2025-10-01, 22:01
Medlem
sebastian_s avatar
Snyggt samarbete mellan KDB och Höjlund till Napolis 1-0 mål. Det är märkligt inte bara hur bra spelarna blir i Napoli utan också hur fräscha de ser ut och känns.

KDB är trots allt 34 år, ser ut som 28 och spelar som 29.
Citera
2025-10-01, 22:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den stora nyheten inom Calcio var att Inter o Milan köper San Siro av staden och bygger en ny arena. Den nya arenan ska bli en av världens bästa arenor.

Jag är för att klubbarna köper och äger sin arena, men emot att man river San Siro. Även om den nya arenan blir betydligt bättre. Kommer att kosta tokmycket, och jag gillar La Scala del calcio. Kanske av nostalgiska skäl?
Jag hade varit mycket mer exalterad om det hade varit "en av världens mest spartanska arenor". Branta läktare, få trappor, små stolar.

Det kommer bara bli en ny Emirates eller Wanda. Ingenting i ritningarna tyder på något annat. Jag förstår inte varför de inte i alla försöker ge den San Siro känslan. Fyrkantig stadio istället för den uttjatade rymskeppsdesignen. 85 000 platser istället för den tråkiga 60-70 000 kapaciteten som är så vanlig.
Citera
2025-10-02, 10:11
Medlem
Torricellis avatar
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg igår så trodde jag på en målrik match mot Villareal och så blev det också. Kryss igen men oj vem är förvånad, tillbaka till Motta igen känns det som.

Fyra senaste:

Juventus - Dortmund 4-4
Verona - Juventus 1-1
Juventus - Atalanta 1-1
Villareal - Juventus 2-2

Tiden börjar bli knapp för Tudor. Förlust eller kryss mot Milan så borde han fan få kicken på studs så någon ny tränare kan komma in under landslagsuppehållet. Resultaten i sig är inget bra på de fyra senaste sammantaget men det är även noll spelidé vilket gör mig orolig. Släng in offensiva alternativ och hoppas på det bästa individuella prestationer, det är spelidén. Eller att Ylidiz ska ha en bra dag och rädda Tudors röv.

Ta in någon tränare som kan sätta ett grundspel, en tränare som är balanserad såväl offensivt och defensivt. En tränare som kör 4 back med 3 mittfältare. Bara jag slipper 3 back med 2 mittfältare.

Man har en riktigt bra mittback Bremer men väljer alltså att spela med 3 back, hål i huvudet istället för att balansera upp det med 4 back som ger mer bredd över planen och håller försvaret bättre om man inte har kvaliten i alla 3 mittbackar som blir mer ytor.

Man har två mittfältare i thuram som är mycket bra och Locatelli som är ok. Väljer ändå att spela med en formation där det bara är 2 mittfältare som inte klarar av jobbet ensamma, istället för att spela med 3 mittfältare där t.e.x Locatelli kan skydda backlinjen som regista och de andra två mittfältarna får mer frihet som box to box.
Citera
2025-10-02, 10:43
Medlem
-GGs avatar
Suck. En "oavgjort"-säsong igen.

Jag vet inte längre vad jag ska tro eller känna.
Citera
2025-10-02, 11:05
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torricelli
Blir svårt, speciellt när Thuram och Bremer är skadade så de är inte ens uttagna till truppen utan stannar hemma. Ingen aning hur allvarligt det är men förhoppningsvis bara någon smäll så de kan spela mot Milan i helgen. Det är de två viktigaste spelarna inkl Yildiz enligt mig som Juventus inte klarar sig utan.

Skulle normalt sätt säga Cambiaso också faller inom den kategorin men han har varit upp och ner efter sin skada. Enligt rapporter så kan ev Cabal starta mot Villareal som vänster wingback istället och cambiaso får sitta bänk.

Bremer = hjärtat i backlinjen
Thuram ,= hjärtat i mittfältet
Yildiz = bär upp offensiven

Lär bli öppet spel iaf så det passar Juventus. Extremt svårt bryta ner låga försvar som Atalanta senast och Verona.

Vågar inte tippa kan gå hur som helst matchen mot Villareal. Målrik match tror jag på iaf.

Inte långt från seger igår!

Och Napoli vann 2-1. Godkänd Champions Leaguevecka får man väl säga.

Två tidiga Europa League-matcher kl 18:45 idag:
Roma - Lille & Bologna - Freiburg.

En sen Conference League-match idag kl 21:00:
Fiorentina - Sigma Omoluc.
Citera
2025-10-02, 11:25
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Inte långt från seger igår!

