2025-06-07, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaskonJaskon
För mig är det värt då en stor deal av min youtubekonsumtion sker på mobilen. Ingen reklam samt kan ha videos rullande med släckt skärm. Dessutom ingår Youtube Music som springer frivarv runt Spotify vad gäller utbud.

Hade jag bara kollat på datorn hade jag gått adblockervägen ist.

Själv så kollar jag bara på vanliga TV:n med Google Chromecast (som har en inbyggd Youtube-app) så jag antar att Adblocker och liknande inte funkar då.

Japp, Youtube Music är rena guldgruvan. Speciellt om man, som jag, gillar lite äldre låtar 👍
Citera
2025-06-07, 14:33
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Tjena. Om man tittar på youtube och vill slippa se annonser och rekommenderade klipp osv. Om man bara vill se klippet och sen ha kommentarer från folk direkt nedanför hur gör man då?

ublock som tillägg i den webbläsare tar bort all reklam på YT. Skulle inte kunna använda YT utan det tillägget.

Den enda reklamen du kommer se är kanalernas egna, då de skall nämna sin sponsor ibland. Denna kan man enkelt spola förbi om man vill och orkar.

Ett annat tillägg man kan ha till YT är "Return YouTube dislike", så man kan se hur många tummar ner ett klipp har. För YT gjorde detta dolt för användarna för att folk tummade ner "woke". Väldigt kul att se att folk fortfarande tummar ner med tanke på att bara kanalen och de med tillägget kan se det.
Citera
2025-06-07, 15:14
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Bara hjärndöda fittor som betalar för något du otroligt enkelt får bort gratis
Jo men du inser väl att någon på Google kommer kunna stoppa Brave eller något annan blocker? De började antagligen med Chrome för de själva har skapat Chrome. Lite svårare kanske med Brave men det kommer inte kunna gå att surfa utan reklam oavsett webläsare. De kommer säkert minska kvaliteten på gratis till det under HD, 720. Ljudet kommer låta sämre än mp3.

Det är en så pass liten kostnad speciellt om man har familj då det ingår flera konton.
Det är inte kul för de flesta få rekomendation av BabyBus eller annat som man som vuxen inte är intresserad av.
Senast redigerad av PetterHansson 2025-06-07 kl. 15:28.
Citera
2025-06-07, 15:39
Medlem
Citat:
Tjena. Om man tittar på youtube och vill slippa se annonser och rekommenderade klipp osv. Om man bara vill se klippet och sen ha kommentarer från folk direkt nedanför hur gör man då?

Om du har en iPhone eller iPad kan du använda Google chrome för YouTube.
Inga annonser.
Citera
2025-06-07, 15:44
Medlem
deadprezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Perfa ju! Du måste va smällfet på alla sparpengar nu då? Youtube som det handlade om, kostar väl som en kvarts timlön för en odricksad servitris. Är det ditt värv, må du vara ursäktad.

Jag brukar tänka på att Tosstenpoposten ändå pröjsar premium så jag fulsurfar på med adblock som vanligt
Citera
2025-06-07, 15:46
Medlem
deadprezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Jag har använt Brave i flera år. Men sedan i förrgår får jag inte upp en videon på YouTube längre, utan bara meddelandet att: ”Annonsblockerare strider mot våra användarvillkor”.

Bytte till Firefox med uBlock Origin, och fortsätter titta.

Youtube drog *precis* igång senaste attacken mot reklamblockering, antagligen det du drabbades av.

uBlock är alltid först på bollen att fixa problemen, så det kommer nog till brave snart igen.

Källa: https://www.androidauthority.com/youtube-ad-blocker-crackdown-continues-3565165/
Citera
2025-06-07, 16:02
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadprez
Youtube drog *precis* igång senaste attacken mot reklamblockering, antagligen det du drabbades av.

uBlock är alltid först på bollen att fixa problemen, så det kommer nog till brave snart igen.

Källa: https://www.androidauthority.com/youtube-ad-blocker-crackdown-continues-3565165/

Nej, det hände ganska direkt när de hittat Adblocks veka punkt. Orkar verkligen inte med reklamen så för mig var detta ganska enkelt val då jag också kunde skippa Spotify.

Största plusset är dock att kunna lyssna utan skärmen är på.

Visst så kostar det en slant, det hade kunna kosta lite mindre så hade de nog fått fler kunder.

Men de finns många människor som hellre kör gratis men sämre. De som inte lär sig MS-office och kör men någon sämre gratisvariant som ingen arbetsgivare bryr sig om du kan eller inte.

De som snålar är de som tar en vatten till deras pizza för spara pengar.
Citera
2025-06-07, 16:10
Avslutad
Brave är överskattat och deras adblocker fungerar inte lika bra som andra tillägg.

uBlock Origin och SponsorBlock är allt du behöver i valfri webläsare.
Citera
2025-06-07, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHansson
Nej, det hände ganska direkt när de hittat Adblocks veka punkt. Orkar verkligen inte med reklamen så för mig var detta ganska enkelt val då jag också kunde skippa Spotify.

Största plusset är dock att kunna lyssna utan skärmen är på.

Visst så kostar det en slant, det hade kunna kosta lite mindre så hade de nog fått fler kunder.

Men de finns många människor som hellre kör gratis men sämre. De som inte lär sig MS-office och kör men någon sämre gratisvariant som ingen arbetsgivare bryr sig om du kan eller inte.

De som snålar är de som tar en vatten till deras pizza för spara pengar.

Brave har en inställning för att tillåta "Uppspelning i bakgrunden", funkar utmärkt med YouTube.
Citera
2025-06-07, 16:26
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Brave har en inställning för att tillåta "Uppspelning i bakgrunden", funkar utmärkt med YouTube.
Men orka sitta med webläsaren i mobilen för youtube, man använder appen.
Men jag har förstått du snål.
Citera
2025-06-07, 16:52
Avstängd
Citat:
Kan tipsa om appen NewPipe, det är youtube med alla Premium funktioner, men gratis.
https://newpipe.net/
Perfect när man vill lyssna på pod utan reklam och ha skärmen avstängd
Citera
2025-06-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Rekommenderade klipp vet jag inte om man kan få bort. Men om du laddar ned brave browser, installerar ad block och ghostery så slipper du reklam

Med Brave Browser behöver du inga plugins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in