakt 50% av latinos, och ICE-räderna riktar sig mot den delen av demografin.

Men visst är det nog en del vitt, etnomasochistiskt vänsteravskrap som uppviglar också. Som vanligt.

Ja och glöm inte alla knarkare. Det är skithålan Los Angelse vi pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Några av arrangörerna har alltså palestinasjalar hängande över axlarna. En dåre i tåget hade lindat in hela skallen i en palestinasjal och kroppen i en - vad jag förmodar - palestinaflagga. Och dårar som viftar med mexikos flagga! Det är ju inte klokt. Det här handlar inte om protester mot migrationspolitiken, det här är nåt annat. En utländsk påverkansoperation av främmande makt. Stinker mellanöstern.

Ja. Efter att Los Angeles kommer att ha bli befriat från dessa inkräktare så blir nästa mål Minnesota.
Citera
2025-06-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Har du sett filmerna från Los Angeles ? Situationen är absolut inte under kontroll med stenkastning, bränder, attacker mot byggnader och polis.

Påminner om journalisten som påstod att det var ”mostly peaceful”, och man kan se att det brinner i bakgrunden. Tror det var under George floyd upploppen.
Citera
2025-06-09, 12:42
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Inte agera?? Är du bakom flötet eller
Polisen var på plats direkt .

Borgmästaren har ju gått ut och sagt att polisen inte skall agera, så då har polisen i så fall gjort det ändå. Skulle tro att vanliga polsier är jävligt less på proffs-bråkmakare och politiker som sitter i sina palats, långt från Verkligheten.
Citera
2025-06-09, 12:52
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Borgmästaren har ju gått ut och sagt att polisen inte skall agera, så då har polisen i så fall gjort det ändå. Skulle tro att vanliga polsier är jävligt less på proffs-bråkmakare och politiker som sitter i sina palats, långt från Verkligheten.
det får du visa en trovärdig länk på.
Newsom sa att LAPD klarade det själv utan NG.
Citera
2025-06-09, 12:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Källa på detta?
Gummikula, men uppenbarligen en medveten skjutning.
https://edition.cnn.com/2025/06/09/u...-bullet-digvid
Citera
2025-06-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Gummikula, men uppenbarligen en medveten skjutning.
https://edition.cnn.com/2025/06/09/u...-bullet-digvid

Synd att inte SVT vågar sig dit. Skulle vara fint att se de rabiata Trumphatarna äta kalifornisk asfalt.
Citera
2025-06-09, 13:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Obama deporterade över 3 miljoner men ändå orange man bad.
Handlar inte om vad som är rätt och fel utan vems sida man är på.
Hade Trump varit demokrat hade han höjts till skyarna.

Är egentligen inte på någons sida här då jag inte gillar någon av dom nämnvärt men jag kan hålla med dig att det ligger något i det du säger. Tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in