Och Napoli vann 2-1. Godkänd Champions Leaguevecka får man väl säga.

Två tidiga Europa League-matcher kl 18:45 idag:
Roma - Lille & Bologna - Freiburg.

En sen Conference League-match idag kl 21:00:
Fiorentina - Sigma Omoluc.

Konstig elva, koop från start som är röten som 10. Ändå envisas Tudor med det, koop ska vara mittfältare inget annat. När conceicao kommer in så ändras allt. Samt Cabal iskall men inte så konstigt pga långvarig skada.

Sedan gör han misstaget med defensiva byten i andra halvlek för att "säkra" matchen och som så många andra gånger tappar man matchen.

Fel elva och fel byten i slutändan. Spelar också alltid 1-3 spelare ur position i varenda match.

Men vi får se till helgen, förlust mot Milan vilket är troligt så kommer det komma massiv kritik. Inte pga enbart den matchen men sammantaget med hur det sett ut senaste tiden i själva spelet samt resultaten.
Citera
2025-10-03, 11:00
Medlem
Il.Malizias avatar
Europaveckan avslutades igår med:

Roma - Lille 0-1
Bologna - Freiburg 1-1
Fiorentina - Sigma Olomuc 2-0

Roma fick en straff som fick slås om 3 gånger, men missade varje gång.

Veckan summeras med 3 segrar, 2 kryss och en förlust.
Nästa omgång är ganska lätt motstånd för italienska lagen i Champions League, förutom Juventus som ska möta Real Madrid borta. Spännande match!
Citera
2025-10-03, 13:40
Medlem
Il.Malizias avatar
Ungefär hur nära inpå en match släpps biljettförsäljningen?
Lazio-Juve har inte släppts ännu
https://www.sslazio.it/it/match/lazi...rie-a-20252026
Citera
2025-10-03, 13:44
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Europaveckan avslutades igår med:

Roma - Lille 0-1
Bologna - Freiburg 1-1
Fiorentina - Sigma Olomuc 2-0

Roma fick en straff som fick slås om 3 gånger, men missade varje gång.

Veckan summeras med 3 segrar, 2 kryss och en förlust.
Nästa omgång är ganska lätt motstånd för italienska lagen i Champions League, förutom Juventus som ska möta Real Madrid borta. Spännande match!

Haha det var det sjukaste. Vad var anledningen till att straffen fick slås om tre gånger? Stod inte målvakten på linjen när straffarna togs? Pinsamt att missa tre straffar.
Citera
2025-10-03, 13:55
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ungefär hur nära inpå en match släpps biljettförsäljningen?
Lazio-Juve har inte släppts ännu
https://www.sslazio.it/it/match/lazi...rie-a-20252026

Köp biljett genom någon av de större fotbollsrese företagen. Visst det kostar lite extra men du kan samtidigt välja endast biljett, biljett + flyg, biljett + hotell eller biljett + flyg + hotell. Det ingår säkert även någon sorts försäkring om matchen flyttas fram vilket kan hända p.g.a väder om typ det skulle bli regnkaos. Och du kan köpa biljett relativ lång tid i förväg och välja olika prisklasser på biljetten.

Jag skulle isf köpt Biljett och ev hotell beroende på om hotellet blir billigare i paketresa jämfört med att boka det på booking.com

Flyg hade jag garanterat valt att köpa separat så man har mer valmöjligheter tur och retur.
Citera
2025-10-03, 14:09
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Haha det var det sjukaste. Vad var anledningen till att straffen fick slås om tre gånger? Stod inte målvakten på linjen när straffarna togs? Pinsamt att missa tre straffar.
Tror det var olika anledningar varje gång.

Citat:
Köp biljett genom någon av de större fotbollsrese företagen. Visst det kostar lite extra men du kan samtidigt välja endast biljett, biljett + flyg, biljett + hotell eller biljett + flyg + hotell. Det ingår säkert även någon sorts försäkring om matchen flyttas fram vilket kan hända p.g.a väder om typ det skulle bli regnkaos. Och du kan köpa biljett relativ lång tid i förväg och välja olika prisklasser på biljetten.

Jag skulle isf köpt Biljett och ev hotell beroende på om hotellet blir billigare i paketresa jämfört med att boka det på booking.com

Flyg hade jag garanterat valt att köpa separat så man har mer valmöjligheter tur och retur.

Låter smart.
Citera
2025-10-03, 14:39
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Tror det var olika anledningar varje gång.

Låter smart.

Minns inte vilken sida men vet att ett reseföretag när du väljer biljett så ser du också exakt på vilken sektion på arenan du hamnar för de visar en bild på arenan. Ha så kul och lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in