2025-09-29, 20:27
Medlem
Torricellis avatar
Detta måste bli start tridente av det jag sett hittills:

David
Yildiz - Zhegrova

Vlahovic för dålig för att starta, gör sig bäst som inhopp. Openda som också är 9a är helt osynlig och gör inget alls. David länkar ihop bra med 10orna så han måste vara starter.

När det gäller 10orna conceicao blandar och ger. Höga toppar och låga dalar. Adzic för ung och oerfaren och gör mycket misstag.

Zhegrova gjorde inhopp senast mot Atalanta och ser spännande ut, händer hela tiden något runt honom. Med honom och Yildiz på planen samtidigt tror jag det kan se bättre ut nu när Zhegrova verkar vara helt återställd och förhoppningsvis kan starta nästa match.
Citera
2025-09-29, 22:26
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torricelli
Detta måste bli start tridente av det jag sett hittills:

David
Yildiz - Zhegrova

Vlahovic för dålig för att starta, gör sig bäst som inhopp. Openda som också är 9a är helt osynlig och gör inget alls. David länkar ihop bra med 10orna så han måste vara starter.

När det gäller 10orna conceicao blandar och ger. Höga toppar och låga dalar. Adzic för ung och oerfaren och gör mycket misstag.

Zhegrova gjorde inhopp senast mot Atalanta och ser spännande ut, händer hela tiden något runt honom. Med honom och Yildiz på planen samtidigt tror jag det kan se bättre ut nu när Zhegrova verkar vara helt återställd och förhoppningsvis kan starta nästa match.

Laget saknar ledarskap.

Man borde tagit in en av Modric eller De Bryne för att få in rutin i laget.
Citera
2025-09-29, 22:56
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Laget saknar ledarskap.

Man borde tagit in en av Modric eller De Bryne för att få in rutin i laget.

Det hade förstås hjälpt men Tudor har också en fetisch vid att spela 2 mittfältare när alla ser att laget behöver stabilitet med 3 mittfältare i ett helt annat system. Byta system hade också varit ett steg på vägen.

Snackas om att värva Milinkovic-Savic i januari. Kontrakt går ut nästa sommar och han vill lämna för Italien. Skulle höja mittfältet rejält.

Sedan är det noll kontinuitet vid de tre offensiva positionerna. Tudor ändrar där vareviga match. Han måste liksom bestämma sig för det blir ingen kemi mellan spelarna. Den enda som är given är Yildiz men 9an och höger 10an velas det fram och tillbaks med.
Citera
2025-09-29, 22:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Det hade förstås hjälpt men Tudor har också en fetisch vid att spela 2 mittfältare när alla ser att laget behöver stabilitet med 3 mittfältare i ett helt annat system. Byta system hade också varit ett steg på vägen.

Snackas om att värva Milinkovic-Savic i januari. Kontrakt går ut nästa sommar och han vill lämna för Italien. Skulle höja mittfältet rejält.

Sedan är det noll kontinuitet vid de tre offensiva positionerna. Tudor ändrar där vareviga match. Han måste liksom bestämma sig för det blir ingen kemi mellan spelarna. Den enda som är given är Yildiz men 9an och höger 10an velas det fram och tillbaks med.

Savic hade varit ett jättelyft för mitten.
Citera
2025-09-30, 23:02
Medlem
Il.Malizias avatar
Europaveckan började bra. Club Brügge - Atalanta 1-2 & Inter - Inter Slavia Prag 3-0
Citera
2025-10-01, 10:04
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Är det Conte eller De Bruyne som är problemet?
Citera
2025-10-01, 14:01
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Är det Conte eller De Bruyne som är problemet?

Är det något som har hänt?

Om du syftar på Milan matchen så hade Napoli skadekris i backlinjen. Endast högerbacken Di Lorenzo som är ordinarie i backlinjen spelade. Ordinarie mittbackarna Rahmani och Buongiorno skadade. Så var backup som spelade mittbackar och en för mig helt okänd spelare bredvid Juan Jesus som heter Marianucci som jag aldrig hört talas om.

Samt båda vänsterbackarna spinazzola och olivera skadade. Så dom spelade med 3 valet på vänsterbacken.

Var nog den sämsta backlinje Napoli ställt upp med på evigheter.
Citera
2025-10-01, 14:20
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:

Om du syftar på Milan matchen så hade Napoli skadekris i backlinjen. Endast högerbacken Di Lorenzo som är ordinarie i backlinjen spelade. Ordinarie mittbackarna Rahmani och Buongiorno skadade. Så var backup som spelade mittbackar och en för mig helt okänd spelare bredvid Juan Jesus som heter Marianucci som jag aldrig hört talas om.

Samt båda vänsterbackarna spinazzola och olivera skadade. Så dom spelade med 3 valet på vänsterbacken.

Villareal borta ikväll. Småstadsklubben verkar ha ett bra år; ligger 3a i tabellen med tre poäng bakom toppen. Samtidigt har de förlorat de stormatcher de har spelar (Tottenham-Villareal 1-0, Atletico Madrid-Villareal 2-0).
Vad tror vi?
Vad tror vi?
Citera
2025-10-01, 15:17
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Villareal borta ikväll. Småstadsklubben verkar ha ett bra år; ligger 3a i tabellen med tre poäng bakom toppen. Samtidigt har de förlorat de stormatcher de har spelar (Tottenham-Villareal 1-0, Atletico Madrid-Villareal 2-0).
Vad tror vi?
Vad tror vi?

Blir svårt, speciellt när Thuram och Bremer är skadade så de är inte ens uttagna till truppen utan stannar hemma. Ingen aning hur allvarligt det är men förhoppningsvis bara någon smäll så de kan spela mot Milan i helgen. Det är de två viktigaste spelarna inkl Yildiz enligt mig som Juventus inte klarar sig utan.

Skulle normalt sätt säga Cambiaso också faller inom den kategorin men han har varit upp och ner efter sin skada. Enligt rapporter så kan ev Cabal starta mot Villareal som vänster wingback istället och cambiaso får sitta bänk.

Bremer = hjärtat i backlinjen
Thuram ,= hjärtat i mittfältet
Yildiz = bär upp offensiven

Lär bli öppet spel iaf så det passar Juventus. Extremt svårt bryta ner låga försvar som Atalanta senast och Verona.

Vågar inte tippa kan gå hur som helst matchen mot Villareal. Målrik match tror jag på iaf.
Senast redigerad av Torricelli 2025-10-01 kl. 15:20.
Citera
2025-10-01, 15:20
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Läst om att han inte passar in i Napolis spelidé
Citera
2025-10-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Läst om att han inte passar in i Napolis spelidé

Låter märkligt. De Bruyne är en stor spelare.

Jag kommer ihåg då Ancelotti startade sin karriär som tränare i Parma och tackade nej till Baggio för att han inte passade in i hans system. Något han sedan många gånger förklarat att han ångrar. Och blev en mästare på att anpassa spelsystem för att de stora spelarna skulle briljera.
Citera
2025-10-01, 20:43
Medlem
Den stora nyheten inom Calcio var att Inter o Milan köper San Siro av staden och bygger en ny arena. Den nya arenan ska bli en av världens bästa arenor.

Jag är för att klubbarna köper och äger sin arena, men emot att man river San Siro. Även om den nya arenan blir betydligt bättre. Kommer att kosta tokmycket, och jag gillar La Scala del calcio. Kanske av nostalgiska skäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in